Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 20 220 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Memme84 | 2008-09-30 13:24 | |
![]() | Svärmor!!! Finns det nån mer än jag som kan reta sig så fruktansvärt mycket på sin svärmor. Hon försöker lära mig hur man uppfostrar MIN son. Just nu hatar jag verkligen denna människa som fan. Det finns 100 grejor som jag retar mig mer på henne men det kan ja inte dra upp här för då skulle ni inte orka läsa allt. | |
Lalita | 2008-09-30 13:28 | |
![]() | Oj, vad jobbigt, personligen har jag världens bästa svärmor. Men har kompisar som har det riktigt jobbigt och där förhållanden har spruckigt pga svärmors styrande över uppfostran och dyl. Men det gäller ju lite för din andra hälft att sätta ned foten och i värsta fall ta en time out från henne. Jag vet en kille som gjorde det (efter att det hade varit väldigt jobbigt i familjen), och efter några månader utan kontakt så har dom alla nu fått en jättebra relation där hans mor i fråga har förstått att det inte alltid är välkommet med "en hjälpande hand". | |
Snöa | 2008-09-30 13:28 | |
![]() | Haha.. nog kan man känna igen sig alltid. :-) Framförallt när man har en svärmor som ska vara så jäkla överpositiv hela tiden... DET gör mig galen. Och att hon alltid måste ringa minst var tredje dag och gör hon inte det så mailar hon... | |
Memme84 | 2008-09-30 13:31 | |
![]() | Ja precis..jag är mamma ledig fortfarande. Så ibland ringer hon typ 8 på morgonen och frågar om vi ska göra nått och det händer typ 4 ggr per vecka. Jag vill inte göra nått med henne och varenda gång får jag säga att jag är upptagen men nu har jag t.o.m slutat svara när hon ringer. Sen till min sambo då han är så feg så han vågar inte säga till hans mamma allt som stör oss. | |
Minta | 2008-09-30 13:36 | |
![]() | Det är fegt av din sambo. Om hans mamma inte förstår att backa och vänta tills hon hon efterfrågas, bör han tala med henne tycker jag. Vill han ha mer kontakt med henne än du? | |
vulcan | 2008-09-30 13:37 | |
![]() | Hoppas inte svärmor eller nån hon känner läser det här. Du har ju bild och fullständiga personuppgifter, så det är ju ganska enkelt att räkna ut vem svärmor är om man på något vis råkar röra sig i samma kretsar... | |
Memme84 | 2008-09-30 13:37 | |
![]() | lr kanske som förra Julen så bestämde vi att vi skulle fira jul med mina föräldrar. Då ringer hans mamma till min mamma och tycker att dom ska bestäma var jag och min sambo och vår son ska fira jul hädanefter. Det är ju sjukt lr? Gjorde min sambo nått? svar nej...vem fick ta skiten som vanligt Jo JAG!! | |
Memme84 | 2008-09-30 13:39 | |
![]() | min svärmor sitter knappt vid en data och alla som jag känner som spelar betapet vet allt som har hänt.. | |
katalias - Ej medlem längre | 2008-09-30 13:39 | |
![]() | Är du säker på att din sambo stör sig lika mycket på henne? Gör han det så måste han sätta ner foten. Du kan kräva av honom att han ska våga. Annars får han lov att erkänna att han inte stör sig på henne, och då är det tyvärr du som måste ta ett allvarligt samtal med henne. Att låta henne hållas är väl inget alternativ antar jag? | |
Memme84 | 2008-09-30 13:40 | |
![]() | ja han vill nog ha mer kontakt än vad jag vill...jag hade gärna sluppit all kontakt med henne | |
Memme84 | 2008-09-30 13:41 | |
![]() | men saken är den med att det går inte att prata med henne för hon bara kör över en helt och hållet. Jag har försökt prata ett par ggr men det går käpp rätt åt... | |
Sotfinger | 2008-09-30 13:57 | |
![]() | Du och din sambo måste bli överens om hur ni ska ha det, vad som är lagom kontakt med svärmor, och på vilka villkor den kontakten ska vara. Din svärmor har säkert goda sidor också, som du helt missar när det blir så här tokigt. Och det är tråkigt om ert barn inte får lära känna sin farmor. Så kräv av sin sambo att han respekterar dina behov, jag tycker inte man ska acceptera att han inte störs och måsta ta all skiten själv. | |
katalias - Ej medlem längre | 2008-09-30 13:59 | |
![]() | Memme, i så fall rekommenderar jag att du talar om för henne rent ut att du inte uppskattar hennes inblandning och därmed inte vill ha någon kontakt alls med henne. Sin son och sitt barnbarn får hon träffa när din sambo väljer att åka och umgås med henne, men att hon inte är välkommen i ert hem och att hennes telefonsamtal inte är välkomna. Sätt den gränsen, förutsatt att din sambo går med på detta. Då blir din tillvaro enklare och kanske lär sig svärmor något om att inte lägga sig i. Det funkar ju inte att låta henne hållas bara för att ni är rädda att hon ska bli sårad eller att ni blir ovänner. Eller? | |
Minta | 2008-09-30 14:00 | |
![]() | Det blir ju väldigt konstigt om du inte alls vill träffa henne eller låta henne träffa sitt barbarn. Då är det synd om svärmor. Det är din sambos mamma och naturligt om han vill ha god kontakt med henne. Det krävs nog kompromisser på alla håll. | |
katalias - Ej medlem längre | 2008-09-30 14:06 | |
![]() | Minta, håller inte med dig. Jag tycker inte Memme måste träffa sin svärmor. Och barnbarnet får ju träffa och umgås med sin farmor när hennes sambo åker och hälsar på henne. | |
katalias - Ej medlem längre | 2008-09-30 14:06 | |
![]() | Plus att svärmodern tydligen inte går att kompromissa med. | |
Minta | 2008-09-30 14:09 | |
![]() | Detta tycks vara ett vanligare problem när det gäller farmödrar, eller? | |
micro113 | 2008-09-30 14:09 | |
![]() | Jag håller med Minta... det krävs nog kompromisser på alla håll. I synnerhet som din sambo faktiskt vill umgås mer med henne ... hon är ju faktiskt hans mamma, och man kan nog förvänta sig att hon är lika intresserad och vill ha lika mycket kontakt med sitt barn och barnbarn, som din mamma vill ha. Vi har alltid försökt att fördela storhelgerna jämt mellan släktena -- och annars har vi valt att fira helt själva. | |
micro113 | 2008-09-30 14:10 | |
![]() | katalias Visst, din ide är ju en lösning -- men frågan är väl om hon vill tillbringa jular utan barn och sambo. Eller är det heliga dagar som är förbehållna henne och hennes sida av släkten? | |
Oliwia | 2008-09-30 14:13 | |
![]() | Memme84 OJOJOJ kan jag bara säga det låter som om du pratar om min svärmor?? :)har det precis likadant | |