Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:03 | |
![]() | Orättvisa... Varför finns det så mycket orättvisa i världen? Varför får inte en svenska lika mycket bidrag i Turkiet som en turk får i Sverige. Kan nån förklara det för mig. Turkiet vill ju komma in i EU, så då ska det väl vara lika för alla eller? Bara nyfiken på ett seriöst svar varför det är så... | |
| NadaR | 2008-08-20 17:34 | |
![]() | och hur mycket får en turk i bidrag?kan du förklara det för mig | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:38 | |
![]() | och vad mer skiljer sig mellan turkiet och sverige, eller är allting exakt lika förutom att hon får mindre bidrag? Är turkiet en dålig piratkopia av sverige som man kan ladda ner på pirate bay? | |
| Sotfinger | 2008-08-20 17:47 | |
![]() | Wilsson, tycker du verkligen att det är ett vettigt exempel på orättvisa i världen, att en svensk inte skulle få samma bidrag i Turkiet som en turk i Sverige? Jag tycker att du ska lägga av med dina rasistiska och allmänt hatiska och gnälliga inlägg överhuvudtaget. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:47 | |
![]() | besvara inte en fråga med en fråga, ge mig konkreta svar istället för att flamsa... | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:49 | |
![]() | va lite seriösa i ett sånt viktigt ämne som ekonomi.... speciellt när Sverige vacklar i sin pga alla bidrag till höger o vänster o världen över... Jag vill veta VARFÖR det är så som jag skrev.. | |
| hotcold | 2008-08-20 17:51 | |
![]() | För att ett sånt pucko som du ska ha någonting att fråga om!! | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:52 | |
![]() | Wilsson skriv ett seriöst förstainlägg då. HUR mycket skiljer det? Vad får man betala för i Sverige men inte Turkiet och vice versa? Vad behöver man göra för bidraget i Turkiet/Sverige? | |
| Sotfinger | 2008-08-20 17:53 | |
![]() | Det är ett hån att säga att Sverige vacklar i sin ekonomi när vi handlar plattTV och Soda Streamar för fullt medan andra svälter ihjäl. | |
| Sotfinger | 2008-08-20 17:57 | |
![]() | Föreslår att Wilsson tar kontakt med turkiska ambassaden för att få de siffror han vill ha, och sen kanske Socialdepartementet kan stå till tjänst med de svenska motsvarigheterna. Ska bli intressant att få veta resultatet. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:01 | |
![]() | forumvärd hitåt: Får man kalla någon för pucko så utan en smiley efter? återigen, orättvisa. Vissa stängs av, vissa inte.... sotfinger: Varför har Sverige så mycket skulder då? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:03 | |
![]() | Wilsson: Jag ska lyssna på ditt argument när du accepterar att arbeta för en kinesisk medianlön. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:06 | |
![]() | illi: Det gör jag redan..så lyssna då... ;) | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:10 | |
![]() | Wilsson: Idag verkar ditt enda syfte vara att klanka på våra kamrater "nysvenskarna", rätta mig gärna om jag har fel. Jag hoppas att jag har fel och att du kollar upp fakta om Turkiet och Sverige och de förmodat olika förhållandena i bidrag till den invandrade befolkningen. Du vill väl inte gärna komma med påståenden som kan uppfattas som rasistiska, eller hur? Det är lätt att man får den uppfattningen, det var ju potatisodling i parketten i förra tråden!? För övrigt kul att läsa om att den myten ursprungligen kom från de som flyttade in från landsbygden i norrbotten, till Luleå någon gång på 60-talet, tror jag att det var. Jag är själv född i Boden, därför uppskattar jag den typen av skröna! Jag fick mig ett gott skratt när jag läste det! | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:12 | |
![]() | jag är inte rasist, jag hatar både utlänningar och rasister så det är lugnt med det *skojja* Men det hade varit kul att få reda på varför alla kan gapa till sig bidrag i detta landet, men inte vi i deras. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:14 | |
![]() | Hehe, något säger mig att jag kan anlita dig nästa gång jag behöver byta ut min elpatron. Det borde bli billigt då. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:14 | |
![]() | Hahaha! :p | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:17 | |
![]() | Själv går jag på aktivitetsstöd någon månad till, så jag ser allt till att få ut mesta möjliga ur systemet, jag med... hoppas iofs på att få jobb sedan. Kommer i så fall bland annat att få en skittrevlig kille från Iran som jobbarkompis, hans fru (också från Iran) jobbar också och håller på att ta körkort. Oj, det betyder nog att jag och min familj använder oss mer av bidrag än vad de gör!!! ; ) | |
| NadaR | 2008-08-20 18:18 | |
![]() | skoooja vidare Wilsson | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-20 18:19 | |
![]() | Troligen därför att de inte har samma socialasystem som oss ,, och för övrigt så är det väl ingen som "GAPAR" sig till någon ,, man får vad man har rätt till Bitte | |