Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 983

Forumkategorier

Användare Inlägg  
cyberghost - Ej medlem längre2008-11-30 21:32
Antal inlägg: 47

Inga barn = automatiskt dåligt förhållande?
Är det fler än jag som har upplevt detta?:
- Hur går det med killen då?
- Jodå, det går jättebra.
- Jaså?
- Japp, vi älskar fortfarande varandra lika mycket.
- Det tror jag inte.
- Varför inte då?
- Ja, ni har ju inga barn.

Är det bara jag som tycker det är fel när vissa nyblivna föräldrar (verkligen inte alla) anser sig ha fått all världens kunskap så fort dom har fått barn? Självklart är det säkert en enorm upplevelse och dessutom en erfarenhet som jag också hoppas få snart.

Men ger det dom rätt att klanka ner på mitt och min killes förhållande? Skulle vi ha det dåligt ihop bara för att vi inte fått barn ihop än? Vi skaffar barn när vi själva känner för det och när vi har det lite mer ordnat med jobb och boende. Är det så fel?

Vad tycker ni andra? Är det som "vissa" anser, att utan barn är ett förhållande olyckligt? Jag har iallafall aldrig varit så lycklig som jag är i det här förhållandet. Med eller utan barn.

Amiable2008-11-30 21:33
Antal inlägg: 1365

Absolut INTE!

Lev ditt liv o skit i andra!

lehena2008-11-30 21:35
Antal inlägg: 116

Det är väl inte ens säkert att man får ett "bättre" förhållande bara för att man skaffar barn. Finns de som separera strax efter förlossning för att de inte alls funkade ihop som en familj....
Skit i vad andra säger och skaffa barn när ni själva känner för det....

Amiable2008-11-30 21:35
Antal inlägg: 1365

Dessutom _om_ ni skaffar barn så kommer ert förhållande upp i en annan dimension.

Det handlar om utveckling, tillsammans. I det har ingen annan något att kunna tillföra i de valen ni har att göra!

Kardanase2008-11-30 21:38
Antal inlägg: 81

I mina bekantskapskretsar hade nog alla förutsatt att du var katolik om du skaffat barn redan vid 24 års ålder...
Passa på och lev nu när du har chansen. Förr eller senare kommer barnen, graviditet verkar vara mer smittsamt än smittkoppor.

Jag kan inte mer än instämma med Amiable.

klobba2 - Ej medlem längre2008-11-30 21:39
Antal inlägg: 2332

Varför skulle en barnskara automatiskt skänka glädje
och harmoni till ett förhållande? Det tror jag inte på!
Varför ska alla tvunget skaffa barn? en del kanske inte ens
vill ha några.
Däremot har jag på nära håll observerat flera par som
skaffat barn, när förhållandet börjar vara på glid.
och det kan då aldrig vara lösningen på problemet.

cyberghost - Ej medlem längre2008-11-30 21:43

Det känner jag också igen klobba2. Bekanta som antingen blir sambos, förlovar sig eller skaffar barn så fort förhållandet börjar knaka. Och som du säger; det kan inte vara lösningen på ens problem. Och ni andra som svarat hittills: Jodå, vi skiter i vad andra säger :) Vi har hållit ihop länge nu och hört alla kommentarer om barn ändå från start, men vi står på oss :)

soluppgång2008-11-30 21:44
Antal inlägg: 143

Jag känner inte alls igen det du beskriver, tror jag aldrig stött på det faktiskt. Håller förstås med föregående skrivare.

Nasty Nimrod2008-11-30 21:52
Antal inlägg: 1063

Att skaffa barn som en desperat åtgärd att hålla ihop ett krackelerande förhållande kan aldrig vara en bra idé.

uisge beatha - Ej medlem längre2008-11-30 21:53
Antal inlägg: 1289

Jag säger inte att man ska vänta till strax innan menopaus innan man bestämmer sig för om man vill bilda familj..Men, är man 24 år så måste jag likväl säga att man har hyfsat många fertila år kvar innan det ens närmelsevis börjar bli dags att behöva besluta sig öht. Jag är 10 år äldre än vad du är - och en sak som är skönt med det, är att folk nu gett upp att ens ställa frågan :)

Fortsätt ha ett härligt förhållande i trevlig tvåsamhet, så växer nog beslutet fram helt utan andras påtryckningar tillslut ska du se :)

le-lou2008-11-30 21:57
Antal inlägg: 17500

Snarare tvärtom skulle jag säga. inget tär på ett förhållande som att få barn.

cyberghost - Ej medlem längre2008-11-30 21:59

uisge beatha: Tack :)

JaapConrad - Ej medlem längre2008-11-30 22:04
Antal inlägg: 1788

Det var ett JÄVLA gnäll från de barnlösa nu. Är det för att det är jul snart?

cyberghost - Ej medlem längre2008-11-30 22:16

Jag gnäller inte för att jag är barnlös. Tycker bara det är fel att klanka ner på dom som inte har barn. Lika fel som det skulle vara att klanka ner på dom som är föräldrar, vilket jag inte tycker att jag gör. Jag tycker bara att ömsesidig respekt för sina vänners privata beslut borde komma från bägge håll, vilket det inte alltid gör.

maras2008-11-30 22:18
Antal inlägg: 79

Barn är inget man SKAFFAR...har man tur så får man dem....

SashaLuna2008-11-30 22:23
Antal inlägg: 320

Tack cyberghost, trodde jag va den enda i världen som var trött på att svara på frågan: "när ska ni ha barn då?" Och dessutom sen behöva förklara sig efteråt när man sägar att man inte vill ha barn eller åtminstonde inte än på ett bra tag. Extra trött på släckt och vänner som frågar det varje gång man träffas som om min åsikt skulle ändras bara för att de tjötar.

uisge beatha - Ej medlem längre2008-11-30 22:27
Antal inlägg: 1289

Vad är det som är så gräsligt med orden "skaffa barn" egentligen? Man får ju inte ett barn heller i ordets rätta bemärkelse heller i så fall. Jag menar - om man ska hårddra det så kommer de "till låns" bara ungefär. Om man gemensamt beslutar att man ska försöka få barn och det lyckas - så har man väl ändå skaffat dem? Det är ju få av oss som får dem till skänks som den Heliga Maria. Jag har sett att det är fler som reagerat på ordvalet - och ställer mig frågan varför ordvalet är så viktigt i sammanhanget? Är det för att "skaffa barn" låter nonchalant eller?

kaai - Ej medlem längre2008-11-30 22:39
Antal inlägg: 453

BARN IS TEH SHIT, vänta inte med det , även om ni inte vill ha barn :P,

trashone - Ej medlem längre2008-11-30 22:43
Antal inlägg: 18678

Eller så kan man kontrollera sina små impulser och hjälpa världen.

kaai - Ej medlem längre2008-11-30 22:49
Antal inlägg: 453

hjälpa världen, då får man släppa atombomber på andra sidan klotet ,, om man ska snacka barn-kontroll :)

skämt o sido,

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?