Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 391 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yamma | 2008-12-17 11:40 | |
![]() | Examensarbete - Undersökning Hej! Här kommer en lite annorlunda förfrågan, men har man panik så har man. Jag håller på med examensarbete som handlar om provkonstruktion, och är inne i det sista momentet, nämligen att testa en provmall på ett antal gymnasieelever som läser eller har läst engelska A. Jag skall opponera på detta arbete i januari, därav stressen. Det handlar om att ta reda på huruvida en och samma provmall, utformad efter diverse pedagogers och skolverkets direktiv, kan användas av flera olika lärare för att skapa språkprov. Jag undrar också om eleverna tycker om testformen. Undersökningen går ut på att nyss nämnda elever skall göra ett ganska kort prov (fyra moment med några få frågor på varje), och därefter ge en utvärdering på STILEN av provet, vad de tyckte var bra och dåligt med det sättet att skriva prov på. Provet i sig är enkelt och kommer inte bedömas på nåt sätt, däremot kan jag använda delar av resultaten i examensarbetet (anonymt) för att visa om något varit ett speciellt problem eller så. Alltså. Jag söker lokalt boende gymnasieelever som läst/läser engelska A som inte har nåt liv, dvs ni skall ha tid att någon dag mellan onsdag - fredag (ev. i helgen men helst inte) ta er in till Kulturhuset på Sergels Torg för att skriva ett prov och hjälpa mig med mitt examensarbete. Jag behöver allra mist 5-6 personer, men helst 10+. Ni får 50 kronor för besväret, i bästa experimentpersonstil. Snälla snälla! | |
| Margana | 2008-12-17 11:42 | |
![]() | Du bor på fel ställe, annars hade jag kunnat skicka dig 2 gymnasielever ;-) | |
| Yamma | 2008-12-17 11:46 | |
![]() | Äsch! Jag som tyckte Stockholm var så centralt, och jordens mittpunkt och sådär. =) | |
| Margana | 2008-12-17 11:49 | |
![]() | hehe...fel det är Dalarna ;-) tror nog inte du har något problem med att få ihop några gymnasister i sthlm...tänk efter vilka du känner? hör med din morsa/farsa om de har några vänner med barn i rätt ålder...ring något nära gymnasium och fråga om du kan sätta upp ett anslag på skolan eller om de har något tips för hur du skall gå till väga good luck! | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-17 11:49 | |
![]() | Jag är bra på att klä ut mig, tar mig gärna dit och skriver provet förutsatt att du även betalar resan från jämtland. | |
| Yamma | 2008-12-17 11:54 | |
![]() | Äsch vad alla är gamla och bor fel här. ;) Jag har försökt allt Margana, därav paniken. ;) | |
| Minta | 2008-12-17 11:58 | |
![]() | Jag hade också haft en här men han bor i GBG. | |
| Yamma | 2008-12-17 12:07 | |
![]() | Men finns det _inga_ stockholmska ungdomar nu för tiden?! | |
| Yamma | 2008-12-17 13:44 | |
![]() | Nu har jag ordnat så man kan göra provet till helgen också! Kom igen nu, nån måste ni väl känna som ni kan skicka till Kulturhuset. =) | |
| weathergirl | 2008-12-17 13:56 | |
![]() | Varför inte bara ta med dig proven gå ner på stan och haffa tag i några ungdomar och erbjuda dem 50 spänn för att hjälpa dig? Ta med lite glögg och pepparkakor och bjud på också :) | |
| annienilsson | 2008-12-17 13:59 | |
![]() | Jag går första året på gymnasiet och läser Engelska A. Dock bor jag i Varberg! Tyvärr :( | |
| Mouche - Administratör | 2008-12-17 14:00 | |
![]() | Tråden flyttas till Snack eftersom det inte finns något egentligt ämne att diskutera, detta trots det, för trådskaparen, viktiga innehållet. Mouche | |
| Voldemort78 | 2008-12-17 14:13 | |
![]() | Min kusin pluggar på gymnasiet här i Stockholm!:) Kontakta mig så kan jag föra frågan vidare!:) | |
| Revben - Ej medlem längre | 2008-12-17 14:22 | |
![]() | Du lär ju kunna hitta lämpliga ungdomar på plats i Kulturhuset? På Java t ex(en pysselverkstad för ungdomar i samma hus). | |
| Yamma | 2008-12-17 15:55 | |
![]() | Oh, Revben, grymt bra idé! =) Det måste jag pröva. | |
| Pialina | 2008-12-17 16:08 | |
![]() | Blir det inte problem med tillförlitligheten om du bara haffar vilka ungdomar som helst som gärna tjänar en 50-lapp? Forskningsmässigt kanske inte så bra urva liksoml? Kan du inte kontakta någon gymnasieskola och gå den vägen? Nu är det ju i och för sig inte många dagar till jullov, så det kan bli knepigt förstås, men annars är det kanske bäst vad beträffar urvalet och motivationen hos deltagarna att faktiskt svara ordentligt på frågorna om provet. Lycka till! | |
| Yamma | 2008-12-17 16:16 | |
![]() | Nja, jag kan ju börja med att fråga om de läser på gymnasiet... och sen fråga om de vill göra provet. Det räcker ju om de läser engelska på gymn som kriterium. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-17 18:21 | |
![]() | Säg inget om pengar, utan säg att dom kommer att bli kompenserade för besväret.. Börja med att fråga om ålder (svårare att ljuga om man inte vet VARFÖR du frågar) Sen OM dom läser på gymnasiet (också svårt att ljuga om när dom inte vet vad det gäller ) Vad dom läser på gymnasiet (dom bör självmant säga engelska A,eller vad det nu var) Sen frågar du om dom kan tänka sig att ställa upp på ett testprov (utan att tala om varför naturligtvis) Om dom måste veta så berätta så lite som möjligt (chansen är då större att du får svar som inte är "förgade" för att eleverna svarar det dom TROR att du vill att dom ska svara) Lycka till!! | |
| Yamma | 2008-12-17 18:47 | |
![]() | Det låter som bra tips alltihop, ewaleena. Tack! | |
| mrperfect | 2008-12-17 18:51 | |
![]() | "Äsch vad alla är gamla och bor fel här. ;)" Tack för den, jag ska sluta hälsa :D :D | |