Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 444 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Brasved - Ej medlem längre | 2008-11-04 16:54 | |
![]() | Sveriges bästa stad? Hej! Har pratat med allt för många stockholmare som anser att de är "störst, bäst och kanske t.o.m vackrast" i sverige. (hoppas ingen tar illa upp) Jag kommer från linköping och älskar denna stad på 140 000 invånare. Vi har en park som flera gånger är framröstad till sveriges vackraste, en domkyrka på 207 meter som började byggas redan på 1100 talet, dit folk kommer från hela europa för att se på att olika tidsskick som syns. Här stod också sveriges sista inbördeslag mellan Sigismund och Karl IX. Låt mig höra nu stockholmare, och alla andra städer också, om ni kan stå emot det (: | |
| dahlgren_ | 2008-11-04 16:59 | |
![]() | Hmm, jag har inte varit i alla städer i Sverige, men nog tycker jag att Göteborg är vackert! Iaf på sommaren >) | |
| krutmarie | 2008-11-04 17:01 | |
![]() | Usch, va´skrytigt! :) Då tycker jag LiDköping är bättre, där har vi Rådhuset, Rörstrand, Läckö Slott och allt möjligt fint. Vad har du träffat för Stockholmare? Såna där "störst, bäst och kanske vackrast" finns det ju nästan i varenda storstad. Malmöiter, göteborgare och säkert i både Lin- och Lid-köping. Har bott utanför Sthlm nu i många år och tycker inte att dom är värre här än nånannanstans man varit på. Du har nog haft otur och träffat på "fel" folk helt enkelt. :-) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:02 | |
![]() | Värsta med LiNköping är att halva staden ircar och är extremt jobbiga. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:11 | |
![]() | Sa nyss på vägen hem till en kompis att det är lite övermodigt att en del försöker presentera Stockholm som "the capital of scandinavia". Jag gillar Visby. Och Stockholm. I Göteborg blåser det. | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:11 | |
![]() | Karlstad tyckte jag var en fin å mysig stad, annars är ju Stockholm väldigt fint också. För att inte tala om alldeles underbara Borås ;) | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:13 | |
![]() | Krutmarie, jag menade inte att stockholmare har en dryg attityd och skryter på det sättet, utan mer framhäver saker om sig själva och förutsätter att ingen kan sätta emot på skojj, precis av samma anledning som jag drog upp den här tråden. Krutmarie, ojdå ja ett slott har vi i linköping med. Desutom är vi kände för våra fina gator i stan på cyklisters villkor, mkt trevligt då bilisterna kör i 20 km / h .. miljövänligt och allt. Trashone, måste pinsamt nog erkänna att jag aldrig hört ordet "ircar" och kan heller inte hitta det på " | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:13 | |
![]() | Gariam, Här blåser det ja, vindar av rå kärlek;) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:14 | |
![]() | Brasved: en.wikipedia.org/wik...Re lay_Chat | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:16 | |
![]() | tackar trashona | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:17 | |
![]() | Måste erkänna att jag aldrig upplevt att liNköpingsbor """Ircar""" mer än andra svenska människor, men det kanske stämmer. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:18 | |
![]() | Men Herregud! Sveriges finaste stad är ju Jönköping förstås! | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:19 | |
![]() | strataeast: Aha, är det så det är. Med vindskydd kring alla hjärtan. ;p Nej, GBG är väl helt OK. | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:24 | |
![]() | Malmö | |
| dilivio | 2008-11-04 17:25 | |
![]() | bennyboll, bara på sommarn och möjligtvis varma vårar. På vintern är det ju döden. Jag lägger min röst på Göteborg | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:27 | |
![]() | Stockholm är mycket vackert på sina ställen. Malmö är helt platt och överfullt av kebabställen. Borås största landmärke är en 30 meter hög staty av Pinocchio. | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:27 | |
![]() | Många stora städer som kommer fram, vore roligt om någon mindre stad skulle skriva något (: Kul att läsa era åsikter några argument vore ännu roligare | |
| ingson | 2008-11-04 17:29 | |
![]() | Själv försöker jag undvika städer | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:29 | |
![]() | Byar menar du? | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2008-11-04 17:30 | |
![]() | byar brukar inte ha så mycket att skryta om men hittar du på något så är du välkommen att dela med dig | |