Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 504 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:16 | |
![]() | HUS /LÄGENHET ?!? Det verkar som många jag känner anser att jag gått bakåt i utvecklingen då jag valde att bo i lägenhet istället för hus ! ? Tänk såååå bekvämt att bo i lägenhet, jag slipper skotta snö , slipper att ha bilen insnöad på gårdsplan , slipper klippa gräs, slipper rulla ut soptunnan, slipper hur mycket som helst... Den tiden jag sparar på alla måsten då man har hus kan jag göra andra saker som kanske mer roar mig... Umgås med barnen, gå ut med hunden , gulla med reptilerna och framför allt köra häst ! Vad tycker ni ? Lägenhet eller Hus ??? | |
| remvanrijn | 2008-09-01 16:20 | |
![]() | Den tid jag sparar på alla måsten då man har hund, reptiler och häst kan jag göra andra saker som roar mig... Fixa med hus o trädgård! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:20 | |
![]() | Hus! Har bott i hus, bor nu i lägenhet och trivs inte. Ska köpa hus igen, men det verkar som det får vänta ett litet tag till =( Men visst, det finns många fördelar med att bo i lägenhet (men även lika många nackdelar). | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:23 | |
![]() | Jag tycker att det finns för och nackdelar med allt. Att gå bakåt i utvecklingen håller jag inte alls med om. Alla gör vi väl saker i olika ordning. Jag bor i lägenhet och slipper klippa gräset, det har "jag" anställda till, nämligen vaktmästaren.. ;) | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:26 | |
![]() | remvanrijn : Nix inte fixa med hus o trädgård...jag har tröttnat efter alla år speciellt när man levde familjeliv och skulle ta hand om ALLT själv både ute o inne.. Nu gör jag det som roar mig istället och att vara ensam slav roar mig inte ! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:26 | |
![]() | Men jag skulle vilja bo i hus för jag trivs med att vara min egen vaktmästare.. hehe Vissa bor i hus i 20 års åldern och reser som pensionärer andra bor i hus som pensionärer och reser som 20 åringar. En del får barn vid 16 års ålder och festar runt som 40 åringar andra är småbarnsföräldrar vid 40 års åldern och festar järnet i 20 års åldern.. Finns det egentligen något som är rätt eller fel? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:28 | |
![]() | Har bott i lägenhet i hela mitt liv och blir alldeles till mig när jag kommer hem till någon som bor i hus. Vet inte om jag skulle vilja göra det samma, båda har ju sina för och nackdelar... | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:29 | |
![]() | iof så är det fördelar och nackdelar med det mesta i ens liv... man får sålla lite ! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:32 | |
![]() | Man vill ju ha mest fördelar, men det krävs som sagt lite sållning vilket som :) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:36 | |
![]() | Att bo i lägenhet är lite som att bo inneboende i någon annans jättestora hus. | |
| johndeere | 2008-09-01 16:37 | |
![]() | Hus, skulle aldrig tänka mig att bo i lägenhet, skulle känna mig instängd. Men självklar vill andra bo i lägenhet så är det helt okej, Mina två barn köpte hus när dom var 20 år, dom hade provat att bo i lägenhet, men blev helt hispiga av detta. Båda köpte hus med stor tomt för att dom har hund och att dom vill spela på sterion, vilket inte går om man bor i lägenhet. Men framför allt att dom vill ha något eget. | |
| DeLaEm | 2008-09-01 16:41 | |
![]() | Men livet i lägenhet kan vara rätt surt ibland ifall man är van vid att bo i hus. En massa grannar man måste ta hänsyn till. Man kan inte direkt göra vad man vill när man vill. Så som dammsugning, finns det något mer störande än att vakna av att grannen ovanför har börjat dammsuga? Det finns ju en massa sånna oskrivna regler som man måste ta hänsyn till när man bor i lägenhet. Inte lyssna på för hög musik - speciellt inte om klockan är efter nio. Spika så lite som möjligt, helst inte alls och om det nu är absolut nödvändigt så gör det mitt på dagen. Ha inte festande vänner som låter, för de stör grannarna. Listan kan bli hur lång som helst. Bara en sån sak som att få tvättstugan att fungera smärtfritt är inte alltid så lätt. Fast det är ju klart, visst finns det många positiva saker med lägenheter också. ABSOLUT! =) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:45 | |
![]() | Hus! | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-09-01 16:45 | |
![]() | Jag har vuxna barn som inte kan tänka sig att bo i annat än hus...min äldste som har 2 hus...eller 1 hus o en stuga...så jag är så klart idiotförklarad :) | |
| zmiley | 2008-09-01 16:59 | |
![]() | För och nackdelar sa Stilig. Bingo säjer jag! Har en liten gård där jag bott i 10 år nu. För det mesta är det livet underbart, särskilt som jag har den enastående egenskapen att inte skjuta upp till morgondagen det jag kan slippa helt. Men det finns dagar, fler än man kan tro, när jag önskar att jag satt i en lägenhet... | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-09-01 17:13 | |
![]() | Beror väl på vilken typ av lägenhet / hus man har. Har privilegiet att hyra en lägenhet som i praktiken är ett fristående litet hus med två våningar. Så jag får väl svara att jag föredrar mitt lägenhetshus då. | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-09-01 17:45 | |
![]() | bodde på en gård innan nu hyr jag bara stallet och det är perfekt för mig som har hästar...mer tid....än tidigare ! | |
| Marsipulami | 2008-09-01 17:47 | |
![]() | Bott i lägenhet hela mitt liv, skulle gärna bo i ett LITET hus på landet om jag hade råd att skaffa ett. | |
| Suds McDuff | 2008-09-01 17:59 | |
![]() | Jag vill ha hus, med allt vad det innebär, nångång! Och en stooor trädgård. Plus en mysig fruga och några ungar som springer omkring. Haha ja man får väl drömma... | |
| Pluttisen | 2008-09-01 18:04 | |
![]() | Bor i lägenhet nu, men har bott i hus förut och jag saknar det... Som tur är har jag ju träffat en kille nu som har hus=) | |