Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 382 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| angie_hell | 2008-10-21 01:11 | |
![]() | Galna släktingar Kom precis hem från min sambos farmor. Hon är en helt galen tant. Idag så fick jag åka förbi lidl och handla rengöringsprodukter för 400!kr dem har nån kampanj så det var extra billigt. När jag kommer dit så är hennes älsta son där som har blivit tvingad att gå till willys att handla för falukorven var på så bra pris. Efter att ha tillbringad en kvart till där så dyker hennes son upp med stolsdynor från jysk eftersom det var annons på dem. Kärringen är totalt GALEN. är det bara jag som lider av ett antal knäppa släktigar eller finns det fler där ute? och hur tacklar ni dem? | |
| Jollz | 2008-10-21 01:14 | |
![]() | Sluta skicka julkort så löser det sig sakta men säkert. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-10-21 01:15 | |
![]() | Nja jag har tack och lov inte så många:) Men det där med att handla på sig ligger nog kvar i henne sedan "förr i tiden" när det var dåligt med mat etc:) | |
| angie_hell | 2008-10-21 01:19 | |
![]() | hehe jollz värt ett försök. BiNo8 Hon lurar dit oss för att hon har tråkigt det är det som är problemet. Hon är bara 60 år så hon är inte så gammal egentligen bara uttråkad och vägrar skaffa kompisar. | |
| SämstpåBeta | 2008-10-21 01:35 | |
![]() | var rädd om henne, hon finns inte kvar för alltid. Jag har ingen farmor, farfar, mormor, morfar. Min faster blev mördad, min kusin dog i cancer 17 år gammal. De kan ryckas ifrån dig när du minst anar det. Jag skulle gärna vilja ha dem tillbaka även om de vore egensinniga och konstiga. Hellre det än döda! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-21 01:41 | |
![]() | Vad hemskt att peka ut sina släktingar som galna så här i ett forum. Om folk känner igen en på bilden så vet de ju vem man talar om. Jag tycker nästan det är värre att förtala släkten än t ex kändisar. Hur vet man att diagnosen "helt galen mm" är korrekt bara för att skribenten tycker så? Det säger ju egentligen mer om skribenten än om offret. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-21 01:48 | |
![]() | Min sambos mormor var en sån tant. Allt som var billigt skulle handlas. Hon hade en 3 rummare men ett av rummen gick inte att använda alls för det var smock fullt med "bra att ha" grejor. Resten av lägenheten var bara gångar som tog en fram till soffan och in till sängen. Köket var det enda som inte var fullt av grejor. Hon sparade alla toarullar och annat bråte som kunde vara bra att ha när hon skulle slå in saker. Och jösses vad hon kunde paketera.. Ett videoband kunde lindas in i tidningspapper och snöre för att det inte skulle gå i sönder. Hon hade 3 tv apparater i vardagsrummet och alla var på samtidigt på olika kanaler.. Första gången jag hälsade på så trodde jag nästan att hon var ett skämt.. men icke då, hon var sån på fullaste allvar. Med tiden så lärde jag mig att inte argumentera emot henne när hon skulle pracka på oss saker som hon inhandlat billigt och som sen skulle packas in.. Det var bara till att acceptera att hon var ett original.. Nu finns hon inte längre och jag kan säga att få människor har gjort ett så starkt intryck på mig som denna dam! | |
| angie_hell | 2008-10-21 01:48 | |
![]() | Det är självklart min åsikt mommesfrites. och hur skall någon veta här veta vem min sambo och hans släkt är? Tycker att det är en jobbig situation och undrar om någon sitter samma situation. Det kanske låter som gnäll men om man slutar 7 på jobbet och sen får åka över halva stan för att hon har sina nycker så blir det ett problem. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-21 01:52 | |
![]() | Du har så rätt Sämstpåbeta! Det är ett privilegium att få ha sina släktingar kvar i livet, även om de är udda! | |
| angie_hell | 2008-10-21 01:54 | |
![]() | Hon låter som en härlig tant bizzzy. Har också en släkting som alltid ger oss massa onödiga grejor. Men jag vet att det kommer från hjärtat och att hon väljer ut grejer speciellt för varje person så jag har inte ens hjärta att göra mig av med dem. Allt från möbler till filmer. Fast när jag tittar på grejerna så bli jag glad för det är av ren kärlek hon ger dem så jag har dem framme men jag kan inte säga att dem är fina... | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-21 01:56 | |
![]() | haha, nej precis angie. =) | |
| angie_hell | 2008-10-21 01:58 | |
![]() | Grejen är att det är skillnad på udda människor och människor som tar din energi och är egocetriska. Att dem är speciella och gör konstiga saker är helt okej och oftast ganska uppmuntrande. men att ta en hel kväll från tre vuxna människor bara för att hon har tråkigt är en helt annan. | |
| SämstpåBeta | 2008-10-21 02:00 | |
![]() | Min farmor som var min idol när jag var liten, utvecklade Ahlzeimer de sista fem åren. Gissa om hon blev jobbig, elak och krävande. Men det var en utav mina tyngsta dar när vi blev tvugna att stänga respiratorn. För mig framstår Angie H som lyxproblem ärligt talat. Sätt er ner prata med henne utan att anklaga. Det kan ju vara så att det är hennes missriktade sätt att vilja ha uppmärksamhet1 | |
| micro113 | 2008-10-21 02:03 | |
![]() | Testa säga nej -- jag har inte tid idag..... .... jag tror det blir mer konstruktivt än att skriva om henne på ett forum.... och eftersom din bild är utsatt, så är det inte så svårt att veta vem som är din sambo om någon i bekantskapskretsen eller grannskapet är inne på forumet.. | |
| angie_hell | 2008-10-21 02:08 | |
![]() | Min morfar har ahlzeimer och han gör mycket tok som jag har full förståelse för eftersom han är sjuk. Detta är inget lyxproblem det här är en kvinna som vi alla älskar men som gör så mycket elaka grejer att det blir svårt att ha kontakt med henne. Vi har pratat med henne erbjuder henne at bo hemma hos hos om hon känner sig ensam. Vi ser till att någon av oss besöker henne varje dag. Vi kommer sekunden som hon ringer. Men tiden vi lägger på hennes nycker eller vad man ska kalla det är tid som går ifrån våra barn. och det är ett stort problem för v vill ju inte göra oss osams med henne men det drabbar våra respektive familjer. | |
| angie_hell | 2008-10-21 02:13 | |
![]() | micro113:Det handlar inte om att det blir mer konstruktivt det handlar om att jag vill ha råd. Hon är dessutom inte sambons farmor men skriver ut hene som det så ingen veta det riktiga släktskapet. Jag är inte totalt korkad... och ja har testat nej men det fungerar inte riktigt så lätt. | |
| pentrollet | 2008-10-21 02:15 | |
![]() | Usch, den som är den galan släktingen i detta fall är ju du angie_hall. Tänk när du själv blir gamal en dag... Alla har vi våra anlednigar till varför vi har våra beteende, ta reda på dom istället. Håller med SämstpåBeta o mommesfrites ta till vara på livet och dom ni har närma en dag är allt slut och då är de försent! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-21 02:19 | |
![]() | Nja riktigt så enkelt är det nog inte pentrollet om tanten är en energitjuv som förstör för familjerna och barnen.. | |
| angie_hell | 2008-10-21 02:19 | |
![]() | Men det är ingen som tänker på alla inblandade barn i detta? Det handlar inte om att vi tycker det är jobbigt att hälsa på och exemplet jag drog upp är ett i mängden. lura över oss och påstår att hon är sjuk mm. Jag tycker nte at det är shysst. Ringa mitt i nätterna för att hon har tråkigt. Men jag verkar vara ganska ensam om detta problem uppenbarligen. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-21 02:20 | |
![]() | Klart att man ska bry sig om de äldre och finnas där för dem osv, men inte till vilket pris som helst. Tanten måste också anpassa sig tycker jag i alla fall. | |