Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 620 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:11 | |
![]() | Dopningens framfart... Ja då har vi ett nytt fall igen... på sidan 444 i text-tv står det: "Ukrainskan Ludmila Blonska som tog silver i damernas mångkamp har fastnat i ett dopningstest, uppger den franska tidningen L'Equipe. IOK har meddelat att man startat en utredning av ukrainskan och en eventuell dom meddelas på torsdag. Blonska hade även kvalat in till fredagens längdfinal, där hon skulle tävla mot Carolina Klüft. Den 30-åriga ukrainskan har tidigare varit avstängd för dopning. Om B-provet är positivt stängs hon av på livstid, meddelar IAAF:s chef Diack." Varför är jag inte förvånad...!!!!!! Hur många har åkt dit i detta OS? 10? Kommer det nånsin bli ordning på detta? Svar: Nej, det tror inte jag...Inte så länge pengar styr i idrotten. Vad tror ni? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 16:42 | |
![]() | Alla ni nu som propagerat för att dopingen inte är så förekommande längre...tala nu! Eller blev det tyst i ert läger nu? Veckan FÖRE OS var det väl 7 ryskor som åkte dit med...minst | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-20 16:45 | |
![]() | 4 stycken i detta os har fått positivt dopingsva. sen de som är innan tror jag inte riktigt räknas eftersom de ej kom till start | |
| jeppie | 2008-08-20 16:52 | |
![]() | Fan vad jag hoppas att usain bolt INTE är dopad. | |
| uffe6y | 2008-08-20 17:05 | |
![]() | De land som har bäst läkare och medel vinner medaljerna | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:09 | |
![]() | tsarraz: 4 som DU vet om ja... undra hur många som slinker igenom då? jeppie: Hoppas jag med + att han slår rekord på 200 oxo så han raderar ut doping-Jonsons rekord... ;) Uffe6y: Kineserna e ju kända för att ha bra läkare o lab som experimenterar en del.. | |
| jeppie | 2008-08-20 17:11 | |
![]() | han har redan gjort det.. hur kunde du missa det? :) | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:13 | |
![]() | ojdå...när då? | |
| mrperfect | 2008-08-20 17:15 | |
![]() | Men det är ju klart att det finns fuskare, man hoppas ju att provtagarna kan ligga före så att man kan hitta alla. | |
| Elmis | 2008-08-20 17:17 | |
![]() | Bla bla bla...tröttsamt ämne. De åker dit, bra, dopningsarbetet fungerar. De som inte åkt dit har inte åkt dit. Jag tänker inte förstöra min glädje för idrott genom ideliga spekulationer. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:17 | |
![]() | *tvätt | |
| jeppie | 2008-08-20 17:18 | |
![]() | Ganska svårt att låta bli att göra det inom friidrott tycker jag. Känns faktiskt lite så att det är kemisterna som avgör till viss del | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:19 | |
![]() | mrperfect: Dom kan inte ligga före tyvärr eftersom de inte kan veta morgondagens dopingmedel, så tjuven ligger alltid före, tyvärr. Men de va gott att Micheal Jonsons rekord rök, för han om nån var dopad. | |
| y not | 2008-08-20 17:53 | |
![]() | Vet vi det Wilsson? Skall vi döma dem vi anser är dopade eller de som bevisligen är dopade? Eller skall vi helt enkelt acceptera att mediciner är en del av sporten. Vad jag har svårt att förstå är hur man kan acceptera smärtstillande/bedövande preparat som tex för Kallur. Det är medel som hindrar kroppen att köänna smärtan som säger att det här inte är bra. Motsvarande medle som hindrar en att känna när man är trött som tex centralstimulerande är inte tillåtet. Centralstimulerande och anabola ger ju direkta skadevärkningar vilket ju även smärtstillande kan göra, men hur är det med bloddoping. Är den farlig för kroppen? | |
| manne00 | 2008-08-20 17:55 | |
![]() | Alla fuskare åker knappast dit. Det är knappast första gången som de som åker dit tar doping. Dock kan man ju misstänka vissa aktiva. Främst då de aktiva som tränar tillsammans med andra aktiva som åkt dit. Idrottare från vissa länder som har historien emot sig med dopingfall och de idrottare som åkt tidigare. Ang Michael Johnson så tränades han av Clyde Hart, samme tränare som Jeremy Warriner har. Så om Johnson var dopad så lär Warriner också vara det. Det som talar emot en dopad Bolt är han är en extrem talang. Gjorde fantastiska tider som 15 åring och att de Jamicanska generna är perfekta för sprinterlöping. Dessutom så har de stannat kvar i Jamiaca istället för att flytta till USA och ibland har hands landmän hamnat hos undermåliga tränare. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:56 | |
![]() | manne00: *hålla med* | |
| manne00 | 2008-08-20 18:00 | |
![]() | Dopingmedel som tillverkas blir säkert mindre skadligt för kroppen precis som andra preparat. Jag tvivlar på att biverkningar är de samma som drabbade de som dopade sig på 80-talet. | |
| y not | 2008-08-20 18:51 | |
![]() | Så det som talar emot att det finns doping och medicinska experiment bakom de kinesiska framgångarna är att de samtliga var fantastiska underbarn redan innan de fyllde femton och att de stannat kvar i Kina? | |
| manne00 | 2008-08-20 18:58 | |
![]() | De har ju bra förutsättningar eftersom det bor väldigt många människor i Kina och att de tidigt tränas under stenhårda former. Doping hjälper till det skapar inga OS-medaljörer . Kina har haft problem med doping tidigare coh frågan är ju om de är dopade nu. Man hoppas ju inte det. | |
| y not | 2008-08-20 19:04 | |
![]() | Jo förra gången Kina hade problem med doping så tog de alla rekord, sen rasade de tillbaka på samma sätt som östtyskarna. Nu har Kina kommit igen i stor stil precis just in time. Kina är ett av världens mest framstående länder inom medicin och teknol.ogi också. Det skulle förvåna mig om inte lite saker här går hand i hand. | |