Spelrum
| Giraffen | 61 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 41 |
| Inloggade | 105 |
Mobilspel
| Pågående | 19 640 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Lala-la | 2008-12-07 22:58 | |
![]() | Fråga angående galna katter. Jag har tre katter varav en är helt galen och jag skulle kunna skriva hur mycket historier om den men står över för jag tycker det är lite nööördigt. Men det finns en konstig grej jag undrar över. Vi bor i hus och har en kattlucka på dörren så katterna ska kunna springa ut och in som de vill. Min hankatt (Sissela) tar in möss på kvällarna och hinner vi inte ta musen innan den dödas så blir den uppäten av kattskrället. Men det jag undrar är: det lämnas alltid kvar en brun/grön säckliknande inälv på golvet. Helt otuggad och fint utplockad. Vad fanken är det för något? Och hur kan katten pilla ut den så noggrant, när han verkar slafsa i sig så där? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 22:59 | |
![]() | dom gillar kanske inte hjärnor:) | |
| -Lala-la | 2008-12-07 22:59 | |
![]() | tror du det är hjärnan? det ser faktiskt inte ut så. | |
| Sannni | 2008-12-07 22:59 | |
![]() | Usch och fy... bbrrrrr .... usch usch usch... jag tankte precis satta i mej en macka men nej tack ;) | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-07 23:00 | |
![]() | Det är levern eller något som katten vet inte är bra för honom/henne. Heter din hankatt Sissela??? *asg* Ok ok, jag hade en sköldpaddshona som hette Anton i 13 år . . . | |
| mammamu33321 | 2008-12-07 23:00 | |
![]() | tror det är magsäcken....min katt gör likadant..äckligt! | |
| run-marie | 2008-12-07 23:01 | |
![]() | Snyggt namn på en hankatt förresten, Sissela, är du säker på att det är en hankatt? :) Jag tror att det är gallan, ingen är väl så dum så man äter nåt som är så beskt, har du aldrig spytt -Lala-la? Katter är smarta djur ju. | |
| run-marie | 2008-12-07 23:02 | |
![]() | _Lala-la, vet du hur en mushjärna ser ut? Eftersom du säger: "ser inte ut så". | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-12-07 23:02 | |
![]() | Det är antagligen gallan, den smakar nog väldigt illa för katten och han lämnar den, har för mig att katter gör så. | |
| -Lala-la | 2008-12-07 23:02 | |
![]() | jaja... inte lätt att veta könet på katten så tidigt. det blir fel 50% av gångerna för mig. jag tror också det är gallan eller nåt. men hur får den ut den så där fint? och är gallan verkligen så stor på en mus? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 23:03 | |
![]() | Jaha ja jag vet inte det var bara en gissning från min sida:) Och nej inte är det äckligt det är väl smart att inte äta det man inte gilllar hihi Jag hade 2 katter förrut som också kom in stolt och visade sitt byte, och man ska faktiskt ge dom beröm då:) Däremot kan dom ju äta det utomhus:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-07 23:03 | |
![]() | Förresten hade jag en hankatt som hette Emma hehehehe | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-12-07 23:03 | |
![]() | När Svartnos fått tag i en mus springer hon in och sätter sig vid matskålen. Hon lägger ner musen (som är antingen hel- eller halvdöd) på golvet och börjar äta torrfoder ur skålen. Efter en tugga hugger hon tag i musen igen och sedan lägger hon ned den för att ta lite mer torrfoder. Allt detta under dova morrningar. Sedan schasar vi ut henne varvid hon sätter sig borta vid gårdslyktan och äter sin mus. Och därför kan jag inte svara på din fråga, La-la. Våra sju rovdjurs byten äts upp lite för långt bort från våra ögon för att vi ska kunna se vad det är. | |
| Sannni | 2008-12-07 23:03 | |
![]() | jaha sa gallan smakar illa men inalvor och hjarna det smakar bra el? | |
| zenlinpen | 2008-12-07 23:04 | |
![]() | vår katt gör likadant, men han lämnar svansen också. eller lämnar och lämnar... bär runt den i munnen och lämnar den lite överallt. | |
| YlBjörn | 2008-12-07 23:11 | |
![]() | Ja det är magsäcken och gallan för det smakar blää för katten. | |
| -Lala-la | 2008-12-07 23:17 | |
![]() | är gallan magsäcken? | |
| YlBjörn | 2008-12-07 23:41 | |
![]() | sitter ihop | |
| -Lala-la | 2008-12-07 23:45 | |
![]() | okej då fattar jag. fast det är skickligt av kattskrället att kunna sortera ut den så fint bland allt annat det krasar i sig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-07 23:48 | |
![]() | Undra om katterna lämnar dessa "hjärnliknande" magsäckar för att påpeka hur idiot ägaren är. Katter är ju bäst på att ge the look. | |