Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 637 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:33 | |
![]() | Hur ser er nyårssupé ut? Så har vi då kommit till nyår. Lite kul att höra vad ni tänkt att laga för supé. Alltid kul att få lite uppslag till andra tillfällen:-) Vi ska ha en liten tillställning på fyra vuxna och tre barn och jag tänkte servera: Förrätt: Gratinerad hummer med vitlöksbröd. Varmrätt: Oxfilé med kantarellsmör.Hasselbacks potatis och en gräddig kantarellsås. Efterrätt: Friterad camembert med hjortronsylt och vaniljglass. Dricka blir förstårs vitt vin till förätten. Ett mustigt rödvin till varmrätten och något dessertvin till efterrätten. Mums fillibabba:-)) Nu vill jag höra vad ni andra ska bjuda eller bjudas på:-) | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:36 | |
![]() | Låter gott! Vilken tid ska vi komma förbi? :-) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:37 | |
![]() | Den avnjuts säkert vid sjusnåret:-)) | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:37 | |
![]() | De vuxna gillar det nog (I know I would!), men oxfile och hummer till barn låter som pärlor till svin... | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:38 | |
![]() | Annars får jag gratulera till en mycket klassisk och välkomponerad meny. | |
| Modessan | 2008-12-29 12:39 | |
![]() | Mmmm, det lät riktigt gott!!! Vi ska fira nyår på Lalandia (badland i Danmark) med en annan familj! Vi ska ha förrätt... Men än inte bestämt vad det blir! Till huvudrätt blir det oxfile med ugnsrostade grönsaker och berneiesås Till efterrätt blir det något med vit choklad och bär... Vin blir det givetvis... Såklart rött till huvudrätten! Barnen har önskat kycklingklubbor till middag!!! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 12:44 | |
![]() | Ska tilläggas att barnen är 15, 14 och 10. De kommer serveras en annan förätt bestående av fylld avocado men varmrätten med oxfile kommer de hugga in på. De är riktiga gourmeungar:-) | |
| ViktorWig | 2008-12-29 12:50 | |
![]() | mm hemma hos mig blir det något liknande. Har inte riktigt bestämt mig. Vi blir 4 vuxna o 3 barn me :) förrätt hade jag tänkt mig hummersoppa varmrätt någon flamberad köttbit (har inte bestämt mig vilken sort) med hasselbackspotatis. Efterrätten får tjejen bestämma de e jag inte så bra på. Dricka. Cameleon, Argentinskt 67:- jääätegott (rött), måste lufta en stund innan bara :) | |
| micro113 | 2008-12-29 13:01 | |
![]() | Vi tar något enkelt. Entrecote med potatisgratäng -- glass och chockladsås till efterrätt, eventuellt med frukt till. Dricka julmust och vatten. Jag skall fira med min sexton åring, och eventuellt min sjuttonåring -- maken jobbar -- så jag avstår alkoholen. Vi skall mysa med skräckfilm och ostbricka, sen tittar vi på fyrverkerierna vid tolv. En stilla och lugn nyår med andra ord. | |
| pion ekrot | 2008-12-29 13:16 | |
![]() | Herregud kissed VAD GOTT. Nu fick du mig att vilja fira nyår, ingen liten bedrift. ;) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 13:17 | |
![]() | Vad kul pion:-) Det är ju nästan enda gången på året som man har trerätters. I alla fall hemma hos mej:-) | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-29 13:17 | |
![]() | jag är redan hungrig.. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 13:19 | |
![]() | Ja du kaninen, du slipper inte ifrån att vara med och laga det:-)) | |
| El literate - Ej medlem längre | 2008-12-29 13:19 | |
![]() | Jag blev också lite sugen. Hade tänkt äta makaroner eller nåt sånt. | |
| Bromsolja - Ej medlem längre | 2008-12-29 13:20 | |
![]() | vår plan är att inleda med stesolid och champagne före middagen, sätta i oss en jävla massa kött och sprit och sen gå ut och moona i vasaparken. | |
| olgaviktoria | 2008-12-29 13:21 | |
![]() | Måste man äta hummer och oxfile till nyår? Det verkar som om alla gör det. | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-12-29 13:23 | |
![]() | ja det måste man fattar du väl? | |
| pion ekrot | 2008-12-29 13:24 | |
![]() | Nej, man måste ingenting. Att "alla" gör det kan bero på att det är SÅ GOTT! :) *huggtänder* | |
| mammamu33321 | 2008-12-29 13:26 | |
![]() | vi blir 7 vuxna och 9 barn till nyårs middagen. löksoppa till förrätt, kolgrillat kött med rotsaks gratäng till varmrätt och nåt med glass till efterrätt...rött vin drickes till allt! =) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-29 13:27 | |
![]() | Man måste ingenting som sagt men för min del handlar det om att jag sällan äter det annars under året. Det är dyr mat som inte så ofta står på bordet hemma hos mej ialla fall:-) | |