Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 476 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| etubrute | 2008-12-25 16:57 | |
![]() | Hur hålla sig vaken om natten? :) Jag jobbar väldigt mycket natt (inom sjukvården).. Har du nåt bra tips på hur man skall hålla sig vaken när man e så trött att tändstickor under ögonlocken inte mera fungerar? | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-25 17:01 | |
![]() | Jobba? | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-12-25 17:03 | |
![]() | sova på dagen | |
| etubrute | 2008-12-25 17:03 | |
![]() | Patienterna behöver få sin sömn också ;).. så nej, de finns faktiskt stunder där det är helt lugnt och stillsamt på avdelningen.. när timmarna blir långa, när man fyllt på i alla förråd.. när allt pappersjobb e avklarat, när man rondat alla pat x 3 och alla bara sover gott.. och själv vill man bara också zzzzzzzzz | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-25 17:04 | |
![]() | Nej, då skriker kroppen efter sömn och då ska man sova. Jag förstår hur du känner. När jag jobbade natt på ett hotell så höll jag på att gå in i väggen. Nattjobb är inget för mig kan jag säga. :-) | |
| micro113 | 2008-12-25 17:04 | |
![]() | Rör på dig. Upp och gå -- fram och tillbaka i rummet eller korridoren. Och kaffe givetvis. Har du möjlighet så gå på utsidan och få frisk luft. Lös korsod när sätter dig igen -- och när du är trött rör dig, kaffe, och tvätta ansiktet med vatten. Ett väktartrick är att du tillåter en mikrosömn -- då håller du en nyckelknippa i handen, och när den faller i golv, så reser du dig, tar kaffe och går lite -- Mirkosömn varar högst trettiosekunder, men vilar ändå hjärnan lite. | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-12-25 17:04 | |
![]() | Tuggummi funkar alltid. | |
| etubrute | 2008-12-25 17:05 | |
![]() | Mikrosömn låter spännande, tror ja ska testa det i natt! =) | |
| etubrute | 2008-12-25 17:05 | |
![]() | Har testat tuggummi en gång, höll på att kvävas av det då ja slumrade till ;) | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-25 17:16 | |
![]() | Sov på dagen. Byt dygnsrytm. Natten är dag, dag är natten. | |
| Nunnelunan | 2008-12-25 17:30 | |
![]() | Då jag arbetade natt spelade vi väldigt mycket Alfapet... Ibland tog jag även med mig TV-spel och satt och var kompis med Mario & co hela nätterna. | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-12-25 17:30 | |
![]() | Av precis den anledningen ska man tugga det. ;) | |
| -Rob- - Ej medlem längre | 2008-12-25 17:31 | |
![]() | etubrute 2008-12-25 17:05: "Har testat tuggummi en gång, höll på att kvävas av det då ja slumrade till ;)" *LOLAR* :-)) | |
| remvanrijn | 2008-12-25 17:33 | |
![]() | håll igång kropp o hjärna. Gå runder, av o an i korridoren, samt skriv i forum om du inte kommer åt spelrummen på jobbet o chatta på msn. | |
| etubrute | 2008-12-25 17:39 | |
![]() | :) stämmer kommer inte åt spelrummen på jobbet.. vilket jag kan tycka e ok.. bästa sättet e väl ändå att vara igång.. och trott eller ej, medan jag ännu rökte hade jag lättare att hållas vaken då man med jämna mellanrum gick ut på "frisk luft".. så kanske borde jag börja röka igen? :) | |
| remvanrijn | 2008-12-25 17:42 | |
![]() | försök att få fera nattpass på raken,så kroppen vänjer sig vid att sova dagtid och va vaken nattetid.. | |
| Bergarn1 | 2008-12-25 17:49 | |
![]() | kaffe och snus är receptet, att samtmidigt springa runt och göra grejer som de säger här är en bra kombinationsövning. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:03 | |
![]() | Jag säger som remvanrijn, antingen ser du till att jobba natt regelbundet eller så får du nog se dig om efter ett annat jobb. Inte helt sunt att tvinga kroppen att vara alert under enstaka nätter. | |
| etubrute | 2008-12-25 18:39 | |
![]() | upa, omöjligt nästan att hitta nåt jobb i sjukvården där man inte behöver jobba natt. människor tenderar ju nämligen att vara sjuka dygnet runt och inte bara 8-16 då de passar min rytm ;).. Kaffe å snus låter ju sunt recept.. tyvärr har Finlands nuvarande patetiska regering börjat förfölja alla som snusar och köper/säljer det.. Däremot förbjuder man inte alkhol som dödar ca 5000 människor per år i detta land.. Men det e klart.. spritförsäljningen inbringar finska staten ca 550 miljoner euro per år i skatter, så de avstår man inte gärna ifrån.. Iaf ett tips till er i sve.. flytta inte hit! Snart flyttar jag iaf över till er.. :P | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-12-25 18:46 | |
![]() | Jag tänkte mer att du skulle försöka att bara jobba natt. Finns ju andra som kan jobba dagtid. Jobbar man natt brukar man ju heller inte behöva jobba lika mycket. Tre nätter i veckan kan räcka. | |