Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 20 016 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-12 16:58 | |
![]() | Boxer Tankte kopa en boxer, nagon har som har en eller har erfarenhet av den hundrasen som har nagra tips infor kopet? | |
| Piaree | 2008-10-12 16:59 | |
![]() | Mycket motion, stimulans & diciplin. | |
| Maizena | 2008-10-12 17:02 | |
![]() | Fråga Robert...han har koll........ | |
| wesse4 | 2008-10-12 17:09 | |
![]() | www.alltomhundar.com Är ett jätte bra forum, där lär du få bättre svar än här. | |
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:15 | |
![]() | tack! | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:16 | |
![]() | Vovve.net också ett bra forum, dock blir man nersablad om man frågar om, äger eller ens tänker tanken "blandrashund"... | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:17 | |
![]() | Köp en hund som ser vettig ut istället. En söderavlad hund som boxern gillar jag inte iaf. | |
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:21 | |
![]() | Well I do, jag gillar bade boxerns utseende och personlighet. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:26 | |
![]() | Sjukt trevlig hund...lite svårigheter att växa upp bara. Den tenderar att vara valp lite längre upp i åren. På både gott och ont. Kräver ganska mycket av sin ägare. Men en bra Boxer är kärvänlig, trevlig, lekfull och tålmodig. Men som sagt - full rulle! | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:31 | |
![]() | Problemet med en boxer är ju att de har något av en egen vilja och är tämligen intelligenta. Om man vidare lyckas bemästra dem så kan man räkna med att farbror polisen knackar på, då det är bara är multinationella företag som får nyttja slavar... Här följer ett fint exemplar på en svensk boxer: www.gasolinealleyant...r- roto.JPG | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:31 | |
![]() | Ska tilläggas att jag mött rasen Boxer där ägaren inte har varit disciplinerad och inte konsekvent. Resultat: Sjukt otrevlig hund! Alltså, skulle jag nog våga påstå att den här rasen kräver lite mer än vad man generellt brukar säga om hundar. Alla hundar kräver en hel del (jag har själv Rottweiler) Men just Boxern är så barnsligt fånig att den utan god uppfostran troligtvis blir ganska svår att ha att göra med. Jag kanske blir totalt nedröstad i min framställning, men det är min upplevelse av rasen iaf. | |
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:40 | |
![]() | Basta forklaringen pa en boxer jag har hort ar "Angel in a gangsters body" | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-10-12 18:02 | |
![]() | Den ser ju ut som om man stampat på nosen. Titta på en varg. Så skall en "riktig" hund se ut. En boxer far bara funt och dregglar på allt och alla, tro mig där. | |
| Piaree | 2008-10-12 18:08 | |
![]() | Boxer är världens charmigaste hundar. | |
| Piaree | 2008-10-12 18:11 | |
![]() | Men som jag skrev tidigare kräver den mycket av sin matte/husse. | |
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-12 18:15 | |
![]() | Det enda problemet jag kan tanka mig ar utrymmet. Kommer ha tid att ta ut han och vara med han men bor i en lagenhet pa 50 kvadrat, svart att veta om han kommer trivas har! + ar det nan skillnad pa en hona och hane *forutom det uppenbara* | |
| micro113 | 2008-10-12 18:43 | |
![]() | Tikarna brukar mogna lite tidigare -- men är lite mer egna. Hanarna kräver konsekvens, men kan man vara det så tycker jag personligen att hanar är lättare att dressera än tikar. 50 kvadrat räcker gott och väl för en stor hund -- inomhus skall ju hunden hålla sig lugn och stilla, motion och jobb skall ske utomhus. Det jag tycker du skall vara noga med om du väljer boxer är sjukdomar bakåt i leden -- många av dem har hudproblem, och många drabbas av cancer. Försök att få från så friska föräldrar och farföräldrar som möjligt. Försök kolla hur det är med tidigare kullar efter tiken och hanen. Eftersom det är en stor hund så skall du också vara noga med ledstatistiken... det skall vara i princip friröntgat bland föräldrarnas syskon och förfäder -- och i valpkullar som de har haft. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-12 19:21 | |
![]() | Charmiga, och som folk skriver, de kräver sin husse/matte. Rent utseendemässigt står sig Sverige inte så högt, skall du ställa ut så får du leta lite efter lovande kombinationer. | |
| jp78 - Ej medlem längre | 2008-10-12 19:40 | |
![]() | mitt råd är; Köp, oavsett vad andra tycker. Plus att en boxer skulle vara det ena eller det andra stämmer inte, det är från hund till hund. Du kan få världens latmask, eller inte. Men boxer är en fin hund som ska ägas av en kunnig, eller en som VILL och TÄNKER bli kunnig. Köp köp köp... Mycket nöje! | |
| KajsaNH | 2008-10-12 19:45 | |
![]() | Stor hund med personlighet. Gå på utställningar och kolla in. Gå på valpkurs-lydnadskurs mm. Var beredd på att lägga ner mycket tid och du får en toppenkompis. | |