Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade36
Mobilspel
Pågående18 639

Forumkategorier

Användare Inlägg  
raiker2008-10-08 16:05
Antal inlägg: 62

JUL!!!!
Är det fler än jag som längtar till jul??
skulle jag kunna hade jag vridit fram tiden till första advent.
så gott o få plocka fram alla ljustakar och pynt!!

mipmip_2008-10-08 16:14
Antal inlägg: 161

Jag vill ha snö och glögg och ljusstakar nu! .. och pepparkakor!

run-marie2008-10-08 16:14
Antal inlägg: 1806

Neej, längtar verkligen inte efter jul än. Fast du kanske bara ville ha synpunkter från dom som längtar? :-)

Maybach2008-10-08 16:17
Antal inlägg: 2664

Jag längtar faktiskt, oktober-november är de tråkigaste månaderna på andra sidan halvåret.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-08 16:19
Antal inlägg: 7605

Jag hade faktiskt gärna hoppat över november.

mipmip_2008-10-08 16:19

Kan inte göra annat än att hålla med Maybach.

mipmip_2008-10-08 16:19

Den kalla slasksäsongen så att säga. >:

hallonblåbär2008-10-08 16:20
Antal inlägg: 64

ja å pulsa fram i snön dragandes på skrikiga barn som ska till dagis, när kommunen dessuton inte kan sköta snöröjningen, för att åka med lokalbussarna som aldrig kan komma i tid på vinter halvåret av nån underlig anledning.

Å sen skrapa bil eländet för att den e helt igenisad,å halka på trappan innan det....

Och samtidigt vara den fantastiskt goda grannen som självklart hjälper till att sätta upp den förbannade ljusslingan i år igen, MED LIVET SOM INSATS...

Å sen den jäka hysterin runt julen alla julklappar mm mm .... JO JAG LÄNGTAR VERKLIGEN!!!

mipmip_2008-10-08 16:22

Men om man tar bort all stress osv så är ju julen ganska mysig :)
Men jag håller med, det finns ta mig fan (om ni ursäktar franskan) inget värre än stressen kring jul.

bizzzy - Ej medlem längre2008-10-08 16:23
Antal inlägg: 3169

Tror jag flyr landet...

hallonblåbär2008-10-08 16:23

bizzzy jag följer med

ParNica2008-10-08 16:24
Antal inlägg: 8

äsch oktober och november är tråkiga, men då är det bara extra roligt att försöka göra dem bra.

Men jag längtar som en tok till jul!

mipmip_2008-10-08 16:26

Julmat, mysa med nära och kära och pynta står högt uppe på min lista kan jag ju säga :D

hallonblåbär2008-10-08 16:27

mipmip_ fly medans du fortfarande är ung och oförstörd!!!!

bizzzy - Ej medlem längre2008-10-08 16:28
Antal inlägg: 3169

Ni som längtar till jul. Vet ni alltid med er var ni ska vara så ni slipper ha ångest över om ni ska vara hos svärfar, svärmor, mor eller far eller hemma kanske? Är det ni som står för allt julstöket med matlagningen och planeringen mm? Har ni en liten tajt familj eller en stor utspridd med mycket julklappsinköp som måste göras?

mipmip_2008-10-08 16:30

*fnissar*
Jo, jag börjar faktiskt känna mitt i den stora julidyllen att.. desto äldre man blir, desto mer börjar stressen komma åt en. Jag menar, när man var liten så sprang man bara omkring och var allmänt glad, men nu känner även jag att det är rätt så tärande med stressen kring julklappshandlade och julmat som ska fixas och hela alltet. Men nog är det ode mysigt att bara kunna sjunka ner i soffan efter middagen och ta det lugnt. :)

mipmip_2008-10-08 16:33

Här har julen alltid alltid hållt hus hos min mormor. Det är oftast och ungefär alltid min mamma, moster, mosters man som lagar maten. Min mammas man får jaga runt och springa efter min mormor och försöka få henne att sitta ner och ta det lugnt, då hon är så pass gammal osv, vilket inte alltid är det lättaste ;-) så allting är som alltid planerat. Det är ett stressmoment mindre iafl.

run-marie2008-10-08 16:34

Håller med bizzzy delvis, om man längtar efter julklappar från alla möjliga släktingar, mamma eller svärmor fixar klappar, inköp och lagning av maten, har kolla på att inget fattas osv. Om jag slapp allt detta runt omkring så skulle jag nog längta efter julen också. Om man är barn, stort eller liten och slipper allt slit som är runt ikring då är det nog lätt att längta efter julen.

För min del har jag tröttnat på att köpa julklappar till hela släkten, det har alltid varit just min uppgift. Likaså att handla hem allt och dessutom se till att allt var klart efter Kalle Anka på julafton.

Om jag däremot blir hembjuden till nån av mina ungar med familj så tycker jag att det är underbart med julen. Finns inget skönare än att sitta tillsammans med tända ljus och se barnögonen glittra förväntansfulla. Men.... det blir ju inte så tyvärr.

mipmip_2008-10-08 16:38

... och min uppgift är att springa efter alla virrpannor och dra en check list och kolla så att inget blir glömt. :P

run-marie2008-10-08 16:41

Usch, va´negativ jag lät. Det blir allt svårare att träffas allihop när man är en stor familj. Förr, när mina egna var små och bodde hemma, så kom ju morfar o mormor och ibland nån annan släkting och då kanske vi var 8-9 st. Det var jobbigt det också med allt stök och stress innan. Men nu är det mina 4 + respektive och 7 barnbarn och då känns det verkligen att man blivit äldre och inte orkar på samma sätt.

Kanske orkar lite mer när jag blir pensionär för då har man ju dessutom tid att handla på dagarna och inte efter jobbet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?