Spelrum
Giraffen11
Krokodilen1
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade15
Mobilspel
Pågående20 031

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-20 00:46
Antal inlägg: 1661

Att bara hjälpa till!!!!!!!
Att ge livsråd är enkelt. alla vet hur det bör vara. Det finns så många goda råd hur man bör leva. Men ändå så många beroende av dem, kan man inte komma överens om att det är omöjligt att rädda sig själv ifrån olyckan?

Ett liv kan inte räddas ifån att vara olycklig! Idag i västvärlden så konstrueras människans liv ifrån att känna lycka och framgång och gårdagen ifrån nödvändigheten.

Konflikten mellan framgången och livetsbegränsingar sätter käppar i hjulet ifrån människan att leva. Alla kan inte vara advokater eller perfekta älskare, eller populära för den delen. 8 gånger är genomsnitts siffran för antalet samlag för människor här i sverige.
En försvinnande låg siffra för att hitta den rätte.
Om man ska sätta mening på livet så kan det knappast ha den mening att hitta det rätta vid partnen.

Att bli lycklig är ett modernt fenomen, givetvis finns det inom litteraturen sedan gammalt, men då var det mer ett aristokratiskt dilemma, Tristian och Isolde und so weiter. Livet konstruerar inte mening det gör vi själva. Och lyckan sätter vi hälst långt bortom horisonten, det som ska bliva. Man blir inte mätt av gårdagens lön.

Quarry - Ej medlem längre2008-09-20 00:53
Antal inlägg: 95

"Ett liv kan inte räddas ifån att vara olycklig!"

Instämmer där, dock kan man göra sitt bästa för att förhindra det olyckliga tillståndet el känslan från att bli kronisk.

"8 gånger är genomsnitts siffran för antalet samlag för människor här i sverige."

(Hickar fortfarande) Var har du hittat dessa uppgifter? Är det per vecka månad eller år, för det kan väl ändå inte vara per liv?

micro1132008-09-20 00:56
Antal inlägg: 17542

Younderboy

Livet handlar om att leva för dagen och försöka vara nöjd med det man har -- på så sätt kan man uppnå tillfredsställelse med det man har och är.

När man känner tillfredsställelse så kan man nog också kalla sig lycklig -- i alla fall vissa stunder.

Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-20 00:58

jora sörru. Alla får inte fett på sylen. Sett den snuffran när jag pluggade sociologi, men är osäker varifrån den kommer. Sverige är mästare på att utföra statiskta mätningar. Precis som medelåldern för svenkar/or för det första samlaget är 16,5

illiterate - Ej medlem längre2008-09-20 00:59
Antal inlägg: 6521

Tillfredsställelse är väl ändå ett välfärdsproblem. Har man tid att reflektera över sin tillfredsställelse har man det bättre än de flesta, som reflekterar över hur de ska överleva. Dock är det förstås så, att en ständig strävan att överleva kan liknas vid att klättra upp för ett berg. En del föds vid botten av berget och har en lång väg att klättra innan de når toppen. En del föds närmare toppen och behöver inte anstränga sig så mycket. En del föds på toppen och har inget att göra, utan blir olyckliga. Vad finns det då på toppen? Inget alls såklart. Det är klättringen som är poängen.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-09-20 01:04
Antal inlägg: 4127

Jag vill erinra mig att statistiken gäller antal sexpartner... annars har jag inget att tillägga :P

Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-20 01:05

Ja Micro113, visst fånga dagen i all ära. Jag bor inte på en instituiton och är ingen piller frosare men lycka är allt annat än att uppskatta tillvaron.
Lycka är ett eroforiskt tillstånd när man känner total harmoni.

Det är ingen fel med lycka, men lycka är inget man förtjänar det är något som kan ibland uppstå när intentionerna överenskommer med tillfälligheterna

illiterate - Ej medlem längre2008-09-20 01:05

Att vara upplyst är att inse att när man nått toppen kommer man bara att se hur många andra berg man måste bestiga, när man ser lite klarare hur landskapet ser ut.

Att vara livsnjutare är att leta efter första bästa avsats och njuta av flygturen så länge den nu varar innan man landar. Ju högre upp man startar desto längre kan man förstås njuta av att inbilla sig att man flyger.

Att vara religiös är att ringa och beställa en helikopter som kan komma och möta en på toppen.

Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-20 01:06

ja det är sant stilig karl

illiterate - Ej medlem längre2008-09-20 01:07

(De flesta ringer dock från en leksakstelefon, men så länge de inte inser det är det förstås alltid lättare att motivera sig att klättra när man tror att det kommer en helikopter och hämtar en på toppen.)

Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-20 01:08

Att vara religös är inget rymdprojekt illiterate! Religon är underkastelse iallfall enligt min mening.

illiterate - Ej medlem längre2008-09-20 01:09

Att vara vetenskapsman är att bygga en skylift medan man klättrar, så att det kan bli lättare för framtida klättrare att ta sig snabbare till toppen.

illiterate - Ej medlem längre2008-09-20 01:11

Att vara moderat är att leta upp några starka karlar och låta dem bära en till toppen. Att vara socialdemokrat är att bygga en mysig pulka och leta upp några vänner och tillsammans åka pulka ner.

micro1132008-09-20 01:12

Younderboy

Lycka för dig och lycka för mig är inte samma sak.

Det euroforiska tillståndet du beskriver kallar jag i förälskelse -- i någon annan, eller i själva dagen, eller kanske känslan efter en skön orgasm ...

Lycka för mig är stillsammare, varmare och mer tillitsfullt...

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-09-20 01:12
Antal inlägg: 4127

Finns det verkligen EN sann väg till lycka då?

Yonderboy - Ej medlem längre2008-09-20 01:14

Ja är varken sosse eller moderat. Jag är den före i gammal tappning, innan dess brytning med socialitsiksainternatonal ismens 1914.

zmiley2008-09-20 01:14
Antal inlägg: 2170

Exakt stilig. Jag vet åtminstone tre vägar till en skön orgasm.....

Perpersa - Ej medlem längre2008-09-20 01:15
Antal inlägg: 2193

socialitsiksainternatonal ?

micro1132008-09-20 01:15

Stilig

Nej -- det är det jag menar, den måste se olika ut för olika människor.

Och för mig kan se olika ut från gång till gång ..... men min grund för lycka är ändå att finna tillfredsställelse i det jag har och är .... att vara här och inte längta bort..

ja du förstår

micro1132008-09-20 01:17

Zmiley -- euroforins mästare :))

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?