Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pingvin2007 | 2008-10-04 11:29 | |
![]() | Citat Kan du komma på några roliga citat eller "kloka ord"? Här har jag några bra: Kom inte för sent till det du vill komma i tid till. "Det som inte tål att skämtas med, det förtjänar sällan att tas på allvar." Att kunna stava är inte det viktigaste. Vissa dagar har det ingen betydelse alls om man kan stava till tisdag. Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning. Det är bra mycket trevligare att vara två. Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan korta, lätta ord, som: 'Vad sägs om lite lunch?'. Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland också. En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. För den outbildade är ett A bara tre pinnar. Försök att inte sätta dig på tistlar, det kan ta allt liv ur dem. Förresten, det kan vara någons lunch. Gå aldrig inomhus för att sjunga en speciell utomhussång, som måste sjungas i snön. Hur underbart det skulle vara att ha en riktig hjärna, som kunde tala om saker och ting för en. Ibland är en båt en båt och ibland är den närmast en olyckshändelse. Det beror alldeles på om du är över eller under den. Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Ingen kan vara nere med en ballong! Ju längre man ligger i vattnet desto blötare blir man. Man kan inte annat än respektera någon som kan stava till tisdag, även om han inte stavar det rätt. Man vet aldrig, när ett snöre kan komma till användning. Medan man funderar på vad man ska göra kan man slå sig ner och sjunga en visa. Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag. När du bär på en honingsburk som du tagit med dig till en vän i födelsedagspresent, stanna då inte och börja äta ur den på vägen. När du gått omkring länge ute i blåsten och plötsligt går in i någons hus och han säger: 'Du kommer precis lagom för en munsbit av något slag!', då vet du att det är en trevlig dag. När du hälsar på hos en vän och känner för en liten smakbit av något, försök att titta lite längtansfullt i riktning mot skafferiet. När du ser att någon sätter på sig sina stövlar, kan du vara ganska säker på att Något Spännande ska hända. När du tar en liten smakbit av något hos en vän, ät då inte så mycket att du fastnar i dörren. Jag har en massa mer:P. Någon annan som har nått? | |
| pianist1 | 2008-10-04 11:48 | |
![]() | Det var bättre förr, ju förr dessto bättre:) | |
| Smussel | 2008-10-04 12:05 | |
![]() | Det sista kommer från Blandaren. | |
| micro113 | 2008-10-04 12:14 | |
![]() | Solen skiner även på liten stuge. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-10-04 12:14 | |
![]() | Jag har drömt ett en gång; "Det värsta är inte att vara ond. Det värsta är att vara ond och veta om det." Lägger inte in något värde i det,men åtmninstone ett citat man inte hört förut :) vad jag vet | |
| Sotfinger | 2008-10-04 12:21 | |
![]() | Arbeta som om du skulle leva i evighet. Älska som om du skulle dö idag. (Seneca) | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-10-04 12:34 | |
![]() | "Life is full of misery, loneliness, and suffering - and it's all over much too soon." -- Woody Allen | |
| MiaHudik - Ej medlem längre | 2008-10-04 12:37 | |
![]() | Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge En kvinna behöver en man lika mycket som en fisk behöver en cykel | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-04 12:50 | |
![]() | Apan ger och Apan tar. | |
| pingvin2007 | 2008-10-04 12:53 | |
![]() | miahudik- "En kvinna behöver en man lika mycket som en fisk behöver en cykel" Haha. Taskig! | |
| Piaree | 2008-10-04 12:55 | |
![]() | Låter som Nalle Puh, tycker jag. Mycket bra & lärorik läsning.=) | |
| swingmatism | 2008-10-04 13:31 | |
![]() | the big print giveth and the small print taketh away - gäller det mesta här i livet. | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-10-04 13:37 | |
![]() | Dagens citat måste ju vara "- Jag vill inte säga att det har varit ett problem, men det har funnits bananskal". gullmars.wordpress.com/ | |
| XY_ | 2009-02-02 09:32 | |
![]() | Dagens citat som fick mig att skratta mig genom frukosten: "Det är inte glastaket eller klister på golvet som är i vägen, det är ett tjockt lager av män som är problemet" Margot Wallström tycker till om den låga andelen kvinnor i beslutspositioner i EU. | |
| Satyra | 2009-02-02 09:48 | |
![]() | Är inte så förtjust i citat egentligen - skapar hellre mina egna ;-) men det finns ändå ett litet antal jag faktiskt gillar. Som dessa två t ex: "Det är ni som är de konstiga - det är jag som är normal" (Joakim Thåström) "Jag avundas de paranoida - det tror på fullt allvar att folk bryr sig om dem" (Någon författarinna, minns inte vilken nu tyvärr.) | |
| Bitte - Administratör | 2009-02-02 10:09 | |
![]() | ATTITYD ÄR ALLTING Attityd är sättet du tänker på. Din attityd är något som andra människor faktiskt kan se. De kan höra det på din röst, se det på sättet du rör dig. Känna det när de är med dig. Din attityd visar sig i allting du gör hela tiden, vart helst du är. Positiva attityder inbjuder alltid till positiva resultat. Negativa attityder inbjuder alltid till negativa resultat. Attityden förändras varje timme, varje dag. I allt som du gör under hela livet. Vad du får ut av varje sak du gör kommer att motsvara den attityd som du har, när du gör det. Allting som du gör med positiv attityd kommer att verka för dig. Om du har positiva attityder ser du utvägar för att lösa de, problem som du kan lösa. Och låta bli de saker som du inte har kontroll över. Allting som du gör med negativ attityd kommer att verka mot dig. Du kan utveckla en positiv attityd med betoning på positiv. Genom att vara stark och vägra nederlag!! Bitte | |
| Skugga | 2009-02-02 10:10 | |
![]() | "Förr var det nu, fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det ta mig fan aldrig varit dåligt!" | |
| frööet | 2009-02-02 10:45 | |
![]() | "Det behöver inte vara ljuset i slutet av tunneln du ser, det kan vara ett mötande tåg | |
| Prositi | 2009-02-02 10:55 | |
![]() | Jag kom på ett citat för några år sedan.... "Livet är som en stor myshörna, det gäller bara komma på hur man ska placera kuddarna" | |
| kaai - Ej medlem längre | 2009-02-02 11:00 | |
![]() | "bättre att ha än att inte ha, men bara om det är bra" \ mig själv.. | |