Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dahlgren_ | 2009-01-03 18:08 | |
![]() | Digitalkamera Jag har precis köpt en Canon Digital IXUS 80 IS via internet efter noggrant övervägande och jämförande. Det jag efterlyser i en digitalkamera är att den har hyfsat lång batteritid, att den inte tar 700 år på sig att ladda in blixten så att alla ögonblick man vill fånga hinner passera x 100 och att den tar bra bilder (icke suddiga) även utan blixt. Dessa grejer stod dock inte så mycket om i informationen om kameran, så jag tänkte om det är någon av er som har erfarenhet av den och kan säga om den kommer att uppfylla mina förväntningar, i alla fall någorlunda? | |
| mrperfect | 2009-01-03 18:11 | |
![]() | jag vet inget om den kameran men min egen tappar kraften i batteriet alldeles för snabbt, man måste ha ett batteripaket i fickan och byta med | |
| mrperfect | 2009-01-03 18:11 | |
![]() | och i kyla är det etter värre, då måste man ha flera stycken | |
| dahlgren_ | 2009-01-03 18:14 | |
![]() | Mmm.. jag har en kamera hemma men jag använder den aldrig just för att den tar slut på en gång. Det tar bort hela glädjen med att ta kort, eftersom att man hela tiden måste tänka "Näe, det där är nog inte lika viktigt, måste spara till ett bättre tillfälle", och så missar man hälften av alla bilder man skulle kunna ta. Hur gammal är din kamera mrperfect? | |
| mrperfect | 2009-01-03 18:17 | |
![]() | 3-4 år nånting, Canon Powershot A400, den laddas med 2 st vanliga penlight batterier ( storlek AA) | |
| dahlgren_ | 2009-01-03 18:19 | |
![]() | Ah okej. Min gamla är väl 2½ år nu, så det känns som att de borde utvecklats lite på den tiden i alla fall. Läste precis att kameran har inbyggt och laddbart batteri.. Undra om det är bra eller dåligt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-03 18:21 | |
![]() | Ixus-serien är generellt bra. | |
| RikaM | 2009-01-03 18:23 | |
![]() | Jag har en Panasonic som är nyinköpt och har tagit över tvåhundra bilder och suttit och lekt rätt mycket med den för att lära känna den. Har forfarande inte behövt ladda battariet. Det är ifs ett specilabatteri till den, men det verkar ju var en del power i det! | |
| dahlgren_ | 2009-01-03 18:24 | |
![]() | Åh, avis :) Verkar den bra i övrigt då? | |
| RikaM | 2009-01-03 18:29 | |
![]() | Jag har haft en innan som jag sålde, och saknade något grymt efter det. Var tvungen att köpa en ny.... Den är lite ljuskänslig, men annars kommer den bli en bra följeslagare och komplement till mina andra kameror på mina fotoutflykter! Kostar lite mer än en vanlig pocketkamera, men jag är supernöjd! | |
| remvanrijn | 2009-01-03 18:31 | |
![]() | Nu undrar jag bara när Rika M tar en bild på sig själv o klistrar in här.... | |
| mrperfect | 2009-01-03 18:31 | |
![]() | det måste ju vara dåligt, ifall batteriet packar ihop i t ex kyla så måsta man ju köpa ny kamera, eller ifall det blir urladdat då man är ute och inte har möjlighet at t ladda om det, dessutom brukar special batterier vara dyra, ett par penlightbatterier kan man ju köpa var som helst | |
| mrperfect | 2009-01-03 18:32 | |
![]() | 200 bilder, det är ju ingenting, jag brukar ta en 800 per dag på semestern | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-01-03 18:33 | |
![]() | Sony Eriksson Si? | |
| dahlgren_ | 2009-01-03 18:35 | |
![]() | mrperfect, Ja det är det jag tänker också :S Speciellt det att den kanske urladdas mitt under dagen och så kan man inte byta. Verkar ju skumt. Eller så är batteriet så pass bra att den klarar en hel dag av fotande :D *hoppas* | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-03 18:36 | |
![]() | personligen skulle jag aldrig köpa en kamera med sådana batterier. Tacka vet jag laddare:) håller i alla väder:) Vore jag dig skulle jag hellre spara ihop mer pengar och köpa en lite bättre kamera:) | |
| dahlgren_ | 2009-01-03 18:37 | |
![]() | BiNo8, det är redan för sent :) Men jag vill inte lägga ut mer pengar på en kamera just nu hur som helst, tycker inte att jag behöver det. | |
| mrperfect | 2009-01-03 18:38 | |
![]() | det skall vara standardstorlek på batterierna för då kan man klara sig oavsett om batterierna packa ihop eller inte, tycker jag | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-01-03 18:39 | |
![]() | okej:) ja tyvärr vet jag inte så mycket om vilka batterier som håller längst, men ring till en lokal affär som säljer kameror dom lär ju veta:) | |
| dahlgren_ | 2009-01-03 18:39 | |
![]() | mrperfect, jo det är sant. Jag har laddningsbara sånna batterier också så det hade väl vart praktiskt, men men :) Får den nog mot mitten av nästa vecka, så då ska jag meddela alla vad jag tycker om den. | |