Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 20 092 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-09-27 20:19 | |
![]() | Kan man undgå att höra att man är tondöv? Efter några tillfällens tittande på TV4:s Idol så undrar jag stilla detta: Är det verkligen möjligt att... Exempel 1: Tro att det är möjligt att vid 42 års ålder bli en stor idol i Sverige när man: jobbat på ett lager hela sitt liv, inte har utseendet för sig, charm eller, det värsta av allt,: ingen sångröst? Exempel 2: Vara helt tondöv och inte VETA OM DET. Har ens kompisar lurat denna människa på ett extremt elakt sätt? Varit stenpackade vid varje tillfälle personen ifråga öppnat strupen? Exempel 3: Gå på vad som helst? "Min musiklärare sa att jag sjunger bra." Jo. Precis. I jämförelse med 25 tonårselever i målbrottet. Allt är relativt. | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-09-27 20:24 | |
![]() | Fotnot: Det är inget fel med att jobba på ett lager. | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-09-27 20:24 | |
![]() | ;-) | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-09-27 20:26 | |
![]() | Nej. Det är korrekt. :) | |
| micro113 | 2008-09-27 20:34 | |
![]() | Det blev ju inget program om alla sjöng bra. Det roliga är ju just de tondöva inslagen -- när den första sållningen är över, så tappar ju programmet den lilla charm det hade. | |
| run-marie | 2008-09-27 20:38 | |
![]() | Kanske är så att kompisarna (allihopa) är tondöva och den som ställer upp tycker att det låter bra när han/hon sjunger i badrummet. | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-09-27 20:38 | |
![]() | Jo, det är sant. Blir dock bara så otroligt imponerad av hur man uppfostrar ett barn så att det blir totalt utan självkritik, självinsikt och med ett sånt enormt självförtroende så Gud fader själv får flytta ner från himlen och in i en etta i Rågsved. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-09-27 20:39 | |
![]() | Om man är tondöv så hör man antagligen inte alls hur illa man sjunger. Det är väl det som är själva grejen med tondövhet. :-P | |
| run-marie | 2008-09-27 20:43 | |
![]() | Vad jag tycker är kul just med Idol är att nya juryn inte är så extremt koncentrerad på både sångröst och utseende utan att det är just röst, utstrålning som är viktigt. Nu blir det ju annorlunda när svenska folket får va´med och rösta fr o m måndag för då blir det väl "bara" utseende nästan som kommer att spela roll. Han/hon är ju så gullig, vilka fina ögon, snygg kropp, fin frisyr m m som gäller. Tyvärr! :) | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-09-27 20:44 | |
![]() | Ulice: Ja, Göta Petter. Det är sant. Det är ju än mer hemskt, som ett dolt funktionshinder. Kanske man ska ha ett alldeles eget program för människor med dolda funktionshinder? Med dagens cynism och "göra TV av allt" så kanske vi snart får se VM i studsmatta för de som ännu inte vet om att de är inkontinenta. Osv. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-09-27 20:54 | |
![]() | Dokusåpa är väl annars den generella termen på den redan etablerade programidén...;-) | |
| Nunnelunan | 2008-09-27 20:57 | |
![]() | Det vill jag se (VM i studsmatta för inkontinenta). Vilken strålande programidé! | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2008-09-27 21:19 | |
![]() | Haha. Jo. I dokusåpor har de dock mer svårdefinierade och gråzonsliknande besvär. | |
| Mismatch - Ej medlem längre | 2008-09-27 21:20 | |
![]() | Sekundärskam är ju så jobbigt att uppleva. Därför undviker jag de mest pinsamma programmen. :-) | |
| patboone | 2008-09-27 21:31 | |
![]() | Trådrubriken är farligt nära en tautologi. | |
| Bambu Bongo - Ej medlem längre | 2008-09-27 22:37 | |
![]() | Jag har dåligt färgseende, vilket fungerar ungefär på samma sätt skulle jag gissa. Man kan inte se att man ser färger dåligt. Det är tom så att jag verkligen själv tycker att jag ser färger bra. Det är först när jag gör tester som jag märker av problemet. Ska väl tilläggas att jag inte skulle göra dumheten att ställa upp i färgseendetävlingar på tv. | |
| mrperfect | 2008-09-27 23:15 | |
![]() | det är rätt lustigt det här, jag anses vara mycket musikalisk , inte bara för tonsäkerhet ( om man nu kan tala om det då jag spelar piano) utan även för min förmåga att nyansera och en viss teknisk färdighet , dock en virtuositet men jag har inte absolut gehör vilket ju är ett snäpp bättre... men det skulle jag ju inte ha nytta av då jag spelar piano, men däremot om jag spelade fiol. jag har diskuterat detta med en bekant som har absolut gehör och han kunde höra skillnad mellan olika tonarter, det gör inte jag....tänk om man kunde göra nån test där skillnade framgår, nåja, nu kom jag utanför ämnet :) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-09-28 00:55 | |
![]() | Samma här, har också tonsäkerhet och anses vara musikalisk, plus ett gehör, brukar förstå hur tongångarna går innan, kan inte förklara, men hur musiken fortsätter. Och höra skillnad på tonart gör jag men kan inte säga vilken det är.Men en som kan det är min käre far. | |
| run-marie | 2008-09-28 01:23 | |
![]() | mrperfect, får vi höra dig i nästa Idol kanske, det vore spännande, då får vi ju se hur du ser ut också. Jag ska absolut inte ställa upp så min bild får ingen se :-) | |
| Piaree | 2008-09-28 02:58 | |
![]() | Jag tycker Idol-uttagningen svarar på alla frågor. | |