Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-09-11 10:41 | |
![]() | Ska hyreslägenheter bort!!! Hyreslägenheter har stadigt mist andelar på bostadsmarkanaden, det är fint att äga. Det verkar inte heller spela någonroll vilken uniform politkerna har alla lovsjunger den nya bostadspolitken. Vilket då kommer leda till att moderaternas marknadsanpassningsförsök på hyror inte kan verka som ett sorligt misslyckat expriment för herrarna vid det socialdemokratiska bordet har inge skrupler för att dela med sig till de som redan har. När de säger att alla ska med, så syftar de på att det finns visst finns plats på lasset, vissa ska skjutsa också. Jag har också svårt att klara mig tjuter Mona, det är en konst att klara sig på 80 000, jag tvingas ibland att tjuva toblerone. | |
| ANDERStG | 2008-09-11 11:03 | |
![]() | www.youtube.com/watc...TA vm_Fk09M | |
| micro113 | 2008-09-11 11:07 | |
![]() | Nej -- hyreslägenheter skall inte bort, och vi bör återinföra allmänyttans bostäder. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-11 11:07 | |
![]() | Där jag är uppvuxen, i kommunerna utmed Roslagsbanan mot Kårsta, förstod man för länge sedan att om man ville ha en kommun rensad från patrasket så var det ju bara att göra om alla hyresrätter till bostadsrätter. De blev ju av med mig och min familj på det sättet mer än en gång iaf. För det är väl faktiskt oftast "en typ av människor" som bor i hyresrätter, och de kan ju lika gärna bo i en lite "fulare kommun" så kan de pendla till de "fina kommunerna" och göra det "fula jobbet"... | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-11 11:08 | |
![]() | Fredrik Reinfeldt måste för övrigt vara väldigt stolt över sin fru.. *suckar* | |
| ANDERStG | 2008-09-11 11:10 | |
![]() | Stilig_karl: Ja, men du är ju ung. Du får slita på nu så kanske du kan pressa upp dina barn i en högre samhällsklass. :) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-11 11:12 | |
![]() | Haha Anderstg, jag ser fram emot att bli fattigpensionär istället. Någon kan säkert ha förbarmande över en gammal tant i framtiden och ge mig en av de sista 100 svenska hyresrätterna. Alternativt sätta på mig på fattighuset. | |
| ANDERStG | 2008-09-11 11:18 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Dd PWJDxJso | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-11 11:28 | |
![]() | Det är bra AnderstG, alldeles för lite progg på beta :D | |
| micro113 | 2008-09-11 11:46 | |
![]() | Fick just en dos Nationalteatern -- vilka minnen | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-11 11:51 | |
![]() | Haha, minus ett på i däruppe, mig på* | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-11 11:51 | |
![]() | minus ett "i".. *går och lägger mig* | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-11 12:18 | |
![]() | Yonderboi sover med mig ibland i min bostadsrätt. PUSS | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-11 12:21 | |
![]() | vad fasen, bandet heter jstavar ju med ett "i" på slutet. Nu får du förklara dig. Sen kommer det inte hända nåt i Sverige förrän människor får det FÖR illa ställt. Man riskerar inte kryckorna om man kan ta sig framåt tv dessa. Om ni förstår liknelsen. | |
| Godisnapp | 2008-09-11 12:36 | |
![]() | Jag älskar att äga min bostadsrätt! Nåt "patrask" där har jag inte stött på än. För när man kommer till ett hyreshus är det ofta samma sak.. Nedslitet, skräpigt, ingen verkar bry sig nämnvärt om området, det väsnas nåt jävligt, ungar springer omkring utan tillsyn, grejor överallt, alkoliserad misär i var å varannan port. Vem vill bo granne med det? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-11 12:43 | |
![]() | Jag gillar oxå att äga mitt boende. De enda som sållas bort är väl de med betalningsanmärkningar, iövrigt kan vem som helst låna ett par hundra tusen numer tydligen. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-11 12:52 | |
![]() | Det är ju det jag menar Godisnapp, nu slipper du ju "patrasket" (jag och Co) när du har bostadsrätt... Och trashone, skall man behöva låna pengar för att ha ett boende då? Inte nog med att alla inte får låna, skall man bli tvungen att sitta och göda de redan proppfeta bankmännen om man inte skall bli hemlös. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-11 12:59 | |
![]() | trashone, du tror inte på att det finns ett klasssystem va? | |
| Godisnapp | 2008-09-11 13:01 | |
![]() | Ja härligt. Man kan inte gilla alla människor helt enkelt, finns det nog ingen som gör. Och jag gillar ordning och reda och är rätt less på idioter som bara glider å dyl. Känns det inte lite... patetiskt med snack som "jag är patrask"? Det är ju inte mycket som behövs för att slippa bli sedd som ett sånt. Varför inte skaffa ett jobb istället för att satsa på att bli fattigpensionär? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-11 13:09 | |
![]() | Så du ogillar alla som väljer eller är tvungna att bo i hyresrätt Godisnapp? Verkar väldigt märkligt. Jag har bott i hyresrätter i hela mitt liv trots att jag, mina föräldrar och exsambo har jobbat arslet av oss. Vidare så kan man bli fattigpensionär även om man jobbar hela sitt liv, och så finns ju också de som inte kan jobba. | |