Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 879

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nephelia - Ej medlem längre2009-01-01 15:06
Antal inlägg: 677

datormiljö
Hur ser det ut där du sitter vid datorn? Är det lugnt och tyst? Lyssnar du på musik, eller kanske finns det folk som gör helt andra saker i rummet? Eller är ni kanske på jobbet? Är datorn rummets medelpunkt, en "helig" hörna? Eller sitter ni med en bärbar, kanske myser i soffan, surfar lite halvhjärtat och kollar på tv samtidigt?

Nyfiken på att höra, när man tänker att alla människor som är aktiva på Betapet just nu, faktiskt sitter bakom en dator av något slag, någonstans.

Gott nytt år på er allihopa förresten!

vita_syrener - Ej medlem längre2009-01-01 15:08
Antal inlägg: 22144

Gott Nytt Nephelia...
Jag har en bärbar, sitter ibland i köket och ibland i v-rummet, med ena ögat på teven och andra på datan. Igår somnade jag med den på magen i sängen.

kaparen - Ej medlem längre2009-01-01 15:11
Antal inlägg: 4805

Sitter vi bakom eller framför datorn..?

Men en stationär är det som gäller här, i ena hörnet av vardagsrummet med samtidig koll på TVn och gatan utanför... :)

pion ekrot2009-01-01 15:14
Antal inlägg: 3340

Bärbar dator, sitter i soffa i mysig vardagsrumshörna med gott kaffe, katten ligger och sover i fåtöljen bredvid och en familjemedlems telefonbabbel hörs i bakgrunden utifrån köket. En radio står på och mumlar i ett annat rum. Utanför är det helt lugnt och solen går ner nu.

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-01 15:15
Antal inlägg: 4279

Du befinner dig alltså i Utopia? Ge mig bussnumret så kommer jag!

Här är det 2 katter som springer runt, hård pinnstol och halvljummet snabbkaffe som gäller.

pion ekrot2009-01-01 15:21

Ja, vad mysigt! Välkommen! Ta med katterna.

magga2009-01-01 15:28
Antal inlägg: 2533

Har en bärbar dator som jag sitter med i knät i min fåtölj framför teven. Bredvid har jag ett litet bord där jag har lite snacks o dricka och om teven inte är på så har jag lite musik i bakgrunden. Bor ensam så det är oftast lugnt och skönt. :)

poänglös - Ej medlem längre2009-01-01 15:35
Antal inlägg: 416

Jag har i eftermiddag glatt mina bakfulla grannar med att slagborra ett gäng stora hål i väggen ovanför min dator. Nu sitter där en 42" kina-tv.

Äntligen har jag fått min betapethörna så full av mediaintryck att jag aldrig mer kommer kunna koncentrera mig på själva spelet. Störningsmoment från vänster till höger: racercykel, öppen spis, ungkarls-tv med digitalbox, solkigt midi-keyboard, mikrofon, dokumentsamlare med viktiga papper som jag glömt bort, en massa högtalare, strata och liten gitarrstärkare.

Letar man noga i rummet hittar man dessutom en tre meter bred nersutten röd soffa som man kan se på Ivanhoe i utan att vara vaken en enda sekund.

pion ekrot2009-01-01 15:38

"Jag har i eftermiddag glatt mina bakfulla grannar med att slagborra ett gäng stora hål i väggen ovanför min dator. Nu sitter där en 42" kina-tv."

Sånt kan man bara göra om man innehar en viss befattning va?

poänglös - Ej medlem längre2009-01-01 15:44
Antal inlägg: 416

Jepp, som centralkommittéordförande i centrala enskedes politbyrå är man lite mer jämlik än alla andra.

Det är dessutom bara gulliga unga par som bor intill, ju mer obehag de får desto mer rättvisa och jämlikhet i huset!

skrabban2009-01-01 16:02
Antal inlägg: 1031

Jag har mitt datahörn i stora rummet och det finns en liten byrå med tre lådor och en hyllskåp på väggen som är indelat i fyra stora hyllor. Så har jag en lampa på byrån. Jag är ensam och gillar att sitta i tysthet vid min dator och kan koncentrera mig bättre då. Jag har både skrivare och scanner.

skrabban2009-01-01 16:03
Antal inlägg: 1031

ett hyllskåp ska det vara ju.

alexandra872009-01-01 16:23
Antal inlägg: 37

sitter med min bärbara i knät i min ställbara säng=) Tvn står väldigt lägligt till framför sängen med. Kanon för en slappedag som denna! =)

annica2009-01-01 16:39
Antal inlägg: 220

Sitter med bärbar i knät i soffan. Tv:n står på med Vänner i soffan intill ligger gubben o snarkar. Pizzan är uppäten och det är lugnt och skönt!

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-01-01 16:40
Antal inlägg: 31064

Sitter i min gröna sextitalssoffa från Dux med datorn i mitt knä. I blickfånget har jag ett stökigt skrivbord och överbelamrade bokhyllor. Golven är kalla och det drar från fönstret. Ibland hör jag en bil åka förbi på gatan nedanför. Vanligtvis brukar jag dock sitta på sängen i det andra rummet, lutad mot väggen, i skumt ljus så att ögonen blir trötta. På väggarna hänger tavlor målade av människor som betytt saker för mig.

Dalkullan2009-01-01 17:05
Antal inlägg: 1256

Sitter i kökssoffa och har bullat upp med kuddar bakom ryggen...framför mig är lappen och en mus som inte gillar köksbordet av trä...hit är jag förvisad hela jullovet eftersom mina 3 tonåriga barn har lagt beslag på min stationära.....men men...jag sitter ganska skönt så jag ska inte klaga =)

I glaset framför mig är det vatten i glaset och inget annat, nytt år, nya bättre liv...hehe

Pg up - Ej medlem längre2009-01-01 17:41
Antal inlägg: 1354

Bärbar på skrivbordet, sitter på en stol. Skrivbordet är perfekt avlastning för diverse saker och ting så som hörlurar, papper, telefon och så vidare.

Tar aldrig och sätter mig med min bärbara någon annanstans eftersom det är oskönt i soffa och säng att sitta utan datormus.

El literate - Ej medlem längre2009-01-01 17:43
Antal inlägg: 509

Jag har min datormiljö i en bokhylla. Inte det mest ergonomiska, men så häftigt att jag inte kan låta bli.

pion ekrot2009-01-01 17:50

En bild från 60-talet på det där så hade vi haft en fin Stenmarkskopia.

blue_moon2009-01-01 17:52
Antal inlägg: 9713

Sitter just nu i min särbos vardagsrumssoffa med lappen på bordet framför. Känns ledigare än att ha den i knät.

Hemma har jag en gammal stationär dator på skrivbordet i mitt arbetsrum jämte en ny widescreen-laptop som fungerar som backup och dvd-film-dator. Väggarna är belamrade med bokhyllor från golv till tak. Boktravar väntar på att läsas och pappershögar på att sorteras. Brukar inta mina måltider vid datorn när jag är ensam. Mysigt utom när jag råkar spilla på tangentbordet. ;-)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?