Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:04 | |
![]() | Frukost! Kära betamedborgare. Det finns en över 2 år gammal tråd om frukost, men jag är så otroligt fräck att jag startar en helt ny. Sitter här och njuter denna sköna söndag, och vill dela med mig: Knäckemacka med kaviar, ägg, purjolök, krasse och persilja. Starkt pressokaffe, brämhults lyxapelsinjos och plommon. Mums. Vilket är ditt bästa frukosttips? Till vardags? På helgen? Och vad är det konstigaste du ätit till frukost nånsin? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:09 | |
![]() | konstigaste.. en återställare dvs drink, en bit pizza och så något nyttigt! så åt en halv burk fruktcocktail. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:09 | |
![]() | oj vad bra man mådde sen hehe | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:11 | |
![]() | Huvva ja. :) Vad har du ätit idag då? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:11 | |
![]() | Jag tar en kopp kaffe och dricker massa vatten, sen ett par timmar senare äter jag lunch... Alternativt äter jag gårdagens middag till frukost om det finns något kvar. Orkar helt enkelt inte hålla på att fixa mat på morgonen, oftast orkar jag inte ens tugga :P | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:11 | |
![]() | Skall ta det vanliga, havrepuffar och fil. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:13 | |
![]() | äta tom... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:14 | |
![]() | trash: Havrepuffar med fil måste väl ätas direkt, för annars blir det en såndär gegga? Vilken fil? Jag gillar norrlandsfilen bäst, vad den nu heter. Stilig: Bra med vatten. Om du blev bjuden på frukost, vad skulle du vilja ha då? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:15 | |
![]() | Japp, bara gluffsa på. Den med hjortron äts mest nu, Kan må illa morgontid så puffar är det enda som slinker ner... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:16 | |
![]() | hjortron/äpple kanske det är | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:18 | |
![]() | Oj vilken svår fråga :S ... Fruktsallad kanske :P | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:21 | |
![]() | Hur kommer det sig att man ibland har svårt att äta på morgonen tror ni? | |
| emmylicious | 2008-08-31 10:40 | |
![]() | Det har jag också undrat på. Jag måste helt hoppa frukosten en del dagar för att jag är bara inte sugen. Förut var frukosten alltid bästa måltiden på dagen. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:43 | |
![]() | emmy: Ja precis. Och jag har fått inpräntat att man måste äta frukost, för annars så segar man ner och dör typ. Vet någon nån bra, enkel, rolig, billig "ta-med-på-bussen-frukost "? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:43 | |
![]() | ...Ah, jag älskar frukost. Förr i tiden fick jag inte ner ngt alls - men det har ändrats på ålderns höst. Nu kan jag glufsa på rätt ordentligt. Favorit är gröt på rågflingor, vetekli och solrosfrön med lite sylt uppå. En rostad rågkuse med prosciutto och tomat. Ett kokt ägg och en XXL kaffe! Jag undrar också varför vissa inte kan äta på morgonen, själv kunde jag på sin höjd dricka frukost - typ ett glas C-vitamin. Men för min del handlade det eventuellt om att jag hade en helt störd dygnsrytm, från tonåren ända till för ett par år sedan. Oavsett om jag var ledig eller ej kunde jag sällan somna förrän mellan 02-03. Nu har jag vänt på detta och lägger mig alltid före 00.00 om jag ska arbeta - och för mig kom frukostsuget efter det. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:47 | |
![]() | Ah intressant, så var det för mig med. När jag började skärpa upp med tider och rutiner så började jag också äta frukost. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-08-31 10:51 | |
![]() | Kanske handlar det mesta om tider och rutiner egentligen. Har man en någorlunda sjysst - äta - bajsa - skutt och -sovklocka, så fungerar kanske resterande aktiviteter i samklang på ngt sätt :) | |
| elbin1 | 2008-08-31 10:56 | |
![]() | Jag tycker Gariams frukost lät suverän, men dessvärre har jag sällan allt det hemma. Jag är en riktig frukostmänniska, är hungrig så fort jag vaknar! Kaffe och macka blir det oftast. Har svårt att äta fil på morgonen. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:17 | |
![]() | elbin1: Ja, en nyupptäckt bra kombination! Jag brukar ha olika perioder med olika frukostar, men kaffe är den fasta punkten. Inget kaffe: ingen frukost. Vad har du på mackan då? | |
| elbin1 | 2008-08-31 11:24 | |
![]() | Utan kaffe skulle jag antagligen avlida strax före lunch. På mackan har jag ost eller skinka. Trots att jag kan längta efter "kaviar, ägg, purjolök, krasse och persilja" så blir det inte av. Nu ska här ske en förändring! | |