Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 672 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stormig | 2008-08-03 16:44 | |
![]() | skoj på fest Finns det någon som kan ge förslag på vuxen lekar på typ kräftskivor och sånt. Eller vet någon vilken sajt man kan gå in på för att få tips... | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-03 16:49 | |
![]() | oo det finns massor av roliga lekar... beror på vad ni vill ha för tema iofs :) | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-03 16:55 | |
![]() | Här hittade jag lite lekar som kanske kan komma till pass: hem.passagen.se/anna...en lek.html | |
| stormig | 2008-08-03 16:55 | |
![]() | alla förslag mottages | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-03 17:02 | |
![]() | Bra sida det där Cp :) Vi gjorde en rolig lek på en fest för ett tag sen... *vem har bäst hålvana (står mellan killarna då, en petflaska med vatten, ett snöre och en tampong... utförs precis som när man ska få ner pennan i flaskan bara att när tampongen väl e på plats så ska man gå med falskan framåt ett par meter... först klar vinner!), vem är bäst med tungan (också denna mellan killarna, chokladsås på en tallrik.. inga händer, vem slickar i sig först?) vem är bäst med munnen (mellan tjejerna, ett långt godissnöre, vem kan få i sig snöret snabbast? inga händer) osv... jättekul var det :D | |
| Otur igen - Ej medlem längre | 2008-08-03 17:10 | |
![]() | parnterbyte? | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-08-03 17:20 | |
![]() | En svår lek.... Man lägger en bit presenning så lång man vill ha den.... Sen tar man ett spann vatten och en tvål.... På presenningen graderar man upp poäng typ från 1 till 10... Man doppar tvålen i vattnet skjuter den med bägge händerna...bäst poäng vinner.. Fast denna leken kräver nästan att man har ett gäng fler olika aktiviteter där man tjänar poäng... Kan säga att det är SVÅRT...men kul... | |
| stormig | 2008-08-03 17:46 | |
![]() | Tack! come_ play för en super bra sida där fanns det ju hur mycket som helst | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-03 17:48 | |
![]() | Väl bekomme. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-08-03 21:13 | |
![]() | Jag är nerd... Jag gillar musiktävlingar.. Väl planerade sådana. Parera för alternativa släktingar. Folk kan komma med åsikter som att det inte är fair... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-03 21:40 | |
![]() | Jag gillar ju att sjunga (sjänger hellre än bra dock) och gillar lite roliga visor... Vi har en som är skrivet i en cirkel/spiral då man börjar i utkanten och sjunger "inåt". "Om du visan sjunga vill, rullan går, rullan går, för du visan snurra till, rullan går rullan går..." Eller "Bär ner mej till sjön..." Att sjunga blir också roligt om inte alla är spiknyktra och ändå vill vara med ;-) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-03 21:41 | |
![]() | Annars är det kul med en tipsrunda OM de personer som ska vara med (inte om det är 150 pers, men ett mindre sällskap). Då kan man gå runt huset eller garaget eller nåt och svara på vilken skostorlek Ingela har eller Hasses favvo-uttryck... | |
| gubbi | 2008-08-03 21:47 | |
![]() | På senaste personalfesten gjorde jag och kollega en "På spåret"-klon. Vi åkte runt i stan på bussar och med bil och filmade och sedan skapade vi ledtrådar och frågor till resorna. :) | |
| gubbi | 2008-08-03 21:49 | |
![]() | Annars är en rolig sak att ha flera olika grenar. En gren kan då vara att en person vid varje bord får en hemlig uppgift som den ska försöka få bordet att utföra. På en fest fick jag uppgiften att försöka få alla att ta mat i bokstavsordning. Helt j-a omöjligt... :) Vid ett annat bord fick en person uppgiften att lyckas starta tio olika snapsvisor. | |
| gubbi | 2008-08-03 21:56 | |
![]() | Man kan också ha en lista med en massa påståenden såsom: *Har hoppat fallskärm *Har hånglat med Johannes Brost *Har fem katter etc... Uppgiften är sedan att hitta den person som det stämmer på. Ett ganska bra sätt att få folk som inte känner varandra att mingla och konversera. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-03 21:56 | |
![]() | så gjorde vi på en julfest för ett par år sedan... olika uppgifter för borden som skulle redovisas... kul ju! men vilket jobb ni la ner på *på spåret*-leken... hade varit kul att göra nåt sånt :) | |
| gubbi | 2008-08-03 22:08 | |
![]() | Ja, det var en hel del jobb. Blev i slutänden superlyckat, men tveksamt om jag skulle lägga ner lika mycket jobb igen med tanke på att majoriteten mot slutet var så dragna att de subtila nyanserna inte riktigt gick fram. :) | |
| Hillegnu | 2008-08-03 22:32 | |
![]() | Skriv en massa ord på lappar, ett ord på varje. Dela in er i grupper. Dra ett ord, laget ska sen skriva ordet med rumpan, de andra ska gissa.....garanterat asroligt | |
| gubbi | 2008-08-03 22:39 | |
![]() | Med rumpan??? Haha, det låter helt bisarrt. :) | |
| stormig | 2008-08-03 22:40 | |
![]() | jätte tack för alla roliga förslag men hur gör man när man skriver med rumpan? | |