Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 20 228 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maybach | 2008-10-06 22:45 | |
![]() | Konståkare avstängd Såg på sporten nyss och hörde att en av pro-konståkarna som är med i Stjärnor på is har blivit avstängd på LIVSTID för att tv4-programmet inte följer vissa regler. Är det rimligt att man får ett hårdare straff för att man är med i ett tv-program än om man dopar sig? Bisarrt. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-10-06 22:48 | |
![]() | Låter ju helt sjukt!! Vad är det fr regler som inte följts? :O | |
| Blamse tlött | 2008-10-06 22:49 | |
![]() | ja de undrar jag oxå, livstid för vad? | |
| Maybach | 2008-10-06 22:52 | |
![]() | vet inte exakt vad, men programmet och tävlingen följer inte vissa regler som svenska konståkarförundet har. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-06 22:55 | |
![]() | Jag hörde det kort på nyheterna också. Gillar egentligen inte att säga ngt eftersom jag vet så lite om det men min spontana reaktion var att det lät väl orimligt. Ngn med mer info, kanske ngn som kan ngt om konståkning, får gärna fylla i luckorna. | |
| Blamse tlött | 2008-10-06 23:17 | |
![]() | Hittade detta: SPORT/STOCKHOLM Publicerad: 2008-10-06 21:22 Den 24-årige konståkaren Niklas Hogner, som tävlar i TV4:s program "Stjärnor på is" stängs av på livstid av Svenska konståkningsförbundet. Anledningen är att tävlingen inte följer de internationella reglerna för amatörtävlingar. Svenska konståkningsförbundet har informerat samtliga tävlande om att de blir avstängda om de deltar i programmet, men Hogner säger till TV4 att han inte visste att det handlade om ett livstidsstraff. - Jag hade tänkt gå tillbaka till tävlandet igen efteråt. Tråkigt att det ska vara värre än en dopningsavstängning. Jag kunde ju dopat mig i stället och det hade blivit ett mildare straff, säger Hogner. | |
| micro113 | 2008-10-06 23:28 | |
![]() | Det handlar helt enkelt om att när man börjar ta betalt för sina framträdanden i sportsammanhang, så räknas man som proffs -- och får inte ställa upp i t ex OS. | |
| Mj Sviskon | 2008-10-06 23:30 | |
![]() | Har Sverige någonsin haft någon konståkare av magnitud i mordern tid. Tror inte det. De som är med i stjärnor på is är amatörpajasar. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-10-06 23:57 | |
![]() | Men det där med att man inte får ta betalt för sina framträdanden är väl förletgat egentligen? Tänk bara på alla friidottsstjärnor som får betalt för att komma till olika galor. Vad räknas som "framträdanden i sportsammanhang"? Det är väl ingen som tror att stjärnor som lockas till något jippo av typen "gör mål på mig och vinn en resa till Åland" inte får betalt för det? Gränsen verkar ibland väldigt konstig. | |
| micro113 | 2008-10-06 23:59 | |
![]() | Paniksurr Jag är inte helt insatt i det där jag heller -- | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-07 03:55 | |
![]() | skönt, har aldrig gillat den där Niklas;) | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-07 03:56 | |
![]() | Vad är det för program förresten ? Kockduellen? | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-07 08:04 | |
![]() | haha lejonmix e full | |
| Femme_Fatale | 2008-10-07 09:15 | |
![]() | det beror på att det är utländska åkare med i TV4:s program....då räknas det som en professionell tävling i stället för en amatörtävling...löjligt när vi vet att det bara är på skoj | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-07 09:58 | |
![]() | lagar dom mat på skoj? Det är ju inte löjligt! Det är svårt. Jag tycker det är skitdrygt att laga mat. Och tänk på att dom gör det inför publik och alla tittare dessutom. Klart han ska få va med i köket. Va är folk arga för. Köpte han socker istället för salt? | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-10-07 10:00 | |
![]() | jäkla utlänningar. I svenska program. | |
| Femme_Fatale | 2008-10-07 10:12 | |
![]() | hörru lejonet du har nog mixat ihop det där ;-) det handlar om skridskoåkning...nåt sorts motsvarighet till let's dance och nej, jag har inte sett det och tänker inte se heller...tycker svensk tv suger | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-07 10:15 | |
![]() | Jag förstår inte heller varför han inte får laga mat i tv bara för att han åker skridskor annars. Precis som lejonmix säger, låt honom stå i köket i tv om han vill. | |
| vulcan | 2008-10-07 10:24 | |
![]() | Det är nog fortfarande lite olika regler för olika förbund. Jag vet inte så mycket om konståkning, men vad jag förstår så gör man en skarp åtskillnad mellan de som tävlar aktivt och de som åker runt och uppträder med olika isshower och på galor av olika slag. Vet t ex att Katarina Witt tillhör de åkare som efter sin tävlingskarriär haft en lukrativ "efterkarriär" med sånt. Kanske kan nån mer konståkningskunnig reda ut begreppen åt oss mer? | |
| Femme_Fatale | 2008-10-07 10:28 | |
![]() | här står regeln: www.aftonbladet.se/s...34 76240.ab | |