Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 20 225 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2008-10-05 22:14 | |
![]() | Galna utekatter där jag bor finns det 2st helt galna katter som flygger på våra hundar (allas hundar där vi bor) Jag vet inte alls vart katterna bor men nu har dom hängt här sen innan sommaren iaf.. Nån som vet vad man kan göra åt saken? katterna är farliga! | |
| Sotfinger | 2008-10-05 22:19 | |
![]() | ta kontakt med kommunen, ring växeln | |
| Nunnelunan | 2008-10-05 22:22 | |
![]() | Låt bli att släppa ut hundarna! | |
| barbi | 2008-10-05 22:31 | |
![]() | oki får väl testa det. Har pratat med våran fastighetskötare men dom har inte gjort nåt eller inte kan:( så rolig nunnelunan | |
| Nunnelunan | 2008-10-05 22:34 | |
![]() | Jag älskar katter och inte ens i gamla Tuna kan jag tänka mig att de skulle överfalla en hund som har tillsyn, fast jag vet att det finns tokerier där! Däremot en lösspringande hund som kommer DEM för nära! | |
| barbi | 2008-10-05 22:49 | |
![]() | Jag gillar katter men dom här 2 är helt galna! Ikväll flög en av katterna på min mammas valp (9v) som tur var hunden kopplad så hon fick upp honom o katten hoppa upp på dörren på nå konstig sätt:( spelar ingen roll om hundarna är stora eller små eller om vi är flera | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-10-05 22:53 | |
![]() | Har faktiskt aldrig hört talas om katter som attackerar hundar. Förmodligen något fel på dem. Går det inte att spåra ägaren? Och om ingen ägare finns så ger jag samma råd som Sotfinger: kontakta kommunen. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-05 22:54 | |
![]() | Du kanske kan lappa lite i området om det. Gör det på ett vänligt sätt, men som ändå visar att det är ett problem för er, så att du öppnar för ägarna till katterna att lösa det utan att behöva 'försvara' sig. | |
| barbi | 2008-10-05 22:58 | |
![]() | katterna har inge halsband men ja skulle aldrig har försökt o fånga dom iaf.. Jag har heller aldrig vart me om såna här galna katter vi har många katter där ja bor men dom är hur snälla som helst. ska försöka me lappar tack för råden apan:=) för ja tror inte att kommunen kommer o göra nå | |
| ordfläta - Ej medlem längre | 2008-10-05 23:00 | |
![]() | Verkar vara förvildade eller hemlösa katter. Kontakta någon djurskyddsförening, som tar vara på hemlösa katter. De kommer, fångar katterna och placerar dem i ett hem. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-10-05 23:14 | |
![]() | Hemlösa katter som är aggressiva omplaceras inte, de avlivas. Men det är ju förstås bättre än att de ska springa lösa. | |
| run-marie | 2008-10-05 23:28 | |
![]() | Försök att spruta vatten med en slang eller ha en hink förberedd att kasta mot dom när dom kommer. Det skadar inte katterna, men det är absolut inte populärt. Träffar du så vill dom nog inte komma tillbaka. Har faktiskt heller aldrig hört att katter attackerar hundar, det brukar vara tvärtom, men dom här kanske är lite knasiga eller ha dåliga erfarenheter av hundar. | |
| Sotfinger | 2008-10-05 23:38 | |
![]() | Kommunen har skyldighet att ta hand om katterna om de är till problem. | |
| mrperfect | 2008-10-06 01:55 | |
![]() | En katt som på något vis känner sig trängd eller känner att dess ungar är hotade kan mycket väl gå till anfall mot en hund. Hunden är förvisso starkare men katten är smidigare och kan hoppa upp på ryggen och klösa ögonen ur hunden, tänk på det ni som har jättedyra rashundar eller jakthundar. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-10-06 02:04 | |
![]() | Kanske att det går att extrapolera en lösning på ditt problem ur den här gamla godingen: "Katten på råttan, och råttan på repet, och repet på oxen, och oxen på vattnet, och vattnet på elden, och elden på riset, och riset på pojken" | |
| micro113 | 2008-10-06 04:26 | |
![]() | Mina katter gick till anfall när en bekant hade sin schäfer med sig in på vår tomt .... de vaktade helt enkelt sitt revir | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-06 09:01 | |
![]() | vår hund stod mitt bland oss kopplad när en katt anföll o slet bort örat på honom. Äckliga katter. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-06 09:03 | |
![]() | o den äckliga katten var grannens. ingen hemlös. katter är bajsande lösgående skitjobbiga grejer som ingen av grannarna gillar. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-06 09:04 | |
![]() | hoppas inte mina föräldrars grannar läser detta=) undra hur lång tid det tar innan nån katt-tant kommer vilt vevande o gafflande nu här inne. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-06 09:20 | |
![]() | hehe katter är fina speciellt lejon | |