Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 113 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _abc_ | 2008-11-17 13:22 | |
![]() | Bali Är det bra säsong under hela perioden januari till april? Vad har ni för övrigt att säga om Bali som resmål? | |
| Snurt | 2008-11-17 14:32 | |
![]() | Jag var nog där i april 06. Eftersom man var ½ sunkig på att surfa var man tvungen att vara på stinkiga Kuta beach, bra vågor och sandstrand. kolla windguru.cz för 8 dars väder och våghöjd. Åkte till grannön snusapålembongen eller vad den hette och där finns playground ett lämpligt nybörjarrev. Annars var bali det absolut sämsta stället jag varit på (undantaget Fulgarien och Tuisien) , trafik så dieselröken gjorde en spyfärdig och Tjat om massaaas taxi hasch horor osv (60 ggr på 18 minuter räknade vi en dag.=) Visst är det fint om man körde runt lite med Mc men jag skulle inte åka dit om jag inte fick bra betalt,. | |
| Snurt | 2008-11-17 14:32 | |
![]() | Tunisien ska det nog stå.. | |
| _abc_ | 2008-11-17 14:46 | |
![]() | Surfningen var ju en poäng när Bali kom på tal, utöver det verkar du vara missnöjd med det mesta... Synd att höra men tack för infon. Du är nog den första som varit jättenegativ till Bali vad jag hört. Har någon annan många postiva saker att säga om Bali? | |
| Snurt | 2008-11-17 14:47 | |
![]() | www.windguru.cz/se/i...ph p?sc=249 Balis väderlänk Som du ser är det stabila vågperioder men inga stora vågor. jag höll på att drunkna när jag fick ett 50tal 4 metersvågor i ryggen pga starka strömmar som drog ut mig 400 m. Det blir bara skum på ytan och det är svårt att få upp skallen tillräckligt för att få luft. Hade flyt när en våg bröt 20 m bakom och jag kom ända in på den. | |
| _abc_ | 2008-11-17 15:29 | |
![]() | Det där lät inte kul... Är själv inte erfaren surfare och behöver "nybörjarvågor" när jag ska köra, 4m är megavågor i mina mått mätt. Hur är vädersäsongen då? Det är varmt och utan regnperiod jan-april? | |
| Snurt | 2008-11-17 15:39 | |
![]() | www.surfzone.se/foru...y. php?f=18 Är du medlem här? De har bra trådar om just surfing. Marocko biarritz eller liknande.. Kolla. 4 m är litet sa de på stränderna, de duktiga var inte ens ute. En kille blev av med ansiktet i ett rev och ett proffs flöt upp 20 mil från surfstället när jag var där.. Ingen lekpark direkt. reven är rakbladsvassa. Jag tror monsunen kommer runt maj juni, kommer inte ihåg | |
| _abc_ | 2008-11-17 15:43 | |
![]() | Nä har aldrig kollat det forumet, tack för tipset. Är på en såpass låg nivå att när du droppar en sådan länk så tror jag att du är Sverige-elit. Jag suger. | |
| Snurt | 2008-11-17 17:18 | |
![]() | Äh jag kan knappt stå på fanskapet men ett tips är att träna simning ett par gånger i veckan innan ni sticker, det tar 20 minuter att paddla sig ut genom vågrna oh jag lovar att det är skiitjobbigt om man inte är van. | |
| Era2 | 2008-11-17 18:56 | |
![]() | Bali är sämsta resmålet jag varit på. Horder av efterhängsna försäljare som ryckte i en hela tiden. Smutsigt och mögligt. Det kunde ta en halv dag att växla till en vettig växelkurs. Alla knep togs till. Fifflade med pengasedlarna, räknade fel osv. Efter att vi betalat och deltagit på en delfintur utan att se några delfiner fick vi veta att det inte funnits delfiner i bukten sedan 8 månader tillbaka... | |
| Era2 | 2008-11-17 18:57 | |
![]() | Oj, ursäkta, jag såg nu att du helst ville ha positiva saker ... | |
| _abc_ | 2008-11-17 22:17 | |
![]() | Haha, det där lät ju överjävligt. Hur fan kan jag ha fått höra så mycket bra om det frågar jag mig. Vill de lura på mig en helvetesresa eller vad... | |
| Teppy | 2008-11-17 22:41 | |
![]() | Älskar Bali, surfade där i 3 veckor :) | |
| _abc_ | 2008-11-17 23:02 | |
![]() | Några andra positiva saker som kanske ställer de ovanstående negativa sakerna på prov? | |
| Teppy | 2008-11-17 23:03 | |
![]() | jag tyckte inte att det var något negativt. Jag var helnöjd :D | |
| _abc_ | 2008-11-17 23:09 | |
![]() | teppy: Du upplevde inte för mycket dieselrök, knark och prostitution överallt, svindleri om delfinturer som var påhitt, fiffel vid pengaväxliing?... | |
| Lill-IT | 2008-11-17 23:17 | |
![]() | Har aldrig varit på Bali... Men surfa...huuuu *ryyys* Här är en bild till er surfare: stellamaris.blog.lem...do n_02.jpg Iofs så är ju megalodon utdöd, men i mina ögon är typ alla hajar så farliga. | |
| _abc_ | 2008-11-17 23:31 | |
![]() | Äkta bild? | |
| Lill-IT | 2008-11-17 23:34 | |
![]() | Sure;-) Nej det är såklart ett montage. Men megalodon var så stor. *ryyyys igen* www.gust.st/artiklar...lo don.html | |
| Lill-IT | 2008-11-17 23:38 | |
![]() | Vissa tror att det är fullt möjligt att de finns än..... | |