Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 599

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SämstpåBeta2008-10-05 09:32
Antal inlägg: 1760

Hur träffades ni?
Denna tråd vänder sig främst till par. Den finns så många underbara historier hur par har träffats, blivit intresserade av varandra. Skulle vara så roligt att höra hur ni verkligen träffades. Har själv en ganska lustig historia hur jag träffade min fru men innan jag drar den måste jag nog få hennes tillåtelse. Men jag hoppas den kommer. Vet av säker källa att vissa har ju t.o.m. träffas via betapet så.....låt hör er historia!

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-05 09:38
Antal inlägg: 4279

Året var 1995 och jag var 16år. Jag skulle gå och skulle hämta en flaska vin som en killkompis köpt ut.När jag skulle gå vidare till en annan fest reste sig min blivande man,välte närapå bordet och utbrast "jag kan skjutsa dig!" - det blev ingenting den gången eftersom jag hade en pojkvän då. Ett halvår senare träffades vi igen och jag ringde upp honom dagen efter, men kallsvetten rinnande. När jag kom hem hade han ring till mig strax innan och han trodde jag bara ringt upp honom- men jag visste inte att han ringt till mig. Sen var sagan all!

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-05 09:39
Antal inlägg: 1972

OOOOOOOooooooooooooooh romantiskt

SämstpåBeta2008-10-05 09:42

det finns hopp om livet när man hör såna stories Linn79. Och ni är fortfarande tillsammans? Gifta?

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-05 09:44

Vi är fortfarande tillsammans och kära i varandra- men han är också en väldigt speciell person, jag har´aldrig stött på någon så intressant. Vi är snart gifta, så jag ska väl säga blivande man och inte man - men manfår ju öva lite. :) Tror på livslång kärlek och trohet.

y not2008-10-05 09:46
Antal inlägg: 9014

Jag kan inte låta bli att tänka på alla de små sammanträffanden, som tex Linn beskriver, vad är orsak och vad är verkan, eller finns det något annat som gör att hon ringer efter att han ringt trots att hon inte vet.
Jag tror alla par har en hek uppsjö av dess "tillfälligheter", som man väl sen är ezxtra uppmärksam på, men visst är de underbara oavsett vilken naturlig förklaring som finns bakom.

SämstpåBeta2008-10-05 09:47

det låter onekligen som du har hittat den Lin. Många människor kan man skratta med, få människor vågar man gråta inför.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-05 09:47

y not, livet har sina små krumsprång som Ulla Skog säger i Yrrol. Vet inte omdetvar en tillfällighet eller ej,men det spelar mig inte så stor roll egentligen för jag är nöjd med resultatet :)

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-05 09:48

SämstPåBeta (ditt nick är vilseledande förresten, besökte nyss din sida och noterade din oförskämt höga rating!) det har du verkligen rätt i - om gråten.

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-05 09:49

Kan ni inte dela med er av era kärlekar,livslånga eller ej?

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-05 09:52

linn: jag önskar jag hade det du har
jag har ifs träffat många härliga killar
men vissa har dött
andra försvann
men klart jag vill träffa den rätte
så fort som möjligt

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-05 09:55

dött? Vilken tragedi, måste ha varit en ung person.

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-05 09:57

linn: ja 26 år
han var jättefin'
men jag deppar inte idag

Marie026 - Ej medlem längre2008-10-05 10:02
Antal inlägg: 140

Jag var medlem på en sida o killar skrev det mest horribla,så jag vart lite anti att vara med där efter ett tag. SÅ var det en kille som skrev till mej, o jag kilade in på hans sida o kollade in honom. Tyckte att han såg lite stöddig ut med sina muskler o vad tjejer hade skrivit i han gästbok. jag svarade lite kort o till slut så skrev han: Väldigt var du var off att skriva till. O jag tänkte att jag kanske skulle ge honom en chans. Vi mejade ett tag, sen gick det över till msn. Han var ju jättetrevlig, o så fick jag se hans barn på camen. Så fort jag loggade in på msn så skrev han direkt till mej, o det gjorde ju att man kanske sej speciell. Sen så frågade han en kväll om vi kunde pratat på telefon, o jag tänkte att det var väl ok, om han gav ut sitt nummer natruligtvis. Och han var mysig på rösten o jag vart nervös o skakig. Efter nån månad så bestämde vi oss för att träffas, jag var STORA darren inombords. Försenad för min bästa kompis ringde o var som en kanariefågel över att vi skulle träffas. DÅ plingade det på dörren, o in kommer en kille som var stort som ett hus...*L...o jag hade ju varit lite kaxig o sagt att han skulle få en kram när han kom...o vad skulle jag göra, röd so men tomat så fick han en kram. Sen åkte vi o köpte kinamat o skulle åka hem till honom, o barnen var hemma hos honom, annars hade jag aldrig gjort det. Vi kollade på film, o han ville att jag skulle sitta bredvid honom i soffan...=)..Sen när jag åkte hem så stod han i fönstret o gjorde ett hjärta-tecken till mej. Dagen efter skulle jag ut med en kompis, då ringde han o frågade om jag ville komma hem till honom efteråt, o det gjorde jag, men jag var så nervös så jag var nykter fast jag hade festat lite. Efter det så var jag förlorad. O vi har varit ihop i 4 år nu.

Cekt2008-10-05 10:03
Antal inlägg: 250

Jag träffade båda mina senaste pojkvänner på nätet, den första utan att egentligen ha en tanke på att det skulle bli något - det var på Lunarstormstiden... =)

Min nuvarande pojkvän hittade jag på Spraydate och när vi sågs var det faktiskt kärlek vid första ögonkastet. Vi har varit tillsammans i 3 år nu, tyvärr distansförhållande eftersom han bor i Norrköping men nu hoppas vi på att kunna flytta ihop när jag tar examen i januari. =)

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-05 10:03

Marie, så romantiskt! Roligt närmänniskor överraskar en med att ha en personlighet son är tvärtemot vad man förväntat sig! Gratulerar till den stora kärleken, gör mig varm om hjärtat.

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-05 10:06

ja, det är kul när dejtsidor fungerar
har faktiskt en nätkompis vars syster träffade sin MAN på bata och nu är de gifta och har eller ska ha barn
Hans ord till mig var; "akta dig för beta"
:p

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-05 10:06

beta*

Marie026 - Ej medlem längre2008-10-05 10:07
Antal inlägg: 140

Tack ..=)...För man kan ju råka ut för precis vad som helst i livet. Ett tillägg som jag vill göra,det är att vi träffades i november 04, men i augusti 04 så hade ju mitt ex tagit livet av sej, så man var ju inte tipptopp direkt. Men jag är superglad för att man vågade trots sin sorg. Som ordspråket säger: Våga för att vinna..=)

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-05 10:07

Spraydate verkar kanonbra, har flera vänner som träffat sina pojkvänner där, äktakärlekverkar det vara för de flesta också

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?