Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 078 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:38 | |
![]() | När julpyntar ni?? Nu är det första advent på söndag och det är dags för att ta fram julstjärnor och ljusstakar. Men när pyntar ni med övrigt som tomtar och tar in granen? I mitt föräldrarhem så tog man in granen och tomtarna åkte fram dagen innan julafton. Men jag har i min familj infört en ny tradition. Jag kör rubbet till första advent för jag tycker det är så mysigt med allt som hör julen till INNAN jul. Man vill ha julmyset innan och vart efter man köper paket kan man lägga dom under granen. När julen är över så vill jag bara ha bort allt snabbt som ögat:-) Så om jag väntade med gran och tomtar skulle jag bara ha det framme i princip en vecka. En annan fråga också är om man har äkta eller plastgran? Jag har alltid haft äkta. Tyckte det va helmysigt när barnen var små och vi gick ut och högg en tillsammans. Sen är ju lukten av gran något som jag förknippar med jul. Men nu i år blir mitt första år med en äkta svensk plastgran:-) Till mina stora barns besvikelse! (men det är ju inte dom som sopar barr till midsommar heller) Så gott folk, dela med er av era seder:-) | |
| Raggsocka_ | 2008-11-27 01:46 | |
![]() | När jag bodde hemma så kom granen in dagen innan julafton. Flytta hemifrån när jag va 17, 11 år sen och jag har aldrig haft en gran =( Men därimot så pyntar jag med tomtar och lite annat smått och gott. För övrigt så åkte stakarna upp idag, för jag ska bort i ett par dagar, vill ha de julmyspys när jag kommer hem.. Längtar hela hösten att få pynta, några dagar efter nyår är jag otroligt trött på skiten :) | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:46 | |
![]() | Jag har ALDRIG julpyntat, och tänker nog inte börja heller. | |
| Raggsocka_ | 2008-11-27 01:47 | |
![]() | Tragiskt! | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:49 | |
![]() | Nej, det tycker inte jag. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:50 | |
![]() | Lever du själv klobba? | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:51 | |
![]() | yep | |
| Piaree | 2008-11-27 01:52 | |
![]() | Aldrig. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:52 | |
![]() | Där har vi det!!:-)) Du kommer julpynta, var så säker när du sitter där sen med fru och en skock ungar:-)) | |
| Jesper M | 2008-11-27 01:52 | |
![]() | jag kommer att sätta upp ett fint koniskt tomteljus med 24 markeringar på, som jag fick av mig syster tillsammans med orden "jesper, jag vet att du hatar sånt här, men även du behöver lite julstämning" :D. sen kommer jag glömma av att tända det :(. | |
| le-lou | 2008-11-27 01:52 | |
![]() | i morgon ska det julpyntas. gillar inte julpynt men har man barn så viker man sig :) | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-11-27 01:53 | |
![]() | Nädå, jag satsar på att bli riktigt grinig och bitter utan familj....... | |
| Carolajnen | 2008-11-27 01:55 | |
![]() | Seder? Ja du, kissed :) När jag var barn pyntades det med adventsljusstakar ett par dagar innan första advent. Julgran och annat julpynt kom fram dagen före julafton :) Granen var naturligtvis en riktig gran, så man också känner lukten av den. Dessutom ser man stor skillnad på en riktig och en plast. Nej, en riktig gran ska det vara :) Pyntade själv mitt eget rum också när jag var barn. Detta gjorde jag runt en veckan före julafton. Nu pyntar jag dock ingenting. Det är bara adventsljusstakarna och adventsstjärnan som åker fram. Sen plockas det bort så snabbt som möjligt efter nyår :) | |
| fuego | 2008-11-27 02:21 | |
![]() | annandag jul | |
| Carolajnen | 2008-11-27 02:24 | |
![]() | fuego: Vadå annandag jul? :) | |
| fuego | 2008-11-27 02:29 | |
![]() | när julpyntar ni.. det var väl TS fråga..! | |
| Carolajnen | 2008-11-27 02:33 | |
![]() | Ja, men är det inte lite sent? :p :) | |
| fuego | 2008-11-27 02:36 | |
![]() | eller tidigt.. firar jul hos andra, så när jag kommer hem kanske jag har blivit pigg på nån stjärna eller så.. | |
| Carolajnen | 2008-11-27 02:38 | |
![]() | Aha. Men jag firar inte heller jul hemma hos mig :) | |
| SämstpåBeta | 2008-11-27 03:08 | |
![]() | jag lulpyntar marginellt. Däremot frun och dottern, vänder upp och ner på hela huset! Jag gillar att fixa pepparkakshuset. Tar in granen, but thats it! | |