Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 476 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:17 | |
![]() | Nya vänner i vuxen ålder? Jag har flyttat från min hemstad och hela kompisgänget som jag hängde med varje vecka. Såhär i en ny stad vill jag såklart träffa lite nya vänner - men har glömt hur man gör. Det var ju enkelt när man pluggade och träffade nytt folk lite naturligt. Man kan ju inte fråga damen brevid i kön på ICA om hon vill leka - kan ju missuppfattas en aning. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:25 | |
![]() | Det underlättar om man har barn, då kan du alltid skylla på barnens behov. Annars, för oss singlar är fyllor fortfarande oöverträffade mötesplatser för nya kontakter. Ingen ironi alls där om du undrar, vet inte vilken stad du bor i nu, men stockholm fungerar perfekt att hitta nya kompisar ute på krogen. Men annars finns ju alltid föreningar och politiska föreningar, kanske en klyscha men det fungerar. Annars är hemma onani ingen dum ide heller. När man är stor ska man kunna reda sig själv. Spela lite beta med en stor torr härlig martini med katten i knät. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:27 | |
![]() | Haha, det sista vet jag inte om det är så skoj i längden. Visst kan jag ha en hemmakväll, men lite utbyte med folk är ju inte fel. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:30 | |
![]() | Lite tur bör man ha. Och vara lite "på". Skaffa vänner som vuxen känns helt meningslöst men hitta några att umgås med lite kan ju vara trevligt. För oss som är insnöade i någon sport brukar det gå ganska enkelt, en fika efter ridturen eller frimärksklubbens träff kan man nog få till utan att det verkar häpet. | |
| pion ekrot | 2008-12-26 14:31 | |
![]() | Det vänner till mig gjort när de bytt stad helt är att engagera sig i sådant som de är intresserade av och via det mött människor. Det beror helt på vem man är, en del är väldigt krog- och café-iga av sig och möter andra så. Men att lära sig nya grejer med andra kan ju vara väldigt givande oavsett om man möter värsta bundisarna eller inte. Du är ju himla trevlig här på forumet iaf, så det lär ju gå hur bra som helst IRL också. :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:31 | |
![]() | pion, tack för de fina orden =) Jag får väl hoppa på grannfrun trots allt, och gå den där kursen i franska. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:32 | |
![]() | Visst inte, men vad gör man man när skafferiet är tomt =D Men visst fattar jag att det är lite tråkigt att inte ha någonting att göra på eftermiddagarna. Men en sådan trevlig tjej som du själv reder dig tids nog ska du se. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:33 | |
![]() | fjäsko fjäsko ;) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:34 | |
![]() | fjäsk funkar på mig - tänk om caféfolket kunde spontanfjäska lite. Jag älskar kaffe och att hänga på café. | |
| pion ekrot | 2008-12-26 14:34 | |
![]() | Å, grannfruar! Det är de man går hem till med en påse croissanter (eller hur det stavas) och tar en kopp java med och pratar om väsentligheter. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:38 | |
![]() | fjäsko fjäsko ;) ???? =D trashone, visst de må hända att jag smörar lite. Men det är för en fin sak se. Ett par vänliga ord och en flaska med split är allting en människa behöver förutom en yrkeskarriär och en volvo och ATP | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-26 14:45 | |
![]() | :D All I need är på g ut. Så skall följa tåget. | |
| spamalot | 2008-12-26 15:07 | |
![]() | ja e vuxen,typ och har fått nya fina vänner :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-26 15:14 | |
![]() | Man kan få nya vänner hela livet, schyssta polare på ålderdomshemmet också. Jag har en ny vän nu; sonens flickvän. Nu vet jag att grabben har hittat en underbar tjej. | |
| Maja G | 2008-12-26 15:31 | |
![]() | Håller precis med mommes i allt hon säger..( en mycket klok kvinna, det har jag alltid sagt:) Gå med i någon förening tex dans.. Där blir det nästan automatiskt att man går ut för att dansa på lördagkvällarna och det ena leder till det andra..Så "kabooom" har du fått nya vänner! | |
| kina65 | 2008-12-26 15:39 | |
![]() | citypolarna brukar finnas i varje större stad, kanske värt att testa | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-26 15:46 | |
![]() | Citypolarna? Tack för alla bra tips - jag tro absolut att man kan träffa bra vänner i vuxen ålder (mötte min bästa vän vid 26 års ålder, om man nu är vuxen då). Dock räcker det ju inte med en - hon kan ju bli utmattad. | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-26 16:00 | |
![]() | haha linn, du låter som du har en dålig dag? | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-26 16:07 | |
![]() | jag räknar er betafolk som mina vänner vare sig ni vill eller inte det är det som är så bra med internet | |
| deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-26 16:08 | |
![]() | sen kan man gå på yoga det är minst 100 nya ansikten som hälsar varje dag :) | |