Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 18 978 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Amiable | 2008-11-30 11:34 | |
![]() | Den perfekta julgranen Jag vet ju att det finns en viss önskan om att få till den finaste, tjockaste, maffigaste julgranen med pynt o lampor som finns om man nu jämför andras med sin. Förra året bestämde vi oss för att ha plastgran. Av flera anledningar: barren, bor högt upp i lgt(5tr), konomiskt. Mina tonårstjejer var med och beslutade hur den skulle vara/se ut. Det blev en vit plastgran, 180 cm hög. Med blinkande ljus i världens alla färger, glitter i svart och i rött. Kulorna blev röda, silver och svarta. När det blev färdig så blev så jättefin. Vi blev över förväntand nöjda med den. Hur ser din ut, lr kommer att se ut? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-30 11:37 | |
![]() | Den perfekta julgranen får stå kvar i skogen. Kör med plastgran, endast röda kulor, två olika storlekar på ljus och glitter. I mitt tycke ubervackert, man ser inte att det är plast. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-30 11:49 | |
![]() | Plastgran, färdig med ljus och grejor, har jag i gareroben men den har inte varit framme på några år nu. Äkta granar, silver, har jag på gården och där får dom stå kvar, utan ljus och grejor. Hade jag en gran så skulle den vara grön med allt tingeltangel i silver. | |
| Amiable | 2008-11-30 11:49 | |
![]() | :) Jag saknar iaf doften av gran. Nån gav mig förslag om att ha Wonderbaum hängandes i den, lr iaf ha det under granfoten så det doftade lite. Fast det är nog inte så bra? Nån som haft det? | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-11-30 11:50 | |
![]() | En snubbe jag vet hade en finfin broccoligran. Den var originell. | |
| Amiable | 2008-11-30 12:15 | |
![]() | Det var ju en ovanlig gran Nephelia, liten iaf även om den var grön :) Hur hade han dekorerat den då? | |
| dahlgren_ | 2008-11-30 12:31 | |
![]() | Min pappa brukade ha en kaktus som gran... Eller så blev den bara det med årstiden. :P | |
| Miss_jk | 2008-11-30 12:44 | |
![]() | Plastgran med vita kulor, vitt glitter och ljus. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-30 12:46 | |
![]() | Amiable: Det finns väl granlukt på sprayburk? :) Har för mig det i alla fall.. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-11-30 12:46 | |
![]() | här blir det ingen gran, men den "perfekta" granen för mig står ute på tomten och har endast ljusslinga... men ska man ha den inne så ska den vara jämn och fin (inte nödvändigtvis tjock o tät) med lite kulor, glitter och ljus... inte massa krimskrams iaf :) | |
| Amiable | 2008-11-30 12:53 | |
![]() | ewaleena : ok, det visste jag inte! Tack! :) | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-30 12:57 | |
![]() | Mmm...den perfekta julgranen finns nog bara i mitt minne idag. Jag tycker själv det är för omständligt att ta in en gran i min egen lilla lya, eftersom jag absolut måste ha en äkta gran som doftar och barrar. Jag minns med välbehag när man var liten och klev upp på morgonen efter att föräldrarna klätt granen kvällen innan då man sov. Det doftade gran, kaffe och mandariner :) Fortfarande är det dofter som jag älskar - allra helst ihop. Granen behöver inte vara "Kalle Anka"-tät..men vår gran hade en gammal ljusslinga där det såg ut som ljusen hade droppande stearin, glitter, röda gammeldags sköra kulor,små silvertrådar och en spira. Under granen stod tomtar som alltid hade en ledtråd var man kunde hitta en "morgon julklapp". :) I just loved it! | |
| Amiable | 2008-11-30 13:10 | |
![]() | Nice uisge, kan se det framför mig! | |
| micro113 | 2008-11-30 13:15 | |
![]() | Plastgran -- men allt möjligt i -- barnens saker, och de gamla ärvda glaspomlorna, domherrar och tomtar. | |
| Tinna | 2008-11-30 13:16 | |
![]() | tinnas.blogg.se/imag...70 0635.jpg :D | |
| Amiable | 2008-11-30 13:18 | |
![]() | Nice Tinna... sockersött! | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-11-30 13:24 | |
![]() | Den perfekta julgranen för mig står oxå kvar i skogen;-) Brukar ha tall- eller granris i en stor urna på golvet o hänga lite smågrejer i...funkar bra o så får man doften oxå. | |
| Caligatia | 2008-11-30 13:31 | |
![]() | Jag överväger att skaffa en plastgran kommande år. Men just i år vill jag ha en riktig (min första egna gran). :) Vuxit upp i en familj där vi bara använt silvergran, de är täta, har ganska stela grenar, och så barrar de inte så farligt. Således måste jag givetvis ha en silvergran. Mitt pynt går i svart, vitt och silver. Köpte ingen vanlig julgransbelysning, utan tog en med galet många, små, små, lampor. :) | |
| Tinna | 2008-11-30 13:33 | |
![]() | Hemma kör vi på plastgran, eftersom min käre far är allergisk.. Men det blir nästan äkta eftersom den barrar så förfärligt. ;P (Kanske dags att byta ut den? ) | |
| Amiable | 2008-11-30 13:35 | |
![]() | sally93 : tänkte ha ris i hallen där man kommer in. Har katter så det blir svårt med allt som ska hängas i plastgranen :S Kul för dem kanske - definitivt tror jag :) Caligatia : vi har med små lampor, fint är det :) Ja de är fina silvergranarna, men dyra! | |