Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 392

Forumkategorier

Användare Inlägg  
l0llo2008-10-16 17:23
Antal inlägg: 124

Vad äter din katt?
Kan inte sluta le åt min mammas katt. Hon tror nog att hon är en människa eftersom att hon äter precis allt som vi människor gör.
Varje gång vi sitter i vardagsrummet och äter och katten inte är med oss så vet vi garanterat att hon är och stoppar ner huvudet i kastrullen på spisen. Så sen hon kom till oss måste vi stoppa undan allt som är ätbart.
Som sagt.. Hon äter allt:
Köttsoppa, storstark hamburgare, chips, läsk, makaroner (en stor favorit), broccoli, pommes frites.. kan hålla på länge (har även sett henne stå och dricka diskvatten, urk)

Så nu frågar jag.. Vad äter din katt?

TjenaTjena - Ej medlem längre2008-10-16 17:35
Antal inlägg: 5

torrfoder =)

Caligatia2008-10-16 17:37
Antal inlägg: 2187

Min katt gillar: rödvin (man kan inte lämna ett glas obevakat), fläderblomssaft, glass (jordgubbssmak är favoriten, hon gillar däremot inte den med chokladsmak), apelsin, vitt bröd och rester av alla de slag.
- Däremot rynkar hon på nosen åt allt vad skaldjur heter, det passar inte.

Vad lillkillen gillar har jag inte märkt än.

run-marie2008-10-16 17:38
Antal inlägg: 1806

Kokt fisk, kycklinglever (kokt), Whiskas mjukmat och alla möjliga olika sorters torrfoder. Nu för tiden finns det ju både mot hårbollar och tandsten så det får han också.

Zappast - Ej medlem längre2008-10-16 17:43
Antal inlägg: 348

Min katt får bara mat från havet (inte torsk), färskt, burk och torrfoder. Brukar lyxa till det med krossade tomater och vitkål, vilket han gillar.

l0llo2008-10-16 17:44
Antal inlägg: 124

hahahaha, rödvin?! bröd är också en favorit för min katt också. Vi gjorde varma mackor för någon dag sen och det vart ca två över. Dagen efter låg bara kanterna kvar.

Torrfoder och annan kattmat är ingen favorit (som sagt, hon tror att hon är en människa) och så fort man går in i köket för att laga maten så blir det ett himla liv. Hon är en siames och dom är känd för att prata mycket.. tro mig.. det gör hon verkligen när man lagar mat ;)

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-16 17:47
Antal inlägg: 7605

min katt äter andra djur och så har han en passion för svarta oliver.

Jesper M2008-10-16 17:49
Antal inlägg: 1332

barn, söta barn.

run-marie2008-10-16 17:58

Jesper M, om det nu överhuvudtaget finns några "fula" barn, spottar din katt ut dom då?

Zappast - Ej medlem längre2008-10-16 18:00
Antal inlägg: 348

Hehe, vadå? Kom inte och säg att det inte finns fula barn... Däremot spelar det mindre roll... Själv har jag en ful katt.

run-marie2008-10-16 18:16

lOllo, äter och dricker ni så mycket onyttigt själva? Syftar på chips, pommes, läsk, stöl. Det är ju varken nyttigt för er eller kattstackarn.

Är inte direkt nån renlevnadsmänniska och dricker gör jag också men skulle aldrig låta min katt äta och dricka sånt.

Hur gammal är din mammas katt? Vår nuvarande är knappt 1 1/2, men vår förre blev drygt 20 år och det lär ju aldrig mammas katt bli.

Försök med lite nyttigare saker, är katten hungrig så lär den sig nog äta bra saker.

run-marie2008-10-16 18:19

Zappast, i föräldrarnas ögon är alltid deras barn söta. Se´n får vi tycka vad vi vill om den saken.

Har själv 4 dödssnygga barn och 7 skitsöta barnbarn! Min katt är faktiskt också skitsnygg. Själv kanske jag ser ut som faan, men alla dom andra brås väl på nån annan. :-)

Basta - Ej medlem längre2008-10-16 18:30
Antal inlägg: 3528

lOllo: Låt katten käka och kröka som den vill, så länge den inte har dåligt ölsinne så är allt kalas.

nystan12008-10-16 18:40
Antal inlägg: 3414

Torrfoder verkar vara det allra godaste enligt mina katter, men om den stora katten fått bestämma skulle hon nog gärna fått mer ostbågar. Det räcker nästan att hon hör prasslet från påsen, så kommer hon springande. Den lilla katten är likadan med choklad.
Sen tigger de gärna så de nästan blir blå när man håller på med nåt på skärbrädan, men när jag ger dem att smaka vill de oftast inte ha. =)

Katitzi652008-10-16 18:54
Antal inlägg: 81

Både mjuk mat och torrfoder, räkor och nyfångad fisk, men även råttor, möss och fåglar tyvärr...Tigger sällan vid matbordet som tur är...

kermis2008-10-16 18:55
Antal inlägg: 1323

nystan1: jag hoppas du är medveten om att choklad (dvs människovarianten, med cacao) innehåller teobromin, vilket är giftigt för katter...

Mina kör på sitt torrfoder och lite kokt (och sköljd) skinka ibland när jag själv har det som pålägg och kräken upptäcker det... De blir så odrägliga att de bara måste få. <3

Katitzi652008-10-16 18:57
Antal inlägg: 81

En katt jag hade förut älskade ostbågar, smörgåsar, kladdkaka, tårta, choklad...ja han åt det mesta..levde i 15 år

nystan12008-10-16 19:03
Antal inlägg: 3414

kermis: jag skrev att om de hade fått bestämma hade de fått ostbågar och choklad, inte att de fick det. Den stora katten har slickat på en ostbåge ett fåtal gånger, och den lilla smygåt choklad en gång.
... tillbaka.

amoma2008-10-16 19:55
Antal inlägg: 163

Även om choklad inte är så nyttigt varken för folk eller fä så är det ju väldigt gott. Vår en katt åt upp nästan hela innehållet i min dotters påskägg ett år INNAN hon ens hade vaknat eftersom dottern bara ville ha choklad till godis på den tiden. Hade lagt det vid hennes säng innan jag gick till sängs och vaknade med en mycket besviken dotter som inte förstod varför mamsen varit så otroligt snål med hennes påsk-godis jämfört med lilla-syster. Vi hade lite huvudbry men förstod vad som hänt när vi såg kattrackan komma in och försöka äta upp det lilla som hon inte orkat få i ig under natten.

Mercedes2008-10-16 19:59
Antal inlägg: 728

Burkmat som är i gele, fil, lax, strömming, mjölk, skinka älskar den, korv, tonfisk, aladåb, nån enstaka makaron, möss. Torrfoder ytterst litet. Den är inte så gammal ännu att jag riktigt vet vad allt den ännu kommer att äta.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?