Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 649 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:02 | |
![]() | Åldern spökar Finns säkert görmånga trådar om detta men jag gör det igen.... Min "vän" har träffat en snubbe som är 18 år äldre... någon som har erfarenheter av detta och kan berätta hur det funkar och så. Har alltid själv tyckt att för stor åldersskillnad bara är problem men nu vet jag inte... | |
| uffe6y | 2008-07-31 23:06 | |
![]() | är hon 5 år gammal så kan det bli ett problem men annars är det inga prob ifall snybben är ung av sig...jag vet av egen erfarenhet | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:06 | |
![]() | Jag har inte någon personlig erfarenhet, men med tanke på att Harry Martinsson gifte sig med Moa Martinsson (20 år äldre) och sedan blev Sveriges enda Nobelpristagare i litteratur(?) borde det vara nyckeln till framgång. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:08 | |
![]() | Hahaha... jämföra med Harry och Moa... hur bra funkade det då? Men en 22 åring och en 40 åring kan ju inte ha så mycket gemensamt... eller... hmm... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:08 | |
![]() | Det beror lite på i vilken ålder "vännen" är i... Är man 18 år o träffar en 18 år äldre, så är det ganska stor skillnad i mognad, men är man äldre så kanske det inte gör så mycket.. Min mamma träffade en man som är 16 år yngre än hon, och de har så bra ihop... hon var ca 45 år då, och då gör det ju ingen skillnad... De lever ihop, hon 74 o han 58... | |
| Teppy | 2008-07-31 23:09 | |
![]() | min kille är 18år äldre än mig...han blir 41 i september.. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:09 | |
![]() | (Han var visst inte den enda märker jag, har ingen större koll på Litteraturhistoria tyvärr.) | |
| annienilsson | 2008-07-31 23:10 | |
![]() | herregud! arton år är väl lite väl mycket kan jag tycka.. men det beror ju helt och håller på hur mogen man är som person. vissa föredrar ju äldre killar. det beror ju också på hur gamla de är. i tonåren kan arton år vara väldigt mycket. en 15-åring som är tillsammans med en 33-åring är ju enorm skillnad medan det inte skiljer allt för mycket på en 30-åring och en 48-åring. Enligt min åsikt tycker jag det är helt okej. Åldern är bara en siffra på ett papper.Däremot kan man ha olika mål i livet som kanske inte riktigt passar in om det är en stor åldersskillnad. Men det märker man ju. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:10 | |
![]() | Teppy: Men hur är era värderingar och mål? Är det liknande, eller helt ute i det blå? | |
| Teppy | 2008-07-31 23:10 | |
![]() | Metalnymf, alltså.. åldern är ju egentligen bara en siffra.. Enda gången jag tänker på att min kille ä räldre, det är när han har sina barn hos sig, som är 17 och 14. MEn annars är han rätt ung för sin ålder och ja.. det beror nog mycket på hur man är. Man kan komplettera varandra väl | |
| Teppy | 2008-07-31 23:11 | |
![]() | Metalnymf, nej det fungerar jättebra. VI ser saker på samma sätt och kan diskutera och ha jätteskoj tillsammans. :) | |
| annienilsson | 2008-07-31 23:13 | |
![]() | Nu skrev jag visst att arton år är lite väl mycket och sedan att det var okej. haha! nä, vet inte vad jag fick det första ifrån.. haha. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:14 | |
![]() | Teppy: Det låter ändå jobbigt att ha 17 åriga "styvbarn"... men jag fattar vad du menar... Håller med dig så sett. Åldern är bara en siffra. Men sen om jag tänker personligen så vill ju jag ha barn och grejer... kanske kan bli svårt om man är med någon som redan gjort allt det där. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:15 | |
![]() | Själv har jag en 130 år äldre kvinna, som heter Egurta. Jag är nämligen väldigt övermogen. Som ni märker. | |
| Susssen | 2008-07-31 23:16 | |
![]() | Ja brukar alltid också säga så! Åldern är en siffra! Men hade min farsa kommit hem med en puma på 23-24 hade jag nog inte tyckt det var så roligt. | |
| DennisPlz | 2008-07-31 23:17 | |
![]() | Du kanske kan vara glad för din "vän", och nöja dig med det? | |
| Teppy | 2008-07-31 23:17 | |
![]() | Alltså, jag går ju inte in i en roll som stuvmorsa åt hans barn, dom har en mamma, jag kan finnas där och umgås med dom och så. Dom är för gamla för att Tas om hand av någon annan än deras riktiga föräldrar :) Barn och så, han vill ha barn igen :) Det är inget problem alls.. Jag tror att bara man pratar om sina mål och värderingar och önskningar så är det nog inga problem. Då vet man vart man står. | |
| Teppy | 2008-07-31 23:19 | |
![]() | Det är knappast så att man bestämmer att påersonen man träffar ska vara 18år äldre.. Känns det rätt så gör det.. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:20 | |
![]() | Kanske jag borde vara glad för min "vän"... men å andra sidan är min "vän" en väldigt ambivalent person som oftast dras till fel personer och har en del i bagaget... :p Men nu gillar jag Teppys tankegångar iaf... kanske det inte blir så för alla... men om man har tur =) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-31 23:20 | |
![]() | Sen kan jag tänka mej att om man har en äldre karl (tex) och man vill skaffa barn är det bra att tänka på att även om tjejen som är 22 troligtvis kommer att finnas i barnets liv länge än den som är 40. Kanske värre dock när de som är 50+ vill skaffa barn... Pappa är pensionär långt innan ungen är myndig. Känns inte bra | |