Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 18 516 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:13 | |
![]() | Duscha eller bada - vad föredrar du? Men... tjeeeeeeeenare! Jaha ja, ta en koll på rubriken så fattar du nog vad den här tråden ska handla om. Så... vad föredrar du, att bada eller att duscha? Och har du i dagsläget badkar eller duschkabin (Firefox´s språkpolis föreslår att jag ska särskriva dusch och kabin - skulle inte tro det, säger jag) i ditt hem? Själv har jag badkar. Det är understundom en väldigt behaglig upplevelse att nedsänka sin lönnfeta gubblekamen i ett ångande hett badvatten. Tyvärr blir man ju alldeles förskräckligt hästsvettig efter ett tag och måste då givetvis dra ur den där lilla stroppen ur hålet så att vattnet kan försvinna från både kar och karl. Sedan återstår bara att tvåla in sig och tvätta sin glesa skallbuske med vulcaniserande volymschampoooo. Det är då vissa problem infinner sig. Ja, man får ju sitta och åma sig som ett veritabelt miffo (förlåt, alla miffon) för att komma åt alla skrymslen och vrår på den vedervärdiga manskroppen. Nåväl, efter detta ska man då duscha av sig tvålen och schampooooot. Även då måste man sitta som det där miffot (förlåt, alla miffon) för att alla kroppsdelar ska bli ordentligt sköljda. Att stå upp i badkaret och göra detta är naturligtvis inte att tänka på, ty om man håller duschen över huvudet sprutar man ju ner hela badrummet. Förvisso måste man ändå stå upp när man gör den allra sista sköljningen. Ja, för när man sitter ner finns det en region man inte kommer åt. Jag pratar givetvis om mellangården och dess två intilliggande områden. Men jag tror att jag kommit på en lösning: Duschdraperi (Firefox´s språkpolis anser att jag ska särskriva dusch och draperi - stick och brinn, säger jag)! Jäpp, med ett duschdraperi kan jag stå och duscha utan att skvätta ner hela badrummet. Jippiee, jag ska inhandla ett sådant snarast möjligt. Har du glömt frågan? Okej, här kommer den igen: Föredrar du att duscha eller att bada? | |
Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:16 | |
![]() | HAHA Nicke du e ju för rolig! Själv har jag en dusch... ingen kabin dock, utan en dusch med draperi för... föredrar att duscha då man faktiskt känner sig renare (tycker då jag). Men ska man bli varm eller bara mysa, ja då är ju badet att föredra (men som TS skrev, så måste man ju ändå duscha efteråt) :) | |
illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:17 | |
![]() | Jag föredrar att bada, men duschar eftersom jag inte har något badkar, och även om jag hade det skulle det ta för lång tid att bada varje dag. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:18 | |
![]() | Du vill bara ha bildbevis på nakna damer i duschen eller i badet, erkänn! | |
Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:19 | |
![]() | trashone 2008-09-07 17:18 "Du vill bara ha bildbevis på nakna damer i duschen eller i badet, erkänn!" Wow, kan man få det?? | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:20 | |
![]() | Jag kan tipsa om sida annars. Betadamerna i all ära men... | |
Little_Red - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:21 | |
![]() | Vulcaniserande volymschampoooo, fungerar sånt? ;-) | |
Snurt | 2008-09-07 17:21 | |
![]() | Topp 3. Bada bastu Dusha i kabin. Bada badkar. Fäst usch-drapperejje så högt att det a) inte hänger ner i vattnet men b) inte går över kanten så c) kan du spola lite vatten på kanten och slippa att det kletar sig mot kroppen vid duschning. Det beror på att vattenångan stiger och ny luft vill in. | |
pandan45 | 2008-09-07 17:22 | |
![]() | Jag föredrar då dusch | |
Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:23 | |
![]() | Little_Red 2008-09-07 17:21 "Vulcaniserande volymschampoooo, fungerar sånt? ;-)" Jag vill ju så gärna tro det. Men kanske är jag fullkomligt blåst av skaparen till detta schampoooo. ;-) | |
Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:24 | |
![]() | Åh, tack Snurt! Du har duschat mycket i dina dar, det märker jag det. Sicken expert! ;-) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:24 | |
![]() | Älskar att bada, länge och varmt och helst tillsammans. Duschkabin är hemskt. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:25 | |
![]() | Bastu är fina grejer också. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:25 | |
![]() | Bastu.. sen ut o kasta sig i en snödriva naken <3 | |
Nicktroll - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:26 | |
![]() | trashone 2008-09-07 17:20 "Jag kan tipsa om sida annars. Betadamerna i all ära men..." En sajt med duschande damer? Du skämtar aprillo med stackars Rob... | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:27 | |
![]() | Japp, alla iklädda dykardräkt. Så hot! | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:28 | |
![]() | Läste fel: "Jippiee, jag ska inhalera ett sådant snarast möjligt." :) Jag badade nyss, det var trevligt. Efterlyser dock fortfarande världens bästa badskum/olja, förslag? Skulle som nån annan sa inte hinna bada varje dag, men jag är glad att jag kan välja. Ibland är det enda sättet att verkligen bli genomvarm på riktigt under vintern när man kan bli sådär frusen inpå benen. *brrr* | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-07 17:29 | |
![]() | Om den sista meningen var en aningens konstigt uppbyggd så passar jag på att skylla på att jag är efterbadet-trött. | |
Lill-IT | 2008-09-07 17:31 | |
![]() | Har både badkar och dusch... duschar oftast men älskar att bada, helst skumbad. Tänder levande ljus och dricker vitt vin liggandes i badet när jag verkligen vill pyssla om mig själv. | |
Tess 08 | 2008-09-07 17:32 | |
![]() | Absolut inte duschkabin!!! Det är djä**lens påfund! Ska det va så ska det va duschvägg eller badkar (jag tar dock gärna en badkarl...). Vi har badkar nu, men ska inom kort byta den mot en duschvägg då det är smidigast att duscha. Det finns dock ett par ställen i källaren där badkaret troligtvis placeras efter renovering av den nyss nämna källaren (dock ska hallen bli klar först). En kall vinter är ett varmt bad underbart, men varje dag man ska skrubba sin lekamen är det bra besvärligt i ett badkar (läs TS första inlägg). Dock blir tre barn mycket (understryker MYCKET) besvikna den dagen badkaret är puts väck. Men en varm dusch i sällskap är inte helt fel det heller ;-P | |