Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Cekt | 2008-08-27 18:57 | |
![]() | Kylskåpsreparatör efterlyses! Mitt kylskåp gick sönder i natt och idag känns det som om hela världen är emot mig... =( Är det nån som vet om det finns nån chans att laga ett kylskåp? Det är inte så gammalt, ca 7-8 år. Vart vänder man sig i så fall? Eller är det bara att ta tjuren vid hornen och gå ut och införskaffa ett nytt för sina surt förvärvade slantar? (Bor i bostadsrätt kan tilläggas.) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-08-27 19:07 | |
![]() | gulasidorna.eniro.se...20 AB/stq/0 | |
| Margana | 2008-08-27 19:13 | |
![]() | Blocket...blocket och åter blocket...där kan man göra fynd! =) | |
| Sotfinger | 2008-08-27 20:15 | |
![]() | Det kan väl hända att det går att laga, det beror ju på vad som är fel. Men man tar ju inte gärna ett kylskåp under armen och travar iväg till verkstan, och att ringa efter reparatör är dyrt. Har du ingen trevlig granne eller kompis som begriper sej på kylskåp? Men i kylskåpsvärlden är 7-8 år ganska mycket, längre än 10 år ska man visst inte ha ett kylskåp sägs det, om man vill hålla ner enreiförbrukningen. | |
| Sotfinger | 2008-08-27 20:15 | |
![]() | energiförbrukningen, skulle det vara | |
| Cekt | 2008-08-27 20:20 | |
![]() | Frågan är om en reparatör är lika dyr som ett nytt kylskåp? Men i längden kanske man vinner på att köpa nytt? | |
| Lill-IT | 2008-08-27 20:22 | |
![]() | Kolla om du får nåt på din hemförsäkring, och köp sen nytt. Är det så gammalt ska du inte lägga pengar på det. | |
| Lill-IT | 2008-08-27 20:49 | |
![]() | Har kollat upp ett par försäkringsbolag å jobbets vägnar tidigare, en del har det som tilläggsförsäkring så det är inte säkert att du får nåt om du har en enkel hemförsäkring. Men det är värt att kolla upp:-) Alltid kan det bli några kronor iaf.. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-27 20:54 | |
![]() | Det brukar finnas snubbar som annonserar i "annonsbladet" och vill köpa gamla kylskåp. Dessa snubbar kan ofta laga termostaten (det är förmodligen den som har gått sönder) i ditt kylskåp för en rimlig penning. Det ska inte kosta dig mer än några hundralappar, annars kan du lika gärna köpa ett nytt / bättre begagnat. Jag hade ett som var tolv år gammalt, det började jobba mycket, hade svårt att hålla kylan. Bytte termostat med hjälp av kunnig person och det går fortfarande som klockan i mitt fd. hem (numera 14 år gammalt). | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-27 20:54 | |
![]() | Gud hjälpe oss när snubbarna går och dör... | |
| Maizena | 2008-08-27 20:57 | |
![]() | förklara felet så kanske vi kan hjälpa dig här vettja... | |
| Jack Sanchez - Ej medlem längre | 2008-08-27 21:24 | |
![]() | googla på Electrolux Service så hittar du | |
| imw | 2008-08-27 22:02 | |
![]() | Om du bor i en bostadsrätt kanske du har pengar avsatta på ett reparationskonto. Kolla med fastighetsförvaltaren, eller det kanske står på månadsavin hur mycket du har. | |
| Cekt | 2008-08-27 22:13 | |
![]() | I wish, tyvärr är det bara några hundra... | |
| Cekt | 2008-08-27 22:42 | |
![]() | Det är säkert termostaten som nån föreslog, frysen funkar fortfarande men kylen är bara varm, varm, varm... | |
| Nunnelunan | 2008-08-27 22:47 | |
![]() | På www.tretti.se/ är det relativt billigt OCH delevererar direkt in till ditt kök! Det gamla skrället är nog mest att kasta ut! Jag har prövat arr handla där och det fungerade jättebra! | |
| Nunnelunan | 2008-08-27 22:48 | |
![]() | att handla... | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-08-27 23:07 | |
![]() | Det kan vara den ena kompressorn som har givit upp, då det brukar vara separata för kyl och frysen på flera skåp . Dra ut kyl/frysen från väggen och kolla på baksidan. Om det är två behållare som ser ut som gasbehållare så är det troligen så. Sedan om det är värt att reparea ett så gammalt skåp är en femma. Jag hade själv köpt ett nytt. | |
| blue_moon | 2008-08-27 23:14 | |
![]() | Mitt 18 år gamla kylskåp la av mitt under värmeböljan i maj. Jag kontaktade en vitvarufirma för att skaffa nytt, men det visade sig att det bara var termostaten som var kass. Reparationen kostade 1300 spänn och kylen blev som ny. | |
| blue_moon | 2008-08-28 10:26 | |
![]() | Reparatören sa förresten att det oftast är termostaten det är fel på när kylskåpet slutar fungera. | |