Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 19 308 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
annaHå | 2008-12-29 14:27 | |
![]() | tvätta fönster? Tänkte ge mig på att tvätta fönster här hemma, vilket inte sker överdrivet ofta. Jag har haft olika angreppsmetoder genom åren, t ex blaska på och torka av med fönsterskrapa eller mer klassiskt gnugga med tidningspapper. Jag vill ha bästa lön för mödan, och undrar därför vilka supermetoder ni har? | |
mrperfect | 2008-12-29 14:30 | |
![]() | luftvärnskanon | |
lump - Ej medlem längre | 2008-12-29 14:37 | |
![]() | jag brukar torka med vatten och handduk bara, och sen torka av med en torr trasa. | |
cmsw | 2008-12-29 14:40 | |
![]() | Jag tvättar först med varmt vatten med Yes diskmedel i. Därefter fönsterputs - dras av med skrapa och torkar med bomullstrasa bort ev rester av vatten och ränder av skrapan. Brukar funka så bra så..men gör det för sällan... | |
mimmipigg1 | 2008-12-29 14:43 | |
![]() | Urk.....Av mig kan du bara få ett råd. Låt nån annan göra det :D | |
annaHå | 2008-12-29 14:45 | |
![]() | Jag går helst på ditt förslag, mimmipigg. Tyvärr verkar ingen i närheten särskilt lockad, inte heller direkt möjlig att tvinga. | |
mrpekk - Ej medlem längre | 2008-12-29 14:47 | |
![]() | Tvätta med Yes, torka sedan med tidningspapper så slipper du ränder och fiberrester. | |
lassejohan | 2008-12-29 14:48 | |
![]() | Tvinga ska man inte.. Muta kanske går bättre!!! | |
emsut | 2008-12-29 14:58 | |
![]() | tidningspapper och fönsterputs. | |
run-marie | 2008-12-29 15:21 | |
![]() | annaHå, är det inte för kallt att tvätta fönster så här års? Annars brukar jag använda samma som emsut, de flesta tygtrasor luddar av sig lite även om de är gamla, tycker iaf jag. | |
Gunilla No - Ej medlem längre | 2008-12-29 15:28 | |
![]() | Vintertid är det bra med lite spolarvätska i det ljumma Yes-vattnet. | |
Maja G | 2008-12-29 15:30 | |
![]() | Eller ättika i YES-vattnet, skrapa och torka torrt med tidningspapper...Det gör min man iaf!:) | |
Lisaa | 2008-12-29 15:31 | |
![]() | Och bara pyttelite Yes så att det inte blir ränder. Fast hur mycket pyttelite är kan man ju fundera över... mindre än till diskvatten åtminstonde. Om nu någon kunde lista ut varför fläcken alltid sitter på andra sidan fönstret vore jag glad :-) | |
stefanf | 2008-12-29 15:50 | |
![]() | yrkesmännens hemlighet är tydligen att använda en öfverjävlig skrapa med så skarpa blad att skiten i princip _skräms_ iväg. De byter iofs skrapa väldigt ofta också (bara efter ett relativt fåtal fönster).. Frågan är nu bara varför du nödvändigtvis ska tvätta fönstren just nu i mörka vintern..? Våra fönster är ohyggligt skitiga (vi bor mitt i stan så det blir en del trafikschmutz..) men jag tänker inte ta itu med dem förrän till våren. :) (obs! jag sa inte _vilken_ vår..) | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-12-29 15:50 | |
![]() | Påminner mig om när jag var liten och satt på utedasset i grisfejset hos farmor och farfar...och fick gnugga tidningspapper så att det skulle bli mjukt...tänkte inte på att jag blev blank i ändan då...;) | |
ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-29 16:22 | |
![]() | Här kommer städproffset :) Ljummet vatten, en liten klick yes. (en tesked till 10 liter vatten ungefär) Använd en "fönstertvättare" med microfiberludd när du tvättar fönstret, oslagbart när det gäller att få bort smuts från fönster och speglar, sedan en gummiskrapa som du drar lätt mot fönstret, inte hårt för då blir det ränder. Kanterna torkar man man torr duk, gärna gammalt lakan!!. Voila!! Plättlätt och jättefina fönster :) Sen får man näsan alltid efterkolla så det inte har blivit rinningar från övre kanten. | |
olgaviktoria | 2008-12-29 16:30 | |
![]() | Tips för framtiden (om du har fönster som ska öppnas och tvättas emellan.) När du tvättat klart och det är torrt, tejpa igen springorna med bred målartejp. Då behöver du aldrig mer tvätta mellan fönstren. Fiffigt va! | |
ballentines | 2008-12-29 16:33 | |
![]() | Gör som jag,önska städhjälp i present,det kostar inte så många hundringar för utsidan,och det är "gött" och sitta härinne och kolla när de putsar! | |
annaHå | 2008-12-29 17:37 | |
![]() | Skönt att minst två personer tycker att det är för kallt och mörkt att tvätta fönster nu! Anledningen att jag kom att tänka på att ta itu med detta nu är att vi har fått nya fönster i lägenheten, och det vore kul om de var så där tjusigt rena i glaset när de ser så nya ut för övrigt. De är av sådan ny rolig modell som man svänger helt runt så det är ganska lätt att tvätta utsidan också. Låter det inte skoj? Är det inte nån som blir lockad att komma hit och snurra på fönster och läsa gamla Göteborgsposten samtidigt som man gnuggar? Annars väntar jag väl till våren! | |
Ruhrområdet | 2008-12-29 17:46 | |
![]() | In illo tempore försörjde jag mig som fönsterputsare. Som före detta fackman skär det i mina öron att höra ordet tvätta och fönster i samma andetag. Man putsar fönster, inte städar - för att positionera sig gentemot de lägre stående städarna. (Och för att komma med ett handfast råd angående doseringen av rengöringsmedel citerar jag min före detta finske förman Erkki: Man kan butsa i bläck). | |