Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rockshit | 2008-12-04 15:46 | |
![]() | bra förslag på arglapp? Jag älskar att läsa argalappar, i tvättstugan, på offentliga toaletter och så vidare. Dock har jag inte modet eller retoriken att kunna skriva dessa fantastiska verk. Därför är jag så nyfiken på hur ni kära betapetvänner skulle skriva en lapp till sophinken till hiss som jag för övrigt använder dagligen då jag bor på 10:e våningen Detta innehåll finner man dagligen eller månadsvis i det nämnda allmänna utrymmet: - soffor och diverse andra möblemang - grus, alltså i stort sett ser det ut som ett hav av dagisbarn lämnat sandlådan efter sig - gamla avlagda tantsnusk böcker och annan högintellektuell läsning som folk verkar tro man vill ha - ut spillt kaffe, läsk och alkohol - urin, har inte stött på nummer två men det kommer väl - sopor av alla det slag, cigarettpaket, godispapper osv. underbara hiss! | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-12-04 15:50 | |
![]() | Be värden sätta in en papperskorg - och en övervakningskamera. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-04 15:50 | |
![]() | www.argalappen.se/ | |
| Minta | 2008-12-04 15:58 | |
![]() | På kyrkogården där jag går nästan varje dag med hunden hittade jag i somras en dumpad kyl- och frys och i veckan en hel köksinredning. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:00 | |
![]() | Hund in på kyrkogården? Men ja, vad folk slänger och ställer på udda ställen slutar aldrig förundra mig. | |
| Minta | 2008-12-04 16:03 | |
![]() | Vad är det för fel med hund på kyrkogården? En annan sak om den är lös och krafsar upp rabatterna. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:04 | |
![]() | Vad jag vet så är de inte tillåtna där. Alls. Kan tyckas udda om de är kopplade men men | |
| Minta | 2008-12-04 16:06 | |
![]() | Jodå, i Göteborg är de. | |
| Minta | 2008-12-04 16:07 | |
![]() | Det råder inte generellt koppeltvång i Göteborg än. Det är inte många ställen i GBG där hundar är helt förbjudna, jag tror att Botaniska trädgården är ett sådant. Med koppel är hundar tillåtna på alla kyrkogårdar här. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:11 | |
![]() | Såg det nu, och de jag besöker har förbud såklart. Vi har iof koppeltvång här, inget som följs så noga udda nog, med följd att hundhatarna ökar. | |
| Minta | 2008-12-04 16:19 | |
![]() | Efter en händelse här där en lös hund sprang in på en skola där barn lekte och bet en 6-åring i ansiktet, kommer nya bestämmelser. Det kommer troligen att bli så att hundar måste vara kopplade i närheten av skolor och dagis. Men generellt koppeltvång tror jag inte på, då måste kommunen nämligen ordna platser och inhägnader där hundar kan vara lösa och det vill de nog inte. | |
| Minta | 2008-12-04 16:19 | |
![]() | Men jag tycker ändå att de flesta hundar är kopplade utom på vissa platser där hundar leker och i skogsområden t ex. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:20 | |
![]() | Förbud mot hundar på kyrkogård?? Är det någon hund som börjat gräva efter ben eller vad har hänt på "din" kyrkogård? Har aldrig hört talas om det i alla fall. *förvånad* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:24 | |
![]() | Flest kyrkogårdar jag besökt har förbudsskylt och efter ett besök på svenska kyrkans sida verkar det vara så att det är mer regel än undantag. Kommunens ordningstadgar gäller. Många kanske inte vet om det bara. | |
| bulimi3 | 2008-12-04 16:27 | |
![]() | Rent generellt så är det förbud mot att rasta hundar på en kyrkogård.Vad det gäller koppel så är det lag på att hundar ska vara kopplade,gäller även i Gbg. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-04 16:28 | |
![]() | Något urspårad tråd, eller? | |
| Margana | 2008-12-04 16:29 | |
![]() | hehe katalias, vilken tråd är inte det? ;-) | |
| Minta | 2008-12-04 16:32 | |
![]() | Nej, Göteborg har INTE generellt koppeltvång än. | |
| Minta | 2008-12-04 16:35 | |
![]() | "Det som oftast upprör kyrkogårdsbesökare är lättklädda solbadare, stojigt bollspel och högljudda mopedåkare. Men det finns inga speciella regler för hur man ska uppföra sig på en kyrkogård. Det regleras precis som stadens torg och parker av kommunens ordningsstadga och därför är det inte förbjudet att ha med sig en kopplad hund eller ligga och sola inne på kyrkogården. - Skulle däremot hunden rastas eller om solbadaren är alldeles för naken så är det ordningsöverträdelse respektive förargelseväckande beteende men då är det en polissak, säger Håkan Junfors. Det är inte mycket vi kan göra och polisen har andra prioriteringar." | |
| bulimi3 | 2008-12-04 18:08 | |
![]() | 1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter. Utdrag ur lagen om tillsyn över hundar o katter. Klockrent,gäller även i Gbg | |