Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 522 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MatsJoel | 2008-08-12 18:07 | |
![]() | "Trådförstörare" "Att det finns ett ganska stort gäng som gillar att trasha andras inlägg och försök till diskussioner går inte att komma ifrån." Denna typ av kommentarer tycker jag är ganska frekvent återkommande här i forum. Nu vet jag inte vem just ovanstående inlägg var riktat mot, men ofta verkar det vända sig mot en liten grupp personer som faktiskt skriver långa väl genomtänkta (om än ofta provocerande) inlägg. Sen kommer den här kommentaren om och om igen från nån slags trivselmaffia som tror att poängen med att skriva ett inlägg är att man varje gång ska få ett dussin e-kramar av likasinnade, och när provokatörerna dyker upp så står man där med mössan mellan benen och ropar "Men, men, men..." och "Sluta förstöra alla diskussioner hela tiden!" och "Meh hallå ja skriver bara som tycker och jag måste väl få va som ja vill" (Vadå motivering och eftertanke?) Är det nån mer än jag som tycker att det här är lite märkligt? | |
| Teppy | 2008-08-12 19:52 | |
![]() | aa, väldigt.. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-12 20:06 | |
![]() | Du citerar mig i ditt inlägg, MatsJoel, men nej, jag syftar inte på folk som skriver genomtänkta och provocerande inlägg. Absolut inte. Tvärtom uppskattar jag dessa. Det finns många debattörer här på forumet som inte alls tycker likadant som jag, ändå både respekterar jag dem och finner deras inlägg intressanta. Jag tillhör heller ingen trivselmaffia som vill att alla ska tycka likadant och bara vara snälla. Jag anser att man föra tuffa och väldigt intressanta diskussioner från olika perspektiv utan att för den skull tumma på vanlig respekt. Vänligen citera mig inte igen, i synnerhet inte i ett sammanhang där jag inte känner igen mig. Och ta absolut inte ett citat utan att redovisa sammanhanget det är skrivet i. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-12 20:07 | |
![]() | Ah. Och jag som trodde att dom (?) mest syftar på alla "oseriösa" inlägg, och inte på seriösa men provokativa inlägg. Se grönögas förslag under fliken "support" t ex. De där kommentarerna du slänger dig med är ju helt hemmasnickrade. Eller har jag missat något? Om det nu är så att du har helt rätt, provocerar det dig? Varför det isåfall? | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-08-12 20:08 | |
![]() | Det finns ett ganska stort gäng som gillar att trasha andras inlägg och försök till diskussioner. Sedan finns det, förstås, en ännu större trivselmaffia. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-12 20:08 | |
![]() | (mitt inlägg oven till TS) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-12 20:08 | |
![]() | I övrigt finns redan ett par aktiva trådar där "trådförstörare" diskuteras. Varför öppna ytterligare en? Bara en stilla undran... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-12 20:14 | |
![]() | Hann posta innan jag såg ditt svarsinlägg till TS katalias (spelar här samtidigt... ;)) Håller verkligen med, tycker det är rätt bisarrt att ta ett citat och sen sätta det i ett helt annat sammanhang. Det var väl därför det såg så hemmasnickrat ut. | |
| -Lala-la | 2008-08-12 20:15 | |
![]() | Matsjoel... om du vill läsa seriösa trådar kan du ju kolla under SERIÖST i stället. Detta är snack-trådarna, här snackar vi. Ibland snackar vi skit. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-12 22:00 | |
![]() | Jag tillhör nog kategorin som konverterat från att debattera seriöst till att ta forumet för vad det är, och föra fram mina seriösa åsikter i medier där åsiktsfrihet och yttrandefrihet råder. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-12 22:03 | |
![]() | Hehe E Solu | |
| -Lala-la | 2008-08-12 22:40 | |
![]() | eftersom inte matsjoel svara tolkar jag det som att han surar. eller vad tror du tarzanhoe? | |
| MatsJoel | 2008-08-13 00:27 | |
![]() | Katalias, jag skrev ju uttryckligen att jag inte visste vem citatet riktade sig mot. Men att just den TYPEN av kommentar, ofta riktas mot den typen av "trådförstörare" jag vill försvara. -Lala-la: jag läser huvudsakligen den seriösa forumavdelningen, och ja den här tråden borde kanske hamnat där. Gariam: Ja, det provocerar mig när genomtänkta inlägg av vissa klassas som diskussionsförstörande. | |
| vindsus86 | 2008-08-13 00:34 | |
![]() | joel, det folk stör sig mest på när de tycker andra förstör trådar är nog när vissa människor kommer och tar upp tråd efter tråd med interna skämt som de väldigt ofta och gärna skriver med ett par ord per meddelande så att en hel trådsida kan bestå av typ 20 ord, varav folk som inte är med på de interna skämtet kanske förstår 10%. sånt stör jag mig på. | |
| vindsus86 | 2008-08-13 00:35 | |
![]() | oj. "de interna skämten". | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-13 00:37 | |
![]() | Det som är kul med interna skämt är ju just andras reaktioner på dem, när de inte fattar skämten. ;) Själv brukar jag skriva hatinlägg mot mig själv under pseudonym. Eller ja, brukar och brukar, men jag har testat det en gång. Det var kul att se hur många som höll med mig även fast de inte fattade något av inlägget. | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-08-13 01:31 | |
![]() | Jag har märkt att jag får överlägset flest medhåll när jag skriver tvärt emot vad jag själv tycker. Det är då jag får dom där värmande utropstecknen! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-13 01:43 | |
![]() | Din falska gamla doja, tänkte jag skriva, men då blir jag ju personifierad trådförstörartroll och det vore ju synd på mitt eljest så goda humör i natt. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-13 01:47 | |
![]() | MatsJoel: Du använde mina ord som ett exempel på något de inte betyder. Alltså har du på ett oschysst sätt citerat mig. Det går inte att använda ett citat som ett exempel, när citatet i sitt sammanhang inte har något att göra med det du vill försvara. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-13 01:52 | |
![]() | Med andra ord, MatsJoel: Om du vill illustrera din poäng med ett citat, välj då ett som faktiskt har skrivits i en sådan situation du beskriver. Eftersom du stör dig på nämnda typen av kommentarer borde du enkelt hitta dylika exempel. | |