Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 363

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-13 02:49
Antal inlägg: 3473

människan och deras känslor m ot djur
Såg ett tv program som gjorde att jag började gråta. I sydafrika föder dom upp lejonungar i mämgder, dom lär dom att människan är god,dom tyr sig till oss. Sen komer västerlänningar dit o betalar massa pengar för ha jakt på dom. När dom kommer fram till jägarna skjutar dom dom med gubbe kullor 15 min tills dom dör en långsam död. Dom vill inte ha kulskott i pälsan när dom ska göra dom till matta. Fy faaaaaaaaaaaaaaan säher jag hur kan man????

söt i basker - Ej medlem längre2008-12-13 07:21
Antal inlägg: 81

Ja det är svårt. Problemet ligger alltid mentalt när man står ansikte mot ansikte med den ursinniga besten. På skjutbanan kan man gäspa sig genom de perfekta tiorna, t o m lyssna på radio samtidigt trots att man är man.

Påfrestningen där ute i ödemarken är dock enorm, man tappar fokuseringen, istället värnar man om sitt liv. Tänk om den där besten ligger i ett bakhåll, redo att sätta 15 centimeters gaddarna i nacken och avsluta ens liv.

Jag och mitt jaktlag har lämnat in ett förslag till Kgalema Motlanthe som går ut på att man spärrar av - låt säga en hektar. Man placerar ut landminor på diverse ställen och tar sen plats på huvudläktaren och släpper in besten. För det första kommer inga människor till skada, för det andra kan det här gynna ekonomin i Sydafrika genom avancerat spel, gärna streamat via internet. Spel? Japp, man markerar såklart rutorna där man placerat ut minorna med siffror.

Stackars best tänker säkert någon, tänk om den blir av med ett ben, haltar iväg med blodet forsande ut genom den öppna springen där lårbenet satt innan, lider, vrider sig i plågor och morrar ynkligt? Tja, det är bestens kall att vara duktigt cirkuslejon, det borde den aft i åtanke när den tydde sig första gången till primaten.

Vi kommer även servera mat och dryck är det tänkt.

bitte00072008-12-13 09:15
Antal inlägg: 22

fattar inte skulle det där vara kul eller? du låter ju helt kännsololös!

Miss_jk2008-12-13 11:04
Antal inlägg: 8941

BiNo8, var du lite på pickalurven när du skrev inlägget...? ;-)

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-13 11:07

söt i basker du är ju totalt.........

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-13 11:07

Miss_jk nä men upprörd och knäppt tangentbord:)

söt i basker - Ej medlem längre2008-12-13 11:16

Dina känslomässiga utspel är beundransvärda, det menar jag. Så håll inte tillbaka nu, exakt vad är jag? Totalt någonting, så långt är jag med.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-13 11:19

söt i basker ditt inlägg var fruktansvärt. Hur du ens kan skriva så??? Skulle jag fortsatt på min mening skulle det bli ett rejält personhopp och det får man inte har på beta forumet

P-nilla2008-12-13 11:27
Antal inlägg: 15

Jag kan hjälpa henne ...
Du är totalt i avsaknad av någon form av...humor, smak, tajming och jag tror också att vi kan diskutera förmåga att interagera med andra utan att provocera. En funktionsnedsättning helt enkelt, finns hjälp att få.
Ta kontakt med din lokala handläggare.

Risotto - Ej medlem längre2008-12-13 11:28
Antal inlägg: 3069

BiNo8, jagtycker att du ska köpa en riktig afrikajakt från mig istället för att titta på sådana där oseriösa förslag. Jag kan se till så att du får ett femstjärnigt uppehälle och service en bit norr om Johannesburg. Om du hellre vill det så kan du åka på fotosafari, deras jaktsäsong ligger nere nu och de tar säkert emot kunder som helldre skjuter med kamera än med bössa. Intresserad?

Om det nu är så som du skriver så kan jag inte annat än hålla med dig om att det är osmakligt.

P-nilla2008-12-13 11:29
Antal inlägg: 15

Riktat till baskern

söt i basker - Ej medlem längre2008-12-13 11:31

Jag vill inte spela mer mot öppet mål, det är bara egoistiskt och tråkigt. Förlåt förlåt, men glöm inte att boka en gruppresa till mitt lilla safari.

kram

mrperfect2008-12-13 11:32
Antal inlägg: 11437

Man borde kunna köra med bedövningsskott istället så at de somnar in direkt.

/ problemlösaren

Risotto - Ej medlem längre2008-12-13 11:35
Antal inlägg: 3069

Lite skit i pälsen och att sätta sitt eget liv på spel är väl saker man får räkna med om man nu vill skjuta ett djur som lätt dödar en människa?

söt i basker - Ej medlem längre2008-12-13 11:39

P-nilla.

Tackar, din diagnos är träffande. Min attityd är totalt ohållbar när jag ska försöka umgås i ett forum bland medmänniskor. Orden smärtar fast man bara menar väl, det är ju inte alls planlagt.

Även din resterande sjukdomsbestämning av mig är till punkt och pricka korrekt. Jag har inte smak, inte humor och är även ett allmänt hot mot etik och vett.

Självklart ska jag söka efter hjälp. Tack för din hjälp, jag är vaken nu, jag ser med andra ögon.

söt i basker - Ej medlem längre2008-12-13 11:40

Inte är jag den psykopaten som tar reda på din ip-adress, luskar runt lite och står utanför din dörr senare ikväll, DET vore smaklös humor.

vulcan2008-12-13 11:43
Antal inlägg: 7666

Forumadmin: Inga personangrepp av den typen som P-nilla ägnar sig åt ovan (sätta psykiatriska diagnoser på meddebattörer) är tillåtna. Jag låter det stå kvar enbart av orsaken att det har bemötts av honom själv.

söt i basker - Ej medlem längre2008-12-13 11:47

Haha oki, min julklappslista utökas något. Vulcans humor är humor på riktigt. Men jag ska lämna denna tråd nu, har smutsat ned den tillräckligt.

trashone - Ej medlem längre2008-12-13 14:18
Antal inlägg: 18678

Människans syn på djur som ägodelar/leksaker är väl ingen nyhet. En till tråd om hur djur behandlas världen över känns onödig.

BiNo8 - Ej medlem längre2008-12-13 14:44

trashone ja för dig kanske, men för mig va det viktigt att berätta. Det var frukansvärt att se

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?