Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jack Sanchez - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:15 | |
![]() | Rastaflätor Igår blev mina rastaflätor klara. =) Kommer jag få ett jobb? Eller blir jag sedd som en "rökare"? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:18 | |
![]() | Haha... Du kommer bli stoppad av polisen och nedtryckt med ansiktet i en gyttjepöl, sedan kommer de kroppsvisitera dig och lämna dig med en förkylning... talar utifrån vänners erfarenheter ;) | |
| Nunnelunan | 2008-08-31 11:21 | |
![]() | Du kommer inte att bli arbetskamrat med mig i varje fall, om du menar att du tänker ha din piercing, din lila underkjol eller dina rastaflätor på arbetstid. Däremot kan vi umgås privat! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:23 | |
![]() | Äsch, det finns massor med arbetsgivare som anställer folk oavsett hår och besmyckning, bara man inte luktar illa och är trevlig brukar vara kriteriet... | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:25 | |
![]() | Finns en med rastisar som jobbar på den lokala godis och video-affären... han ser rätt trevlig ut oxå ;) | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:26 | |
![]() | Undrar Stilig om det inte blev lite fel i din sista mening där.... Läser man fort kan man få för sig att man inte ska vara trevlig.... kalla mig gammelmodig men jag tycker att just trevlighet är ett charmant drag, oavsett om man har rastaflätor eller inte. | |
| Jack Sanchez - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:27 | |
![]() | Usch det låter hemskt Stilig_karl, gjorde poliserna så bara för att de hade/har annorlunda frisyr tror du? Eller var dem skyldiga till nåt annat? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:29 | |
![]() | Nä, de var ju inte skyldiga till något, men de såg misstänksamt glada och lyckliga ut antagligen, plus att håret och kläderna... | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:30 | |
![]() | Sedan Stevie Wonders genombrott har jag nog inte skådat rastaflätor på män - snarare dreads. Men det ska nog gå att fixa kneg oavsett. Däremot kanske det är lättare på den lokala videobutiken, än som inköpare på SAAB Ericsson space... eller..fan vet egentligen. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:31 | |
![]() | Usch.. ursäkta min skrivning.. :/ | |
| Jack Sanchez - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:34 | |
![]() | Kan ju tilläggas att jag blivit arbetslös ganska nyligen och har inget lust att sjunka för djupt ner i träsket på arbetsförmedlingen med meningslösa möten osv. | |
| Bror Gnu - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:37 | |
![]() | beatha - det beror på att du inte lyssnar på hiphop, där kryllar det av rastaflätor. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:39 | |
![]() | Aha - det måste bero på att min ungdom är förbi..jag hänger inte med längre. Men nu när du säger det, så har jag väl sett de där bakåtslickade "snoop-flätorna"...men de som ligger efter huvudet, och liksom inte hänger i ansiktet räknar jag inte :) | |
| Bror Gnu - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:45 | |
![]() | Är du en sån där person som alltid måste ha rätt beatha? *ler* | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:48 | |
![]() | Nja, jag hade ju inte det..inte sant? | |
| Bror Gnu - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:53 | |
![]() | Jo, det har du ju, efter att ha infört premissen "rastaflätor som inte hänger ner i ansiktet är inte rastaflätor" har du rätt. Försök inte blanda bort korten. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:56 | |
![]() | hm, men då var det bara ett skrivfel. Uisge Beatha rättar: Men det som inte hänger i ansiktet har jag förr inte räknat som rastaflätor - innan bror Gnu tillrättavisade mig:D Nu då? | |
| Bror Gnu - Ej medlem längre | 2008-08-31 11:59 | |
![]() | Nja, jag gillade nog att de där bakåtslickade flätorna inte ska räknas. Ditt felskrivande jag hade en poäng. De borde kanske kallas "rapflätor" istället för rasta, för de har ju inget med jamaicansk mumbojumbo-religion att göra. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-08-31 12:05 | |
![]() | Ja, jag vet ju inte hur det ligger till med det där. Men rastaflätor är för mig av längre modell...de bakåtslickade känns som en annan frisyr. Men förmodligen går bägge under epitetet Rastaflätor. Hur som helst kanske sanchez själv kan bringa klarhet i detta? | |
| Bror Gnu - Ej medlem längre | 2008-08-31 12:10 | |
![]() | Ras Tafari, som är ett annat namn för Haile Selassie, som var kejsare i Etiopien, har givit namn åt en religion på Jamaica som har givit namn åt flätor som blivit mode bland hiphopare på den amerikanska västkusten. Det är långa avstånd här. | |