Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 531 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fansattra | 2008-12-27 06:35 | |
![]() | Bocken i Gävle har äntligen blivit nedbränd. En viktig jultradition för många. Att ha vakter är väl OK, det gör att det blir lite sport men att impregnera den med nåt obrännbart flamskyddsmedel är fusk. Jag tror att de styrande i Gävle upptäckte att intresset för staden svalnade (*lol*). Vad tror ni? | |
| MYSTRA | 2008-12-27 08:06 | |
![]() | Jag tror att en liten pyroman äntligen fick sin jul som h*n ville! | |
| micro113 | 2008-12-27 08:38 | |
![]() | Jaa -- julen är räddad. Bocken har brunnit och traditionen är därmed intakt. Burr för förra året och flamskyddsmedel -- det blev ju ingen julkänsla alls. | |
| katt_tjej67 - Ej medlem längre | 2008-12-27 08:44 | |
![]() | Hmm..trist att bocken ska brinna.. Men men den som gjorde det tycker om att förstöra. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-27 09:56 | |
![]() | Tycker också det är skönt att den äntligen fått brinna. Vissa traditioner ska man hålla på :) Presstaleskvinnan för bockkomittén verkar leva i en fantasivärld dock. Hon säger att det är jättesynd att bocken brunnit upp och att många människor, speciellt utomlands (?), blir ledsna när dom ser vad som har hänt. Tydligen så har julbocken en webkamera riktad mot sig och människor i 105 länder har följt den. Jag tror mest det är svenskar utomlands som tittat in då och då för att se om den har brunnit ner eller inte. Jag förstår inte heller att dom fortfarande blir upprörda över att den blir nedbränd. Vid det här laget vet ju alla att det är så och de flesta tycker att det är en kul tradition. Tycker politikerna behöver släppa taget lite och inse att det har skapats en 'sub-tradition' som kan vara ngt ha. Blir inte förvånad om det i framtiden är en 'riktig' tradition i Gävle att bränna bocken. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-27 10:43 | |
![]() | Ska vi skippa Kalla Anka ocg Grevinnan och Betjänten, så får folk lov att sluta bränna ner Gävle-bocken också "Tyst" Jag ser på TV! " | |
| myskan | 2008-12-27 10:49 | |
![]() | Bor i lilla Gävle...o det jag tycker är mest konstigt, det är att dom gick ut i tidningarna att bocken inte var behandlad med nåt medel för att det skulle kosta så mycket. Det är ju att säga att det är fritt fram...fjutta på och den brinner fortare...*suck*.. När man bor här så är det ju inte lika skoj att se den förkolnade resterna av den...blir ju ganska fult, o man har tyvärr blivit van att den ska brinna. Fast jag gillar det inte. | |
| Filippa67 - Ej medlem längre | 2008-12-27 10:55 | |
![]() | Måste bara få klarhet; förstår av ett tidigare inlägg att det varit bevakning för att se till att den inte skulle brinna, men men dotter fick för sig att det varit polisbevakning...stämmer det? | |
| hungerstrejk | 2008-12-27 11:09 | |
![]() | Har Gävle kommun hört av sig till dig? Dom behöver en bock ingen tänder på... Hahaha! | |
| Okreh | 2008-12-27 11:09 | |
![]() | Hmm. Varför skulle det vara okej att bränna ner andras saker? Det finns en Pizzeria i grannkommunen som råkat ut för brandattentat en går per år. Så nu skulle alltså jubla och förövrarna iår kommer att lyckas? Låt andras prylar vara, oavsett om det är en bock, bil eller pizzeria. | |
| Okreh | 2008-12-27 11:10 | |
![]() | en gång per år | |
| Okreh | 2008-12-27 11:11 | |
![]() | Svenskan är inte på topp så här på förmiddagskvisten ;) Så ni skulle alltså... | |
| swempa | 2008-12-27 11:11 | |
![]() | det har varit en tradition men som sagt varför ska vi ha traditioner ingen som bryr sig om nåt längre | |
| Fruktsaft | 2008-12-27 11:23 | |
![]() | är uppvuxen i Gävle och visst ska bocken brinna :) det är ju en lättsam tradition, som jag ser det. alla vet att den kommer att brinna, förr eller senare. att ta det superseriöst känns lite krystat. jämföra det med en pizzeria? nej men snälla... | |
| Miss_jk | 2008-12-27 11:29 | |
![]() | Äntligen! Klart att de skiter i att behandla bocken efter två år utan brand. De vill ju att den ska brinna. Det har ju blivit en turistattraktion och en tradition så var inte ledsna gott folk, se det som något gott! | |
| eeistan | 2008-12-27 11:32 | |
![]() | Konstigt att det är så roligt att förstöra saker och ting, redan små barn gillar ju det ;/) | |
| SimonG81 - Ej medlem längre | 2008-12-27 12:05 | |
![]() | Massor av gratis reklam för gävle ju:) burn motherfu*ker...burn | |
| Lemon pie | 2008-12-27 12:29 | |
![]() | Ja, hade man varit så himla ledsen över att bocken alltid brinner ner hade man väl inte rest den år efter år. Lättare sätt att ge Gävle stad publicitet är nog svårt att hitta. | |
| pepparkaka12 | 2008-12-27 12:38 | |
![]() | Fy fan det är ju förjävligt att dom bränner bocken! förjävligt! | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-12-27 12:40 | |
![]() | låt den brinna den har ju vart me och brunnit i filmen Black Jack haha Sista Dansen för Bocken haha | |