Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 240 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| edvinmedvind - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:04 | |
![]() | Att bli dumpad Blev bryskt dumpad häromveckan. Hon stack typ till Puerto Rico[fingerat] och klippte alla band, bara så där huxflux över en natt. Inga förklaringar, inget alls. Vi hade väl inte så värst många gemensamma nämnare, men jag har ändå märkt att jag kan älta det här relativt ordentligt. Typ gå igång på låtar som denna: www.youtube.com/watc...So zWUvlqhs Eller bli förbannad och känna mig utnyttjad och ventilera min ilska genom denna: www.youtube.com/watc...p- OO0xqTe4 Jag tycker att jag tar det för långt ibland. Alltså den här nostalgin som närmar sig pervesion. Jag fördömer vanligtvis all sort av nostalgi - men den har liksom ett eget liv som jag inte alltid kan hantera! Vi hade ju verkligen inget gemensamt, träffades mest av en slump. Men nu är hon borta, och det känns underligt. Det var ju kanske inte mer än ett utdraget one night stand, och som sagt: vi hade inget gemensamt. Eller jo, något fanns det. Något litet. Men vi fattade båda två att det inte skulle bli något långvarigt. Nu måste jag antagligen leva med att jag aldrig mer kommer att få träffa henne – men vad gör det? Vi hade ju nästan inget gemensamt? Gud. Gå vidare människa. Och efter hennes mystiska försvinnande har hon inte precis stigit i kurs. Jag skrev t.o.m en solkig, deprimerande dikt: ”innan det här föddes i dig hade du arbetat i vinland grönland island innan det här föddes i dig hade du vankat gatorna fram sömnlös och yr när kyrklockorna väckte byn innan du och jag gick ifrån varandra hade det växt mossa på stonehenge innan det här dagades i oss hade vi ackumulerat kraft och energi att gräva våra hövdingagravar innan jag avkrävde dig dom orden hade tiotusen kvinnor stått i din fålla innan infrastrukturen styrde våra vägval före och efter födseln hade du och jag redan exploderat och badat i lava nu brakar och knakar det igen nu ska blodet i dessa demografier skrivas om vi kan peka på mekanismer som styr men vi har inget här att göra vi är fullständigt förlamade vi är lämmeltåget och där är havet vad ska det bli av oss två?” Sedan grät jag. Nu skrattar jag åt skiten. Nästan. Jag har själv gjort som hon. Lämnat folk, vind för våg – och gått vidare. Men när man klipper av folk på det sättet, dyker dom alltid upp som gubben i lådan. Alltså det går ju inte. Man får ju inte göra så, det är sjukt cyniskt. Vet inte riktigt vad jag vill säga. Vill nog mest skriva av mig det här. Och kanske påpeka att jag har tröttnat på den här slit och slängkulturen, som inte bara gäller varor, utan uppenbarligen också människor i vårt sjuka samhälle. Det var allt. Trevlig söndag. | |
| dahlgren_ | 2008-10-12 17:10 | |
![]() | Förstår hur jobbigt det måste kännas :( Blev dumpad på ett mildare sätt för några dagar sen men det kändes ändå jättejobbigt.. Kan bara föreställa mig hur jag hade känt om han gjort som hon du beskriver. Hoppas i alla fall att du kan försöka glömma det snart... Och tänka på de där att det finns de som du kan ha det lika bra med fast som du har saker gemensamt med och vet att det kommer hålla :) Kram på dig! | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:13 | |
![]() | Behandla dig själv bättre än vad hon gjorde och sluta döm dig själv. Trevlig söndag. | |
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:18 | |
![]() | Kanske om du inte hade betett dig som en flicka sa kanske hon hade stannat kvar. Ga vidare och lagg ner deppmusiken och diktskrivandet. Dolj dina kanslor som en riktig man! | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:19 | |
![]() | Ett bra råd kan vara att inte lyssna på andras råd. ;) | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:21 | |
![]() | Att älta är den största orsaken till psykisk ohälsa. Fast full naturligt i en kris så klart. Men det är bra att vara uppmärksam på sig själv. Finns massa tekniker för att ta sig ur det om man upplever att det inte är nyttigt för en. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:24 | |
![]() | Om det bara var ett utdraget one night stand ska du vara tacksam för att hon gick. Tur att någon vågar göra slut när det inte funkar.. | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:25 | |
![]() | madeinsrbija: hahahaha. du lyckades just cementera varenda fördom som finns om serbiska män på tre meningar. mycket lustig. ja måste garva. haha. | |
| MadeInSrbija - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:36 | |
![]() | och sa sager de att det ar fel att vara fordomsfull.. :) | |
| angie_hell | 2008-10-12 17:37 | |
![]() | Vissa människor har tivoliblodet i sig. jag Har varit en av dem. det handlar inte om personen du är med det handlar om en ständig flykt för att man måste hitta nåt du inte vet vad det är än. så ts ta det inte så hårt. Hon låter som ett tivoliblod så låt henne leta och lev på era fina studer i minnet tills du hittar nästa. | |
| anof | 2008-10-12 17:44 | |
![]() | Blev alldeles berörd av ditt inlägg... Jag har själv nyligen brutit upp ett förhållande som varade i 3,5 år. Har försökt att ge förklaringar, men inget hjälper. Han förstår inte... Vill inte inse... Verkar inte finnas något snällt sätt att bryta, vare sig det handlar om ett kortvarigt eller ett långt förhållande. Är inte lätt för någon av parterna (inte i mitt fall i alla fall), men på något sätt måste jag ändå stå fast vid mitt beslut. Jag kan inte stanna kvar när jag inte tror på en lycklig framtid tillsammans. Kan inte... Även om det gör jä-ligt ont... | |
| edvinmedvind - Ej medlem längre | 2008-10-12 18:27 | |
![]() | Tack för alla kommentaren. T.o.m Serben: Zdravo! Mitt främsta problem här är alltså att jag drar igång värsta sentimentalitetmaskinerie t när dylika händer: jag skriver dikter, lyssnar på musik som är förankrad i en rutten nostalgi(!!), osv. Antagligen är det mitt sätt att hantera sånt här, och det finns antagligen inga genvägar. Men.. ändå, nu känner jag ingen ånger, och kommer antagligen att gå på Angie's linje. Det fanns ju ingen som helst framtid mellan oss två, så det är inte det jag sörjde. Det är att man kan känna sig som en vara som förbrukas(inte så manligt att känna det va?) När allt som projiceras är sexuella lustar - och endast det - dvs något djuriskt, vill jag inte riktigt vara med. Jag tycker om sex, men det måste vara något mer än det här. Det blir så vidrigt tomt när allt fokus ligger på sexet. JAG VILL HA KULTIVERAD SEX. Det är antagligen det jag vill säga. Sublim sex! Fan vad mesigt det låter. Jag vet inte vad jag vill. Låt stå. | |
| XY_ | 2008-10-12 20:16 | |
![]() | Jag vill hävda att det du önskar är allmänmänskligt. Det gäller alla, även om en del vuxna försöker gömma sig bakom schablonbilder för att dölja sin rädsla för intimitet och allt det för med sig. I slutänden kanske du ska vara tacksam för den här erfarenheten. Den har ju hjälpt dig definiera vad du vill ha ut av en relation. Att vi sen lever i en galen värld, där det finns cyniker som vill få oss att tro att en majoritet inte bryr sig om den intimitet som sexualiteten är ett uttryck för, och längtan efter, det måste du lära dig förhålla dig till. Jag valde för länge, länge sen bort kroglivet eftersom slit-o-slänget gjorde mig så cynisk att jag var rädd för att jag skulle bli likadan. Till råga på allt så trodde jag att resten av världen endast var befolkad av såna människor. Gå inte på det! Men se till att du lyfter dig själv ur det här träsket med sentimentalitet och den masochism som den står för. Mata dig med annat, som gör gott, även om det är ovant att göra så. Det är inte helt lätt, men det går. Och, det finns likar där ute. Nån gång, nånstans.. Du ska se. | |
| vulcan | 2008-10-12 21:22 | |
![]() | Forumadmin: Flyttar till snack. | |
| vindsus86 | 2008-10-12 21:28 | |
![]() | just nu hinner jag inte läsa igenom allt här, men.. edvinmedvin: åh! lyssnar du på jim croce?! härligt, få i sverige har hört talas om honom! han hann väl dö innan han blev känd, typ.. | |
| edvinmedvind - Ej medlem längre | 2008-10-13 00:15 | |
![]() | XY_: det var visa ord. tack! vindsus86: jim croce... ja, för sjutton. =) är rätt bred när det gäller musik. musik är mitt knark. | |
| edvinmedvind - Ej medlem längre | 2008-10-13 00:17 | |
![]() | ps. allt det här känns överstökat nu. var just och såg leonard cohen, så det var nog han som styrde upp det hela. tack o hej. | |
| AstridNaut | 2008-10-13 00:22 | |
![]() | känns överstökat efter ett dygn? jag tyckte just du beklagade dig över slit- och slängkulturen mellan människor? och nu är du redan redo att gå vidare? låter konstigt. för det kan väl inte vara så att du lägger locket på...? | |
| edvinmedvind - Ej medlem längre | 2008-10-13 00:23 | |
![]() | kamrat. jag vill gå vidare. jag har tampats med det här ett bra tag. diskussionen avgränser sig inte bara till betapet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-13 05:48 | |
![]() | Min världsbild vacklar, betapet är ju allt... | |