Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| swempa | 2008-09-20 14:31 | |
![]() | psoriasis hjälp mjag har psoriasis inte kul men lyckats ha turen att ha fläckarna där dom inte syns man smörjer o smörjer men vad hjälper det nån som har tips tack | |
| Sotfinger | 2008-09-20 14:35 | |
![]() | www.psoriasisguiden....?W T.srch=1 För övrigt är det väl bra att försöka göra allt man kan för att stärka sitt immunförsvar. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-09-20 14:38 | |
![]() | Saltvattenbad och varma utlandsresor är det enda som funkar för mig. hatar krämen | |
| rispåse | 2008-09-20 15:54 | |
![]() | Min son hade psoreasis som barn. Jag hittade ett mygg medel av alla medikamenter som funkade.... Nåt hälsokostmedel. Kvinnan som tagit fram det hade en dotter med samma bekymmer, och min son är så gott som ok nu. Det var väldiga skriverier i tidningen här hos oss i samband med detta. Är du intresserad kan jag luska fram vad det heter/ | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-20 15:57 | |
![]() | rispåse: Vad menar du med "så gott som ok nu"? Psoriasis är väl kroniskt? Lyckades ni arbeta bort besvären förgått? | |
| rispåse | 2008-09-20 16:02 | |
![]() | Jo, förlåt att jag är otydlig i bland... Jag får för mej att andra kan höra vad jag tänker... Min son hade fulla benen, hörselgångarna, ögonlocken mm fulla med psoreasis. Vi blev remitterade till hudspecialester för att bara få ett gäng tuffa kortisonkrämer som gjorde huden tunn o skör. Det funkade för ett tag om vi var duktiga på att använda krämerna regelbundet. Av en slump upptäckte jag detta myggmedel. Jag tänkte att det är bäst att köpa ett milt till honom för att inte förvärra. Psoreasisen läkte ut med detta medel! Jag tog kontakt med företaget som tillverkat det och fick då veta hur storyn bakom var. Idag är han 27 år och har högst sporadiska besvär. Det kan komma en liten fläck på benet om vintern, men det är allt/ | |
| mrsmuffin | 2008-09-20 16:02 | |
![]() | Psoriasis är en autoimmun sjukdom. Krämer fungerar på en del, sol o salta bad för andra (bl a min man). Men man blir aldrig av med själva sjukdomen dvs den är kronisk. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-20 16:03 | |
![]() | rispåse: Du får väldigt gärna dela med dig av namnet på denna produkt. | |
| Sotfinger | 2008-09-20 16:04 | |
![]() | Jag vill också gärna veta vad det myggmedlet hette! | |
| Tess 08 | 2008-09-20 16:07 | |
![]() | sola solarium (jaja, det är farligt...) funkar för vissa... | |
| rispåse | 2008-09-20 16:07 | |
![]() | Oki, jag ska återkomma med det under veckan. Måste kolla med tidningen/ | |
| rispåse | 2008-09-20 16:08 | |
![]() | Det jag kommer ihåg är att det var en vit rollon med en påklistrad etikett. Den luktade citron o köptes i hälsokosthandeln. Återkommer! | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-09-20 16:19 | |
![]() | Jag tror sällan hudproblem avhjälps med saker man stryker på. Hudproblem ska behandlas inifrån. När det gäller autoimmuna sjukdomar står skolmedicinen ganska handfallen. Kortison är ett universalmedel som hjälper i princip mot alla obehagliga symtom. Det har en dämpande effekt men långtifrån botande. De med kraftiga besvär från autoimmuna sjukdomar tycker jag ska ge den alternativa medicinen en chans. Man har inte så mycket att förlora. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-20 16:22 | |
![]() | upa: Var din syn på kortison ironiskt skrivet, eller anser du att det faktiskt är så bra att det är en universallösning på mycket ont? | |
| Säter - Ej medlem längre | 2008-09-20 16:39 | |
![]() | Upa menar krasst att man ska glömma bort problmenen så förvinner dom. Är inne på hennes linje jag med. | |
| Bergarn1 | 2008-09-20 16:51 | |
![]() | upa: Kortison i tablettform ger mycket biverkningar så kan man använda sig av kortison via krämer så är det att föredra, alltid bättre med lokalbehandling om det fungerar... | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-09-20 16:56 | |
![]() | Ja, det jag menar med kortison är att man nästan alltid känner en förbättring eftersom det är så symtomdämpande. Jag tror kortison är bra att ta till vid tillfälliga inflammationer för att immunförsvaret ska komma på rätt köl igen. Däremot tror jag det är förkastligt som långtidsbehandling. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-20 17:02 | |
![]() | Rispåse: www.follingeprodukter.se/ ? | |
| Bergendahl - Ej medlem längre | 2008-09-20 17:02 | |
![]() | Själv testade jag ett år utan mjölkprodukter. Då försvann mina, iofs lindriga besvär. Men då mådde jag bättre på alla möjliga sätt, så det är lite svårt att veta vad som är hönan o ägget... Annars, äta mycket grönsaker med färg, som rårivna rödbetor och morötter. | |
| swempa | 2008-09-20 17:03 | |
![]() | upa vet du vad psoriasisis är hur kan man tänka bort problemet funkar inte på mig iallafall men nyfiken på mygg medlet | |