Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 542 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Amiable | 2008-08-19 08:52 | |
![]() | Om du vann pengar... Låt säga att Du vinner pengar på lotto, v75, triss el liknande. För att göra ännu roligare, så låt oss säga att det är en het ansenlig summa som 35milj. Med 1miljon kommer man ju inte så långt. Och summor som andra har vunnit genom åren har varit enorma. Sist var det väl 133milj om jag inte minns fel. Vad skulle Du göra då? Själv hade jag (klassiskt säkert) betalat av mina skulder, hjälpt min pensionerade gamla mamma. Skaffat en sommarstuga i sverigen och i spanien. Köpt häst till den stora tösen som är hästgalen. Införskaffat moppe til nästa. Jag hade skaffat en bil till mig och till sonen. Ska inte glömma - att resa med ungarna och min särbo.. Fasen vad det är skönt att få drömma lite! Har Du kanske vunnit nåt nån gg? Isf - mycket? Jag har aldrig vunnit, spelar lite då och då.. | |
| partaj | 2008-08-19 09:01 | |
![]() | jag har inte vunnit mer än 100kr... fast man kanske ska spela lite mer för att vinna... en triss i månaden kommer man inte långt me kanske.. men jag lever på hoppet.... Tror dock jag hade gjort samma sak... hade passat på å köpa ett hus här i göteborg me :) och en del andra onödiga saker som en ny flashig bil och massa andra skoj :) | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-08-19 09:02 | |
![]() | Jag och mina barn gjorde en gång en lista vad vi skulle göra om vi vann dåvarande lottopotten på 18 miljoner.. Alla fick önska fritt :) Köpa ett stort hus, köpa möbler, köpa bil, betala lån/skulder, öpnna konton till barnen, en häst, bygga stall, 2 speldatorer, Ps 2 med spel, åka till disneyland, resa jorden runt, cocart-bana, swimmingpool... Nu på senare år så skulle jag, som Amiable skriver hjälpa mamma, och en brorsa lite på traven.. Pensionskonto till mig kanske :) | |
| Gunna F - Ej medlem längre | 2008-08-19 09:12 | |
![]() | Pengar är inte ALLT... då blev det väl nåt annat He** te man fick känna av ist.. Alla tiggare,som ringer och skriver och jagar den "Lycklige vinnaren" ;U/ Näe måtta är bäst ! Men jag skulle Inte Tacka Nej till 5 milj... ;) ganska lagom summa | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-08-19 09:13 | |
![]() | Jag skulle använda ett par miljoner själv, till hus, bil, resor kanske. Resten skulle jag skänka till forskning som jobbar för att hitta botemedel mot Duchennes Muskeldystrofi. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-19 09:14 | |
![]() | Bygga ett hus på min drömtomt,, med vatten på 3 sidor .. resa , resa och resa..´ Bitte | |
| KungligaJohn | 2008-08-19 09:18 | |
![]() | Jag skulle skänka pengarna till föräldrarlösa barn i afrika. Jag är inte egoistisk. | |
| Amiable | 2008-08-19 09:23 | |
![]() | Nephelia: Duchennes Muskeldystrofi - förstår att du har någon anhörig med det. En hemsk sjudom som läkare vet så lite om - tyvärr! En bra tanke! *skäms* Usch jag tänkte bara på mig själv. Jag hade givetvis oxå skänkt pengar! Till BRIS! | |
| micro113 | 2008-08-19 10:11 | |
![]() | Jag hade gjort det klassiska -- betalat av skulder, hjälpt barn, syskon och mamma osv.. Hade nog inte ändrat mitt sätt att leva särskilt mycket -- men tyckt att det var skönt att slippa oroa sig för ekonomin. Jag hade inte skänkt pengar till någon organisation -- utan hellre då startat en fond dit folk i sverige med skulder och barn kan söka för att få en slant att förgylla tillvaron med, till exempel vid semestrar och jul. Eller kanske för kläder åt barnen vid skolstarten o dyl. | |
| Sotfinger | 2008-08-19 10:54 | |
![]() | Jag har haft en stående rad på Lotto i ca trettio år och aldrig vunnit annat än småsummor, någon hundralapp så där. Men jag törs inte sluta.... Om jag vann ett par tre miljoner skulle jag betala dels våra skulder, dels ge pengar till min kompis som sitter i värsta knipan efter att ha gått i borgen för en annan person. Jag skulle lägga undan till pension, och jag skulle sätta in lite pengar på barnens konton. Och så skulle jag köpa de där sakerna som vi gått och önskat länge men aldrig haft råd med: en altanmarkis, lägga marksten på framsidan, en ny dator, kanske borra bergvärme och sätta upp solpaneler. Jag skulle nog också skänka pengar till välgörenhet, kanske Läkare utan gränser. Sedan skulle jag leva ungefär som vanligt, men vara glad åt att slippa oroa mej för ekonomin. Om jag vann 35 miljoner skulle det väl bli ungefär likadant, men då skulle det ju finnas en massa pengar kvar när jag fixat det där jag ville. Då vete rackarn... då skulle jag nog kolla upp ordentligt vilka välgörenhetsorganisatione r som är värda att satsa på. Helt klart skulle jag inte i något fall leva i sus och dus och försöka bränna så mycket pengar som möjligt på kortaste möjliga tid på en massa skit. Inte heller skulle jag sluta jobba. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-08-19 11:22 | |
![]() | Jag skulle börja knarka för det har jag aldrig haft råd med. Många brukar ha många hål att stoppa i, det tycker jag är läskigt. Jobba för någon annan skulle jag inte heller börja med. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-08-19 11:29 | |
![]() | 35 miljoner är väldigt mycket pengar. Undrar om jag inte hade fått dåndimpen direkt och blivit sjuk eller nåt.. Men 5 miljoner hade varit lagom att vinna, då skulle jag ta familjen på en långresa nånstans och bara lyxa till oss med allt vad det innebär... Eller kanske köpa varsin lägenhet till barnen ( här i jkpg är det inte så dyrt!) eller köpa mej en liten stuga vid nån sjö, eller....listan kan göras lång. Skänka pengar skulle jag göra oxå till tex demensforskning, cancerfonden och hjärt-lung fonden... | |
| taru | 2008-08-19 12:06 | |
![]() | 35 låter helt rätt. Skulle omedelbart plocka upp telefonen, ringa upp min mans chefer, skälla ut dem och meddela att han slutar, sedan köpa drömtomten, bygga hus med pool och bastu, resa och troligen inte jobba mer än med sånt som är intressant. Ge en stor bit till välgörenhet och en del till familj och vänner. Sen är nog pengarna slut, hehe. Ja det är underbart att drömma, tyvärr gör drömmandet att jag lägger pengar på triss o vinner aldrig mer än 2x25kr.. inte så kul. | |
| huginmunin | 2008-08-19 12:15 | |
![]() | Jag skulle casha en gård, skaffa hästar, köpa oss varsin schysst, användbar bil och betala av våra skulder. Ett hundsläp skulle jag köpa också, så man kan ha med sig alla samtidigt. Jag skulle självklart hjälpa min familj om det är något som behövs, typ husreperationer, skulder etc. Jag är dock väldigt snål och jag skänker inte pengar till organisationer då så mkt av dem pengarna oftast (obs oftast) hamnar i direktörers fickor. Jag skulle skänka till en organisation som en avlägsen släkting till mig driver i Fillipinerna som hjälper föräldralösa barn, gatflickor etc till ett bättre liv. Där vet jag vad pengarna går till, därför skulle dem få mina välgörenhetspengar. Dessutom skulle jag passa på att resa lite, så klart. | |
| huginmunin | 2008-08-19 12:21 | |
![]() | Basta: Knarka är ingen bra framtid. | |
| -Lala-la | 2008-08-19 12:32 | |
![]() | jag skulle betala tv-licensen retroaktivt och för all framtid. om det mot förmodan skulle bli något över så skulle jag gå med i svenska kyrkan igen och betala kyrkoskatt. jag kanske även skulle köpa ett eget betapetrum'm' som jag skulle döpa till sjökon eller nåt liknande. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-19 12:46 | |
![]() | Jag läser de andras inlägg och inser att jag måste vara en av Betas bekvämaste medlemmar. Jag skulle glatt skutta in till chefen och säga att vill du ha mig kvar så kan du räkna med att jag kommer och jobbar litesådär halvtidsaktigt kanske, på sin höjd. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-08-19 12:53 | |
![]() | Lime: Naturligtvis så skulle jag inte slava heltid längre, skulle försöka att hitta ett roligt jobb på sådär 75 %..( vill gärna vara med o bestämma o se vad som händer på jobbet).. Kanske starta något för rika, dementa damer o herrar..Ett fint boende på landet med bara personal som brinner för de äldre.. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-19 12:54 | |
![]() | Säg till så kommer jag och jobbar hos dig... men bara lite smått på halvtid förståss. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-08-19 12:55 | |
![]() | Japp, det ska jag...Ska fråga Vita_ oxå om hon vill vara med oss.. | |