Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ajdan | 2008-08-14 19:42 | |
![]() | Vad betyder morgontidningen för dig? Jag sommarjobbar i kundtjänst på ett tidningsutbärarföretag och tycker att det är helt otroligt att folk kan bli supersura och otrevliga och dylikt när inte morgontidningen dykt upp. Jag har aldrig varit med om dess like, för jag själv tycker ju att det är ett i-lands problem. Idag var det t.o.m. en som började gråta, och det var en ung tjej! Därför undrar jag vad den betyder för er, mina kära medpetare :-). | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-08-14 19:44 | |
![]() | Att ännu ett träd blivit mördat för att locka mig att fynda på Elgiganten... | |
| rispåse | 2008-08-14 19:44 | |
![]() | Människan är ju ett vanedjur, så jag kan tänka mej att det blir katastrof o hela dagen förstörd om rutinerna störs för en del. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-08-14 19:44 | |
![]() | Inte ett skvatt. Har ingen. Finns tv, internet.. | |
| Jollz | 2008-08-14 19:45 | |
![]() | Min första tanke när jag tänkte tillbaka var att det alltid blev fullt i papperåtervinningskassen så jäkla fort och att det nog var främsta anledningen till att jag sa upp den. Avnjuter den numera gratis på skolan. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-08-14 19:46 | |
![]() | Ännu mer avfall som jag inte orkar gå och slänga på återvinningscentralen förrän hallen blivit totalt belamrad. | |
| y not | 2008-08-14 19:50 | |
![]() | en trevlig morgonpromenad över älven klockan sex på morgonen för att sen avnjutas till frukostteet innan jag far till jobbet.Den har alltså både en rituell betydelse och samtidigt så ger den mig en del information (lokaltidning) som jag har både till nytta och nöje av på jobbet. Ja jag blir lite, men inte farligt irriterad om den inte ligger i min brevlåda. Jag jobbade själv som tidningsbud på sjuttitalet och det fanns ju kunder som väntade på en när man kom vid fem-sextiden på morron. | |
| Nippe123 | 2008-08-14 19:51 | |
![]() | Läser den på Internet. | |
| y not | 2008-08-14 19:53 | |
![]() | så här då www.svd.se/kulturnoj...56 1597.svd | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-08-14 19:54 | |
![]() | Jag ögnar alltid igenom lokaltidningen på internet, det räcker utomordentligt med tanke på hur pass lite det står i Nerikes Allehanda, sen fortsätter jag med Expressen och Aftonbladet. | |
| Miss_jk | 2008-08-15 08:27 | |
![]() | Läser bara gratistidningarna på morgonen (på t-banan). Kan däremot förstå folk som blir _lite_ upprörda om de inte får tidningen i tid. Som någon skrev så handlar det ju om rutiner. Men som svar på din fråga så betyder inte morgontidningen ett dugg för mig. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-08-15 09:04 | |
![]() | Jobbade ett kort tag som tidningsutbärare och vet vad du menar. Folk är konstiga med sin tidning. En man gav sig ut för att leta efter mig när hans tidning var försenad. Dessutom innan sista tiden för utdelning var passerad eftersom han var van vid att få den en viss tid. Då vill man verkligen ha sin tidning | |
| Nunnelunan | 2008-08-15 09:24 | |
![]() | Då jag hade papperstidning, innebar det en stor stress för mig! Morgontidningen skulle läsas på morgonen, INNAN man gick till jobbet. Det värsta var att det var så mycket annat som också skulle göras då. Numera är jag utan och bläddrar igenom den på jobbet, eller läser på nätet (då jag är ledig). Skönt! | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-08-15 09:55 | |
![]() | Funderar på säga upp min prenumeration, allt står ju på nätet dagen innan. Det som är i papperstidningen är ju gamla nyheter. Fast det står ju oftast lite mer i papperstidningen. Sen tycker jag det är trevligt att ha tidningen på fredagar och framför allt lördagar. När man jobbar hinner man bara bläddra i tidningen när man äter frukost. Om man blir arg o sur för att tidningen inte kommer då har man förmodligen problem. Sen ska man ringa o anmäla utebliven tidning för att bli kompenserad. Jag tror på sikt inom 10år så kommer papperstidningar försvinna alltmer. | |
| kokills | 2008-08-15 09:59 | |
![]() | Den betyder att jag har ett arbete. Jobbar som reporter/redigerare och jag vet hur viktgt även innehållet kan vara för folk som ringer. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-15 10:02 | |
![]() | Bästa stunden på dagen, tidigt,, det är tyst i huset, jag och stor kissen(8kg) delar min säng , och jag läser tidningen md honom på magen, kaffet kokar i köket och morgonens första spel väntar sedan, då läser jag den andra lokatidningen på nätet Bitte | |
| Amiable | 2008-08-15 10:03 | |
![]() | Jag har ingen. Läser den lika bra via nätet... när jag vill s.a.s. Och det är billigare med. Men jag _har_ haft...och råkade den inte komma så blev jag upprörd. Dels för att jag ansåg att jag har betalt för den tjänsten och des för att det bringade kaos i mina morgonrutiner att inte ha ngn tidning. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-08-15 10:20 | |
![]() | Finns det inga lokala papperstidningar som har helgprenumerationer? Jag tror många skulle nappa på det. För många som sitter med datorer på jobbet hela dagarna kan det vara skönt att slippa dator på helgerna. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-08-15 10:28 | |
![]() | inte något alls=) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-15 12:10 | |
![]() | Jag slutade läsa papperstidningar för flera år sen. | |