Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 306 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-16 10:45 | |
![]() | Får polisen göra vad dom vill utan o dömmas kolla detta och kommentera gärna eran åsikt www.aftonbladet.se/w...35 35211.ab | |
| Nästäppa | 2008-10-16 10:57 | |
![]() | ..... don't drink and drive..... utan alkohol i kroppen hade inget av det hänt.... | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-16 11:01 | |
![]() | kanske det men ändå amrekansa poliser e juvåldsamma ser man ju ofta på tv:n | |
| myskan | 2008-10-16 11:02 | |
![]() | Jag kan tycka att det är rätt på sätt o vis. Polisen i USA har ett jäkla jobb att få stopp på alla dårar som finns där. Jag har tv4 Fakta o ser på många dokumentärer, o jag skulle då aldrig bli polis i USA. För om det är sjuka, full, drågade dårar som sitter i bilar o far fram som psykopater, o har man barn eller anhöriga som kommer ivägen, då skulle man inte jubla direkt. Så får dom inte stopp på dom så finns det ju inte så många alternativ, fast skjuta är fel dom har ju elpistoler som jag tycker skulle ha använts. Men sen finns det ju poliser som kanske tar lagen i egna händer många gånger, o det är helt fel natruligtvis. | |
| Nästäppa | 2008-10-16 11:07 | |
![]() | absolut kan de använda annat än pistoler, det finns ju faktiskt många alternativ. ett som jag sett på nåt teveprogram är nåt segt skum som de sprutar över hela *boven* så han fastnar fullständigt. | |
| myskan | 2008-10-16 11:12 | |
![]() | Exakt, när man kollar på tv 4 Fakta så får man ju se otroligt mycket som pilserna får utstå med. Det verkar inte finnas nån spärr hos vissa i USA när det gäller poliser, dom viftar med knivar, hoppar ur bilar o skjuter mot dom, försöker preja av dom från vägar, biter, spottar, hotar med kanyler, sparkar o misshandlar. Vi "normala" har ju iaf respekt för lag o ordning i det här lilla landet jämfört med där "över" | |
| pndreas | 2008-10-16 11:21 | |
![]() | och att möta det med överskridande våld föder inte mer våld, eller vadå? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-16 11:29 | |
![]() | Remembermyda, du verkar inte gilla poliser något vidare. Jag gillar de flesta poliser men visst är det en del som begår tjänstefel och förhoppningsvis bestraffas därför. Mer våld än nöden kräver är aldrig acceptabelt. Du kan lätt hitta poliser, som dömts till avstängning på kortare eller längre tid, böter eller fängelse. | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-16 12:13 | |
![]() | mommes: men om en polis blir dömd så anser hag att han/hon har gjort så fel att personen inte ska vara kvar inom det yrket! | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-10-16 12:30 | |
![]() | Jag kan delvis hålla med om att avstängningar oftare borde förekomma om man som polis blivit dömd för brott. Det är hyfsat oförenligt att begå brottsliga handlingar om man själv ska vaka över just dessa fenomen i samhället. Däremot är poliser bara människor, varför ett visst mått att övervåld nog kan ske i vissa situationer. Det handlar om rädsla och adrenalin precis som för alla oss andra. Därmed inte sagt att det någonsin kommer att vara okej, men det är nog något som vi får leva med trots allt. De flesta av oss råkar trots allt inte ut för olyckshändelsen att bli skjuten av en polis särskilt ofta! | |
| remembermyda - Ej medlem längre | 2008-10-16 12:31 | |
![]() | nä det får vi ju hoppas:=) samtidigt som sveriges rättssystem fungerar som den gör | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-10-16 12:32 | |
![]() | Remembermyda, du verkar inte gilla poliser något vidare vad finns det att gilla? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-10-16 12:37 | |
![]() | Man får nog helt enkelt försöka att låta bli att vara personen som sitter i en bil som vansinneskör framför en polisbil, utan att stanna vid anmodan. Man får försöka bete sig på ett sådant sätt att polisen inte behöver dra sitt vapen eller på annat sätt störa ordningen så att våld blir nödvändigt. Iakttar man dessa små saker - så vill jag påstå att risken att bli skjuten av en polis är i det närmaste noll! | |
| herrwalker | 2008-10-16 12:45 | |
![]() | Hur skulle Du ha gjort remembermyda?? Vad är problemet, fyllskallen eller polisen? | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-10-16 12:46 | |
![]() | så det faktum att en människa blir ihjälskjuten p g a en trafikförseelse stör dig inte? wow! | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-16 12:56 | |
![]() | Vad skulle fantomen ha gjort? | |
| annelille | 2008-10-16 12:57 | |
![]() | men det var ingen liten trafikförseelse..... rattfull och kör i 140... han kunde mkt väl kunnat döda någon istället.... | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-10-16 12:58 | |
![]() | Poliser utsätter sig hela tiden för hot och för människor som inte på något sätt handlar rationellt. De måste ha rätt att kunna skydda sig och jag tycker också de ska ha större befogenheter att få värja sig utan påföljd. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-10-16 13:03 | |
![]() | Ingen har tvingat dem att bli snutar.. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-10-16 13:08 | |
![]() | ...Herregud. | |