Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 35 |
Mobilspel
Pågående | 20 170 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hungerstrejk | 2008-09-22 22:10 | |
![]() | Dö av en nysning? Idag på jobbet var det en som sa att om man håller ögona öppna när man nyser så kan man dö. Tydligen var det sånt tryck i en nys att man kunde få en hjärnblödning eller vad hon nu sa. Jag tyckte det lät helt befängt men enligt henne hade hennes pojkvän läst det i nån vetenskapstidning. Ni som är smarta människor, hur ligger det till med det här egentligen? Kan man ens hålla ögonen öppna när man nyser? Fan att man kan dö låter lite väl drastiskt. | |
l0llo | 2008-09-22 22:14 | |
![]() | Jag har hört samma sak fast inte att man dör utan att ögonen "ploppar" ut.. Hade ju varit minst sagt otrevligt. | |
Nunnelunan | 2008-09-22 22:14 | |
![]() | Ha,ha, ha. Jag väntar med stor spänning på att någon skall kommentera, för alltid finns det väl någon som är släkt med någon som kände någon som... (skröna)! Eller så kommer det en källhänvisning och jag kommer aldrig mer att våga nysa. :) | |
klobba2 - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:14 | |
![]() | Flytta den här tråden till "när jag var liten trodde jag............... | |
ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:15 | |
![]() | Här har vi lite nysfakta, kanske man ska dubbelkolla vissa saker :) www.associatedconten...th ink.html | |
Okreh | 2008-09-22 22:15 | |
![]() | Nix, du kan inte dö om du nyser med ögonen öppna. Däremot om du försöker kväva en nysning har jag hört. | |
MeetIsMurder | 2008-09-22 22:15 | |
![]() | Man dör inte om man inte står framför ett stup och tappar balansen samtidigt ;o) | |
ANDERStG | 2008-09-22 22:16 | |
![]() | Jag läste i hemmets journal eller svensk damtidning (tidigt 90-tal nån gång) att någon fick hjärnskador. Så det är från säker källa. | |
Dyslekso | 2008-09-22 22:16 | |
![]() | Det kan tydligen kunna innebära en risk att nysa om man är i riskzonen för stroke, läste jag precis på internet. Stod inget om ögonen, men jag förstår inte riktigt varför det skulle påverka, rent mekaniskt, alltså om de är öppna eller slutna. | |
Dyslekso | 2008-09-22 22:17 | |
![]() | Jefla ordis.:( Fast å andra sidan skrev jag mer.:) | |
Nunnelunan | 2008-09-22 22:19 | |
![]() | -Jag tror jag garvar på mig (är det också farligt?) ordprofeten. En bil genom huvudet, inte trevligt. Inte trevligt alls! | |
Zampano | 2008-09-22 22:20 | |
![]() | Det går ju inte att nysa med ögonen öppna till att börja med... Men om du lyckas kan du väl lägga upp en bild? | |
bove | 2008-09-22 22:21 | |
![]() | Det skulle säkert kunna hända att ögonen ploppade ut om man inte blundade samtidigt som man nös. Det är väl därför som det är fullständigt omöligt att hålla dem öppna. | |
strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:21 | |
![]() | I programmet Mythbusters på Discovery tog de död på den myten (att ögonen skulle ploppa ut om man nös med öppna ögon). De gjorde ett väldigt grundligt test. | |
hemliga anna | 2008-09-22 22:21 | |
![]() | tänkte precis skriva samma sak som dyslekso fast min källa är en annan än internet.. hört det på praktiker... | |
mrperfect | 2008-09-22 22:25 | |
![]() | Jag körde bil förra veckan och märkte att jag behövde nysa, jag gjorde allt för att inte blunda då jag nös, det var förbannat svårt, men det gick vid åtminstone några av nysningarna :) - Och jag lever än :) | |
DennisPlz | 2008-09-22 22:27 | |
![]() | mrperfect: prova att nysa när du kör rally, då blir det en extremsport :) | |
illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:50 | |
![]() | Jag har hört att om man håller inne en nysning kan man dö några dagar senare. Svårt att motbevisa den hypotesen. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:58 | |
![]() | 5 sätt att få platt mage? Yeah, tell me. Nysa är jobbigt när man kör bil, särskilt allergiska kedjenysar. Jo, jag läste om en 14-årig flicka som fick hjärnblödning och nästan dog av en nysning. Det var i klassrummet, där det hade varit stökigt och läraren skrek att den som låter minsta pip hädanefter blir det inte roligt för. Då var flickan tvungen att nysa men rädd för läraren knep hon åt runt näsan och nös inne i huvet i stället, då brast en åder i hjärnan på henne. Det sista jag hörde var att hon var rullstolsbunden men hon skulle nog kunna träna upp sig igen. Så nys för i helvete. | |
mrperfect | 2008-09-23 01:48 | |
![]() | allergi.nu/fragor/59..._N ysningar | |