Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 984 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-02 12:39 | |
![]() | MIljonär över en natt De senaste två veckorna har jag fått flera mejl där jag skänks pengar, bara sådär, tänk om det ändå vore sant. I ett mejl så har jag vunnit en sprillans ny BMW samt en väldig massa tusen pund, jag ska skicka mina pers. uppgifter till en yahoo adress. I det andra så har visst en släkting dött i Afrika och jag ska få en nätt summa på 18 milj dollar delat på två. Ja det är ju klart att advokaten som har lagt tid på att hitta mig som arvinge ska ha 50% av skatten det är väl inte mer än rätt, eller? Senast i dag fick jag ytterligare ett mejl där jag i någon cermoni ska få 1,000,000 £, snacka om att det har rullat in stålar de senaste veckorna! Äntligen kan jag leva mitt liv som jag önskar, dvs. att bara bry mig om mig själv och de jag kärar för och göra det jag själv önskar. Kanske köper jag en störe fastighet för en del av pengarna, så att jag kan jaga när andan faller på vilket den ofta lär göra då. Andra som får sådana här puckade mejl i lådan ofta? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-12-02 12:39 | |
![]() | jepp | |
| milla39 | 2008-12-02 12:40 | |
![]() | ja det händer ibland | |
| tipitina | 2008-12-02 12:40 | |
![]() | Jo, det händer titt som tätt. Och eftersom jag har ett franskklingande efternamn så kommer det ofta mail på franska varav jag inte förstår ett ord mer än alla dessa siffror och utropstecken som verkar betyda att jag vunnit en del... | |
| cibo13 - Ej medlem längre | 2008-12-02 12:46 | |
![]() | ja vad händer egentligen om man svarar? | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2008-12-02 12:54 | |
![]() | Syftet är ju vanligen att i slutändan komma över antingen dina kontokort, alternativt att få dig att betala en mindre peng för att saker och ting ska kunna ske. Dvs *sucker* om man skickar in pengar till dom. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2008-12-02 12:55 | |
![]() | Och ja, jag får ofta sådana med. :-) | |
| sanlin | 2008-12-02 12:56 | |
![]() | Har aldrig fått några som tur är. Inte än så länge iaf... | |
| Dalkullan | 2008-12-02 13:04 | |
![]() | Antar att jag får det, men jag får så mycket så jag läser aldrig spam. | |
| anna_panna | 2008-12-02 13:11 | |
![]() | jag brukar inte läsa spammail de brukar oftast filtreras bort till papperskorgen direkt. Men dessa mail har inte filtrerats bort och jag har fått flera st har läst dom och funderar på att svara nått men vad händer då? Såg nått program för nått år sedan, kan ha varit insider eller uppdrag granskning där de försökte spåra personerna bakom dessa mail. De lyckades rätt bra det var en grupp män i kenya då eller nått. Tydligen flera som har gått på dessa mail....konstigt. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-02 13:16 | |
![]() | Min pappa fick ett sånt brev i bråvlådan en gång. Kunde nästan tro att det var på riktigt för det var en äkta signatur. Han vågade dock inte chansa ;P | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-12-02 13:21 | |
![]() | Företeelsen kallas allmänt för "nigeriabrev". | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-02 13:24 | |
![]() | Vadå, har ni inte fått era pengar? Hur tror ni jag fick råd att sitta här och fjanta på betapet mitt på dagen? | |
| VadNuDå - Ej medlem längre | 2008-12-02 13:53 | |
![]() | Jag börjar bli trött på mina 50 Rollsar som jag fick att en taliban i Nigeria förra året. Är det nån som vill köpa dem billigt? ;-) | |
| klibaza | 2008-12-02 13:59 | |
![]() | nej men flera på jobbet inklusive familjen har fått samtal där man ska slå siffran 9 för att vinna en större summa pengar eller en resa......får ni såna så lägg på, det kostar 100:- att slå 9an | |
| soluppgång | 2008-12-02 14:00 | |
![]() | Läser självklart inte de mailen öht utan kastar bort dem direkt. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-12-02 14:14 | |
![]() | Min mamma va med på tävä en gång 2003 .. på kanal 4.. vann en mille en gång men det är en lång tid sen.. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-12-02 14:14 | |
![]() | skrapa en ynklig liten trisslott.. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-02 14:35 | |
![]() | Asså vilka människor det finns men någon stackare lyckas de väl alltid lura....jag blev också uppring av de filurerna i Somalia som ringde ett par signaler för att sedan lägga på, om man sedan ringde tillbaka så blev man satt på vänt och det kostade en hel del pengar. Till saken hör att jag gör en del affärer med folk i Sydafrika och de har landsnumme 27 och det här var något i närheten. Mina vanliga arbetskamrater tyckte att jag skulle ringa upp för jag hade kanske en stordeal på G. Men inte då att jag ringer tillbaka på en sådan sak och mycket riktigt så skrev de i tidningarna sen om att de tvar en bluff. Människor alltså......men de flesta är bra. | |
| Minta | 2008-12-02 15:00 | |
![]() | Jag har fått massor av sådana, de ska man akta sig för. En kvinna gick med på att ta emot en summa pengar via check och sätta in dem på ett annat konto. För det skulle hon få en viss ersättning. Då checken saknade täckning blev hon inte bara ersättningsskyldig utan även åtalad och dömd för bedrägeri. Jag "vann" en resa en gång och de ringde upp och beskev utförligt resans alla etapper och att "vinsten" skulle kosta ca 10 000. De vill ha mitt kontonummer via telefon för att reservera pengarna. | |