Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 649 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess_80 | 2008-08-01 14:11 | |
![]() | Telefonförsäljare!!! *Grrrrrr* Är det bara jag på denna planet som verkligen HATAR telefonförsäljare av alla dess slag? För inte så längesen så ringde en tjej och var sååååååå trevlig och ville att jag skulle sänka mina elkostnader om jag gjorde så å så. Jag sa vänligt men bestämt att jag är inte intresserad. Tror ni inte på f-n att hon bara lägger på luren i örat på mig! *klick* sa det bara. För det första så ringer hon och stör mig på min lediga dag när jag har fullt upp ändå med städning och tvättning och sen har hon mage att bara kasta på lurn i örat på mig! | |
| Sigrid1901 | 2008-08-01 14:15 | |
![]() | Du kan spärra din telefon mot försäljare. Vad är problemet egentligen? | |
| SaraAras | 2008-08-01 14:15 | |
![]() | Jag tycker inte man kan hata nån för ett yrke, men visst var det oproffsigt att slänga på utan att säga tack och hej. Så gör man inte. | |
| SaraAras | 2008-08-01 14:15 | |
![]() | Ja, nix telefonspärr, funkar bra faktiskt. | |
| SaraAras | 2008-08-01 14:16 | |
![]() | www.nix.nu/ | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-01 14:19 | |
![]() | Ursäkta men med vilken rätt hata du en yrkeskår,, hatar du oxå då städare icg piloser och andra som utövar sitt yrke,, Hur fasen tror du att en försäljare ska vet att du är ledig ?? Eller sitter och äter,, vet du man kan låta bli att svar Bitte telefonförsäljare | |
| Tess_80 | 2008-08-01 14:21 | |
![]() | Jag gillar dom inte, så är det! Tycker inte att de har rätten att "tränga" sig på i ens hem! | |
| bitteberg | 2008-08-01 14:24 | |
![]() | jag håller med , gillar dom inte heller men nix funkar hyfsat.... | |
| -Kråkan- | 2008-08-01 14:26 | |
![]() | Om man är hemma så är man oftast ledig och en telefon som ringer är alltid ett störningsmoment. Poliser skulle jag väl säga har ett lite mer samhällsnyttigt arbete än en telefonförsäljare. | |
| Tess_80 | 2008-08-01 14:27 | |
![]() | Bitte: Jag hatar inte städare för du kan ju inte på fullaste allvar mena att en städare och en telefonförsäljare stör människor på samma sätt?! En telefonförsäljare tränger sig på, en städare gör bara fint och ett fantastiskt jobb som inte alla skulle klara av till oftast en skitlön rent ut sagt! | |
| Vigdir | 2008-08-01 14:28 | |
![]() | Jag hatar inte en yrkeskår, men vad jag verkligen avskyr är det där inställsamma sättet många telefonförsäljare har. "Hej Kristina, hur har du det?" är _inte_ ett professionellt sätt att inleda ett samtal. Lika störd blir jag dem som inte uppfattar ett nej, vare sig det gäller att ha tid att prata just nu eller nej till produkten. Lägger jag barn så gör jag, då spelar det ingen roll att samtalet "bara tar några minuter, så det går säkert bra". Tjata inte och tjafsa inte borde vara ett standardråd till dem som jobbar med telefonförsäljare! De försäljare som artigt meddelar att de heter Stina, ringer från Tralala-företaget och undrar om jag har tid att prata och som accepterar ett nej är helt ok. Men jag har i alla fall min telefon Nix-spärrad, så slipper jag bli störd mitt i maten, badet, nattningen osv. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-01 14:29 | |
![]() | Tränga sig på är väl att överdriva,, vi gör ett jobb som ALLA andra yrkesgrupper,, förstå det Bitte | |
| bluebite | 2008-08-01 14:31 | |
![]() | hata i så fall inte de som ringer, utan företagen bakom. | |
| SaraAras | 2008-08-01 14:31 | |
![]() | Men Tess_80, skaffa nix, svårt?? Varför klanka ner på folk som faktiskt bara gör sitt jobb?! | |
| lsaw | 2008-08-01 14:31 | |
![]() | Jag håller med dig Tess. Jag upptäckte NIX för ett antal år sedan och sedan dess är det bara ett fåtal som slinker igenom (exv Telia där jag är kund sedan tidigare). Om vi nu väljer ett annat ord än "hata en hel yrkeskår", så kan man inte jämföra på det sättet du gör Bitte. Varför finns det ett behov av NIX, men inte ett behov av sammanslutningar som utesluter städare, poliser etc? Troligen är det så att en majoritet av befolkningen vill ha möjlighet att själva fatta ett beslut när de skall undersöka en viss produkt, inte via någon som ringer till deras bostad utan att vara bekant och försöka tala om för dem att just du har den bästa varan (som inte var efterfrågad ens). Det är logiskt! Vill jag ha ett uppslagsverk, går jag till en bokhandel (irl eller på nätet) och jämför själv utifrån vilket mitt behov är. Vill jag byta elleverantör, fattar jag först ett beslut om att den nuvarande kanske inte är den optimala för mig - därefter ger jag mig ut och kollar vilka alternativ som finns och vad de ger mig. osv osv osv... För mig var det att inkräkta på min integritet, på den tiden jag blev uppringd av en telefonförsäljare! På den tiden jag blev uppringd, inleddes oftast samtalen med något i stil med: Har du tid en stund? Då svarade jag alltid: Jo, jag har tid att sjunga en sång för dig, men sedan måste jag lägga på. Sedan sjöng jag (väldigt illa) och lade på! Jag förstår ju att det inte är personen som ringer upp som det är fel på, felet ligger i att det är möjligt att kränka människor på det sättet som det innebär! | |
| SaraAras | 2008-08-01 14:33 | |
![]() | Sen hur man inleder samtalen. Det är inte försäljaren som vill vara käck, utan dem har en säljmall att följa. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-01 14:34 | |
![]() | Vilken sång valde du? | |
| -huggo | 2008-08-01 14:34 | |
![]() | Man kan ju inte spärra mobilnummer på nix. Så då kan man ju inte slippa undan. | |
| lsaw | 2008-08-01 14:35 | |
![]() | Oftast en operett (som ännu inte är komponerad) typ: Roooooosor och blååååååååklockor är såååååå vackra atttttt man bara döööör. :) | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-01 14:36 | |
![]() | En säljare som ringer ska vara saklig , men ska presentera sig , företaget och produkten inte vara larvigt personlig, om man nu inte har pratat med samma kund tidigare Bitte | |