Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 075 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jesper M | 2008-11-27 00:18 | |
![]() | konsten att göra en riktigt god MACKA! detta är tråden för oss smörgåsmästare. här kan vi utbyta idéer om olika bröd, grönsaker, ostar, kryddor köttpålägg osv osv. jag äter just nu en smörgås med det nya favoritbröder "fröig" från pågen. i den har jag kvibille mellanlagran prästost, lyxig montorsi-salami från italien, röd paprika, lite tomatpuré samt torkad oregano. hela härligheten är lite lätt värmd i mikron. OTROLIGT GOTT! kan lätt gämföras med vilken nobelmiddag som helst i smakkvallité. jag är av åsikten att en riktigt god smörgås måste ha ett ganska så smakrikt bröd och minst två pålägg samt minst en grönsak. en kvalitetsmacka skall alltid avnjutas med ett glas mjölk eller vatten. och den skall ätas låångsamt, för bästa smakupplevelse. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-27 00:20 | |
![]() | Brukar göra subs med egengjorda köttbullar i som fått puttra i tomatsås. Smulad fetaost på, sallad, gurka, tomat, lök.. | |
| Schäferhatt - Ej medlem längre | 2008-11-27 00:23 | |
![]() | Pain Riche från något bageri Parmaskinka God senap Soltorkade tomater Gurka Kalamataoliver du kärnar ur själv Fetaost, ädelost, vanlig ost och lite ruccola och tabasco så har man en gudomlig macka. | |
| Jesper M | 2008-11-27 00:24 | |
![]() | mm låter vinnande, trashone! köttbullemackan är en klassiker som lätt kan utvecklas till fenomenala former. att puttra dem i tomatsås innan måste testas! köttbullar avnjuts helst på ljusa kompakta bröd tycker jag, typ "äntligen" från pågen. gärna med färsk isbergssallad och stark ost. | |
| Jesper M | 2008-11-27 00:27 | |
![]() | kör du med dijonsenap? om inte så testa! borde passa utmärkt där. kalamataoliver åt jag i förrgår, det är riktigt fina... fast de är luriga om de smakar för mycket. de tar lätt över då. | |
| Incubation | 2008-11-27 00:28 | |
![]() | Jag älskar finskt rågbröd. Med en massa grönsaker, fetaost, keso - allt möjligt! | |
| Incubation | 2008-11-27 00:28 | |
![]() | Och halloumi.. | |
| Tedacious | 2008-11-27 00:39 | |
![]() | min favoritmacka som jag brukar göra är följande: en smörgåsgrill eller ett "mackjärn" för att göra "varma mackor". 2 brödskivor, först ett lager ost, på med en skiva pepparsalami eller rökt skinka, bre eventuellt på lite fransk dijon senap. ovanpå det lägger jag rätt mycket fetaost, toppar med lite paprikapulver. sen ännu ett tunnt lager ost för att hålla allt på plats. på med en till brödskiva och in i grillen. | |
| Raggsocka_ | 2008-11-27 01:12 | |
![]() | Ogud, livsfarlig tråd. Är en Mackoman =( Min favvo är nog en smarrig köttbullemacka med sallad och saltgurka.. Min varma favorit är. Ett "mackjärn". 2 brödskivor, grunda med lite mjukost, släng i en skinkbit på med lite senap, 18 lager ost =) pressa ihop. Smöra lite på toppen av mackan och under så att de får lite färg i järnet. Gapa stort och tugga. Mums.. | |
| Raggsocka_ | 2008-11-27 01:12 | |
![]() | Jävlar ska va en tomat jävel med i den varma varianten =) | |
| Jesper M | 2008-11-27 01:18 | |
![]() | ang varma mackor så måste ni testa makrill i tomatsås, ganska så svag ost, finhackad rödlök samt färskgurka. skall grillas på riktigt hög värme en kort stund. EXKTREMT GOTT! makrill i tomatsås är en riktig toppeningrediens på varma mackor tycker jag. färsk tomat däremot är riktigt lurigt. de blir ju så dödsvarma att man bränner sig på läpparna. de blir ju helt proportionerligt varma jämfört med allt annat man har på mackan. det är synd eftersom varm tomat annars är gott. nån som har en lösning på detta problem? | |
| Jesper M | 2008-11-27 01:19 | |
![]() | du skall icke vara ledsen över att du är en mackoman, raggsockan. ty det är något fint och vi står över andra levande varelser. | |
| Raggsocka_ | 2008-11-27 01:21 | |
![]() | mmm makril i tomatsås låter mums =) måste testas.. Håller med, tomaten blir dövarm och man skållar alltid käften, har inge tips, mer än att låta den svalna lite. =) | |
| Raggsocka_ | 2008-11-27 01:22 | |
![]() | haha =) ok , nu känns allt bättre ... Kan jag lägga mig med gott samvete .. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:32 | |
![]() | Kall smörgås: Valfritt bröd, något ljust. blanda curry i creme fraiche eller majonäs "smöra" brödet med blandningen. lägg på bitar av en färdiggrillad kyckling. och njuuuut.......... F ö anser jag att den omåttligt överskattade och oätbara Dijonsenapen borde förbjudas. samt att makrill är kattmat! | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:36 | |
![]() | Varm smörgås: vanlig formfranska i brödrosten philadelfia ost istället för smör + orientalsalami är jättegott. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-27 02:03 | |
![]() | En vanlig limpmacka med en tjock skiva leverpastej och sån där god krispig delikatessgurka är ljuvligt gott. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-27 02:05 | |
![]() | Grovt bröd med soltorkade tomater, pesto, sallad och en tunn skiva parmesanost. Mums! | |
| Carolajnen | 2008-11-27 02:23 | |
![]() | Frallor eller formfranska med smör, majonäs, sallad, mortadella (kyckling eller kyckling+nötkött) och gurka. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-11-27 19:29 | |
![]() | Jag tycker det kan vara riktigt kul att leka med pålägg av "nya" slag, t ex att ha ett litet fat med fint skuren rödlök, rädisor, fruktbitar and what have you, blanda med klassiska pålägg, finhackad chili och allt möjligt, samt ställ fram husets alla roligaste kryddor, från curry till kanel. Galna mackor - en hit. Så länge man undviker att gå för långt, som att blanda makrillen med O'boy eller nå't, men i och för sig, det kanske är en intressant combo. | |