Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 231

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-08 16:43
Antal inlägg: 3473

Olikheter bland personligheter
Jag tycker det är såååå tråkigt. Man får inte ha sin egen åsikt, man får inte svara på frågor och säga vad man tycker. Som jag sagt förrut så har jag inte tex Mårtens debatt förmåga när det gäller ord. Men när man gång på gång försöker vara trevlig i olika trådar och ej får tex svar på frågor eller blir kallad för det ena och det andra, är jag ivarjefall en sån person som till slut tänder på alla 100. Och skriver saker jag kanske inte borde. Varför kan inte folk här bara fråga vänligt frågor...vet inte hur jag ska förklara. Alla är vi olika. Och egentligen skulle jag väl inte starta denna tråden alls eftersom jag vet att folk kommer hoppa på mig direkt.

rosa_kanin - Ej medlem längre2008-12-08 16:46
Antal inlägg: 704

Man får ha åsikter, men dina är ju så fel...

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-08 16:47

och vem säger dom är fel? Jag skiter i om andra tycker dom är fel, det är MINA. Det som är rätt för en kan vara fel för en annan

rosa_kanin - Ej medlem längre2008-12-08 16:50
Antal inlägg: 704

äh, ba skoja.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-08 16:51

okej:)

Nunnelunan2008-12-08 16:54
Antal inlägg: 1172

Visst får man ha sina åsikter, men man måste också kunna ta in vad andra skriver och kanske rucka på sig ibland (visa att man respekterar att andra tycker annorlunda) - inte köra med skygglappar på och framhäva sin åsikt till 200%.
Fortsätt att skriva du!

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-08 16:55

Ja det gjorde jag också i muslim tråden, men när man skriver nåt då som är för många "bra" blir det ingen respons men jäklar om man skriver nåt "negativt"

Tess 082008-12-08 17:26
Antal inlägg: 18003

Tycker du att "vi" (alltså inte du, utan andra spelare) hoppar på dig mer än någon annan.
Har iofs inte kollat muslim-tråden så mycket, men de trådar jag läst där du skrivit kan jag inte se att någon behandlar dej på annorlunda sätt än någon annan.

Vissa är jättebra med ord, inte jag. Därför skriver jag "..." ibland och förklarar extra nog ibland (vad jag menar) och ändå missförstås det (med vilje eller inte?). So what?
Om jag orkar så förklarar jag vad jag menar annars skiter jag i det.. Skulle aldrig falla mig in att orka lägga så mycket energi att jag skulle bli så upprörd.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-08 17:27

Tess08 nä men som sagt alla är vi olika:)

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-08 17:30
Antal inlägg: 31064

Många som utger sig för att vara "toleranta" är det inte när det gäller oliktänkande - ett ganska vanligt drag hos folk med politiskt korrekt agenda. Se bara hur det tycks legitimt att håna sverigedemokrater i debatter. Jag tycker det är beklämmande. Det bästa sättet att ta död på idioti är att vädra den, så att det blir uppenbar hur tom den är.

Femme_Fatale2008-12-08 17:32
Antal inlägg: 709

Instämmer med Sylvia ovan.....

klätterrmus2008-12-08 17:34
Antal inlägg: 53

Du har rätt till en egen åsikt, så länge du inte yttrar den på ett sätt som kränker andra. I muslim-debatten kom du med många yttanden som är kränkande för muslimer. Även om vi har yttrandefrihet i Sverige så gäller det fortfarande att man inte får kränka. Detta gäller inte bara att det är övriga medlemmar, eller forumvärdar som tycker, det är det som sverige lag säger?

klätterrmus2008-12-08 17:36

Du får säga vad du tycker i exempelvis ett samtal med en annan person, men ett forum är ett öppet ställe där många mötts och därför får du inte yttra dig hur du vill bara för att du "tycker så". Detta gäller inte bara dig utan detta gäller alla inkl. mig själv. Har man åsikter som man inte kan uttrycka utan att kränka någon ska man inte uttrycka de på ett forum alls.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-08 17:37

klättermus jag håller med, men bad även om ursäkt och förklarade hur jag kände. När man liksom gång på gång frågar saker i vissa trådar och får svar bara på dom personen i fråga känner att svara på blir jag lite sur:) Men som sagt det blev för hårt där och det har jag bett om ursäkt för

klätterrmus2008-12-08 17:40

Du starta en tråd som jag svara på bara. Du tycker det är synd att man inte får ha egna åsikter och tycka som man vill och det får du dock får du inte yttra dig hur du vill. Det var inte menat för att få ur en ursäkt ur dig då dina kommentarer inte sårar mig speciellt mycket men jag ville bara få dig och förstå varför du "inte kan tycka som du vill" på ett öppet forum på nätet..

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-08 17:42

Håller med om att man givetvis skall vara saklig och inte kränkande, det vill jag poängtera. Jag har inte direkt hängt med i diskussionen, eftersom jag upplevt den som onyanserad från bägge sidor, men har fått känslan att Bino ofta får äta upp att hon är impulsiv och inte lika strategisk som andra när hon för fram sina åsikter. Om så är fallet, så tycker jag det är fel. Man skall inte behöva vara retoriskt geni för att få tycka saker.

SämstpåBeta2008-12-08 17:44
Antal inlägg: 1761

Vissa trådar blir tydligen väldigt personfixerade, och blir direkt ointressanta!

Paniksurr - Ej medlem längre2008-12-08 17:44
Antal inlägg: 242

Hur mår du i dag?

klätterrmus2008-12-08 17:48

Det kanske man inte tycker som person men egentligen så är det så att innan man tycker saker så ska man tänka igenom det man säger; speciellt då det kommer till ämnen som är laddade och kan såra människor. Sätt det i ett annat perspektiv:

Säg att detta varit ett större forum, eller att X råkat bli superkändis och sedan slänger fram kommentarer som är stötande. Är det kränkande kommentarer så kommer ingen rättssal att säga "det är ok X, du är helt enkelt inget retoriskt geni".

Det handlar inte ens om det egentligen, när man i flera kommentarer efter varann är nedlåtande så är det inte att man inte är ett retoriskt geni, då får man skylla sig själv och kan inte skylla det på att man är impulsiv eller liknande. Hade det varit en kommentar, okej ibland uttrycker man sig fel, men inte i flera efter varann.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-12-08 17:56

Klättermus, håller med om att man får tänka efter extra när ämnena är laddade. Men tycker det är tråkigt när detta innebär att diskussionen stryps så att inte "bägge sidor" får komma till tals.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?