Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-08-17 21:40 | |
![]() | Ut ur kyrkan Senast den 2:a november i år ska man ha lämnat svenska kyrkan för att slippa kyrkoskatten nästa år (jag sparar 3110 kr/år ca). Det är följande trosbekännelse som man bör känna igen sig i för att inte lämna. Vi tror på Gud Fader allsmäktig, himmelens och jordens skapare. Vi tror ock på Jesus Kristus, hans enfödde Son, vår Herre, vilken är avlad av den helige Ande, född av jungfrun Maria, pinad under Pontius Pilatus, korsfäst, död och begraven, nederstigen till dödsriket, på tredje dagen uppstånden igen ifrån de döda, uppstigen till himmelen, sittande på allsmäktig Gud Faders högra sida, därifrån igenkommande till att döma levande och döda. Vi tror ock på den helige Ande, en helig allmännelig kyrka, de heligas samfund, syndernas förlåtelse, de dödas uppståndelse och ett evigt liv. Vi andra får möjlighet att ge motsvarande pengar till fattigare folk som djurens rätt, bris, wwf, dina egna barn, husdjur eller dig själv, osv... Så gott folk... ut ur salighten och in i verkligheten :) www.uturkyrkan.se | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-17 21:42 | |
![]() | Man behöver inte gå ur något man aldrig vart med i :D | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-08-17 21:43 | |
![]() | Låter bra :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-17 21:48 | |
![]() | Farsan hade kampanj för flera år sedan, så min omkrets är redan ute i det fria :) | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-08-17 21:55 | |
![]() | Perfekt, det verkar inte finnas någon förtappad här inne :D | |
| Nemi | 2008-08-17 21:57 | |
![]() | Det finns en gammal tråd angående att vara medlem i Svenska kyrkan eller ej i "seriöst" och den var/är intressant. www.betapet.se/forum...am p;page=0 Då det finns en tendens för trådar att översvämmas/döljas av nyare trådar här i "snack" ville jag bara tipsa om det :) Själv är jag fortfarande medlem i Svenska Kyrkan men enbart för att jag tycker de gör ett bra humanitärt arbete. Jag ser det som ytterligare ett medlemskap i en hjälporganisation. | |
| Gunna F - Ej medlem längre | 2008-08-17 21:58 | |
![]() | Va bra att du påminde ;-) Hmm.. 2:a november ja,,, ! Postit postit... | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-17 21:59 | |
![]() | Nemi: Varför väger svenska kyrkans arbete tyngre än andra hjälporganisationers? | |
| Gunna F - Ej medlem längre | 2008-08-17 22:03 | |
![]() | Äsch..bara nonsens.. det väger inget alls..Gammal kvarleva att var med i kyrkan ;( så de så.. Nu jäsingen ska jag ut... | |
| Stormfrun | 2008-08-17 22:04 | |
![]() | Nattravan, varför ska man gå ur en organisation och med i en annan då??? | |
| Stormfrun | 2008-08-17 22:06 | |
![]() | Jag håller på Nemi, sen tycker jag att vi kan ha NÅGRA traditioner kvar. Dop, vigsel , giftemål ,och begravning hör till kyrkan tycker jag personligen. | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-08-17 22:09 | |
![]() | Jag är så pass ful att fortfarande nyttjar kyrkor :) byggda för längesen av duktiga människor som också blev pådyvlade tron... hedrar dom genom mina besök där :) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-17 22:14 | |
![]() | Stormfrun: För att det finns andra organisationer som jag iaf stödjer mer som helhetskoncept. Att stödja svenska kyrkans verksamhet bara för att de jobbar med humanitära prylar är för mig lika avlägset som att gå till en porrklubb varje helg bara för halva inträdesavgiften går till fattig barn i afrika. | |
| hotcold | 2008-08-17 22:15 | |
![]() | Har en skrivare som inte funkar tyvärr. Det finns inte nånstans på nätet som man kan fylla i blanketten där och posta? Eller var ringer man för att få en sån blankett hemskickad? | |
| skogstorparn | 2008-08-17 22:15 | |
![]() | jag skulle spara ca 5000 men det betalar jag gärna.. | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-08-17 22:18 | |
![]() | www.humanisterna.se/...;I temid=45 jag skrev ett undertecknat brev till min pastorsexpedition och så var den saken klar :) | |
| skogstorparn | 2008-08-17 22:19 | |
![]() | vi noterar | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-08-17 22:19 | |
![]() | jadu, skogstorparn vill man vara kvar så ska man naturligtvis det :) vet bara att det är många som egentligen inte tycker det är rätt att vara kvar men ändå är det år efter år... | |
| Nemi | 2008-08-17 22:25 | |
![]() | Nattravn: det har jag väl inte skrivit? :) | |
| Pekkis | 2008-08-17 22:26 | |
![]() | Tack så mycket Lejonbalsam, nu får jag det äntligen gjort =) | |