Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 665 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| megasen | 2009-01-05 06:52 | |
![]() | Ju mer kris i samhället, desto mer skräp i tv?? Ofta funderar jag på vad det är som gör att TV gör såhimla fördummande program. Det är "bonde söker...ensam mamma söker...på slottet...kändis på is...resprogram och matprogram så man spyr..inredningsprogram så man bli helt yr...osv...trodde att jag var helt ensam om att tycka så här...får oftas rådet...byt kanal!! MM visst det är helt rätt, klsart jag göör det...men får byta så djäkla ofta--och det skrämmer mig....så igår upptäckte min man en artikel i NT...som är skriven av Håkan Ågren 64 år, Kungsängen, journalist läs....vi är fler som känner lika...www.aftonbladet.se /d...leComments vad säger ni andra.... //Megasen | |
| megasen | 2009-01-05 06:53 | |
![]() | Rättelse.... artikeln är inte skriven i NT som jag skrev utan i aftonbladet //M | |
| _abc_ | 2009-01-05 07:06 | |
![]() | Krisen som han syftar på är ekonomisk. Och mig veterligen fanns dessa program långt innan finanskrisen slog igenom. Nåväl, angående programmen håller jag med om att det inte går mycket kvalitativt. Man kan tro att alla högklassiga TV-serier som förr gick inte går längre i samma form. Men det gör de. Det är nog snarare de usla seriernas sändningstider som tagits upp på bekostnad av dokusåpor om fiske, matlagning, bantning etc. Bra TV-serier går fortfarande. Nyhetsprogrammen går lika frekvent som förr etc. Men visst, Stjärnor på is och liknande på fredagskvällar och lördagsskvällar har inte tagit TV-seriers tid. Men förr i tiden gick klassiker som Fångarna på fortet och 24-karat. Är det verkligen sämre nu? | |
| Miss_jk | 2009-01-05 07:09 | |
![]() | Kanske lite off topic, men jag måste ju säga att själva programmen är helt okej, men varför i h-e tar de (särskilt tv4) med så puckade deltagare och programledare? Gynning, Rosing och Blondinbella. Är det meningen att man ska sitta och kolla på dem? Jag gör det då inte. Någon måtta får det vara. | |
| _abc_ | 2009-01-05 07:13 | |
![]() | Byt kanal är nog inte rätta ordet heller, köp fler kanaler skulle jag nog råda. Canal plus är den bästa kanalen som finns imo. De bästa serierna från främst HBO köps upp av dem och visas alltid först i Sverige där är deras slogan. Inget dokusåpaskit, inga reklamer och en helsikes sporttablå för den som gillar det, utan en kavalkad av "Hur känns det"-frågar. | |
| megasen | 2009-01-05 07:15 | |
![]() | Mm...sa nog inte att TV var bättre förr...utan snarare att det alltid funnits fördummningstv......får nog bojkotta TV helt..de troar mig inte.... | |
| _abc_ | 2009-01-05 07:18 | |
![]() | megasen: "Det finns ingenting som går upp mot en god bok". Trodde att titeln "Ju mer kris i samhället, desto mer skräp i tv??" syftade till att det sändes bättre TV "förr", innan krisen fanns. | |
| megasen | 2009-01-05 07:23 | |
![]() | _abc_ näää inte att Tv var bättre förr, mer till att jag kände mig "Djävligt" ensam om att ha en åsikt om det som sänds på TV....mer det.. | |
| megasen | 2009-01-05 07:24 | |
![]() | bara skönt att vi är fler....ler | |
| _abc_ | 2009-01-05 07:28 | |
![]() | Artikeln handlar mest om dokusåpor och reality-serier, samt sport. Det verkar även vara det som du är mest negativ till. Frågar dig då om kvalitativa klassiker som Miami vice, Dallas och Falcon Crest är det som är motsatsen till fördumnings-TV? Om inte, vad är då motsatsen? Nyheter och dokument inifrån? Jag har själv inte något bra svar nämligen. Du är inte ensam, många är missnöjda över TV-utbudet, men vad är det då du vill se mer av i dumburken? | |
| gnill | 2009-01-05 07:48 | |
![]() | Jag vill se välgjorda dokumentärer som inte följer "en amerikansk mall", ex Konsten att flyga till Kabul, eller den om skådespelerskan som åker runt och spelar en teaterpjäs i en husvagn på olika orter.... jag vill se samhällsprogram som inte är extremt vinklade (har tyvärr inga exempel men tänker att man skulle hitta journalister med samma självförtroende och integritet som radions randi mossige norheim t ex till att göra sådana program för tv istället för "indignationsjournalistik en" som regerar på SVT. Radions Konflikt är också ett bra exempel på hur man kan göra samhällsprogram som inte är så vinklade. Ja vill se underhållning som är lättsam men inte idiotisk, men detta inser jag är svårt... mycket svårare tror jag att hitta på och skapa än det andra jag skrivit. Jag vill se bra film som inte gått på bio exempel för några år sen visade man 3 filmer av en brittisk lysande regissör som många inte känner till här, Poliakoff (stavning?). Den norska filmen Reprise som ska vara lysande kan vi väl få se på SVT istället för massproducerade "engelska deckare" som är för själen vad Mc Donalds är för näringsbalansen typ. | |
| micro113 | 2009-01-05 08:05 | |
![]() | Jag minns Nöjesmassakern, Jakobs Stege, Razzel m fl. och jag vill nog hävda att det var bättre TV förr. Nu är helgerna rena kräkmedlet på TV, förr var det underhållning på hög nivå. | |
| _abc_ | 2009-01-05 08:24 | |
![]() | micro: Jag tycker att det är intressant att du bara nämner svenska program. Är det bara det som blivit sämre? Och är det helt fel att jämföra dina exempel med Shilling-gänget, Stefan och Christers full frys och Sen kväll med Luuk med pappi Raul osv? För att nämna några jämförbara exempel? Långfilmerna som går är i mitt tycke mer aktuella och fräschare nuförtiden än förut. 4an har slutat att visa 6-7 repriser av B-betonade långfilmer, likaså 1an och 2an, eller har jag fel? Känns som det var flera år sedan de visade Polisskolan 4 för 7e gången, och Jönssonligan på Mallorca för 20e gången och istället visas lite nyare filmer som gick på bio för inte så länge sedan. | |
| micro113 | 2009-01-05 08:29 | |
![]() | -abc- Både polisskolan och Jönssonligan har gått hela julen -- på TV 4 och TV 3.. Jag tycker inte långfilmerna blivit bättre med åren -- tvärtom samma uttjatade tema oavsett årtal. De program jag räknade upp tycker jag drog med tittaren, det fanns något levande att se på på helgen och inte bara förinspelat trams. Det dök upp oväntade saker i programmen, och det var en blandning av humor och underhållning. Jag tycker TV har blivit sämre helt enkelt. | |
| _abc_ | 2009-01-05 08:35 | |
![]() | Haha touche! Pinsamt att båda just gått. Där försvann min trovärdighet. Ok, du tycker så, jag tycker nog att den utvecklats och blivit mordernare som allt annat, men då gillar jag som sagt INTE dokusåport etc. | |
| megasen | 2009-01-06 02:45 | |
![]() | -abc-...en god bok får det nog bliför mig...för det är ju inte så att min Tv tablå passar alla...det fattarjag..men jag blir orolig när unga människor ska behöva se skitTv...jag skulle kunna skriva milslånga listor på "mindre bra tvprogram"....bra Tvprogram för mig är dels samhällsprogram som inte är så vinklade, kritiskt granskande program,informationsprogr am, att lära signågot..och naturligvis "på spåret"..leeeer....ska inte rabbla mer nu...utasndammar av mina böcker och stänger av tv;n ett tag...mvh M | |
| Nasty Nimrod | 2009-01-06 02:51 | |
![]() | Poliakoff? Inte Polanski? | |
| Nasty Nimrod | 2009-01-06 02:56 | |
![]() | Aha, Stephen Poliakoff tydligen. Googlade upp, men har inte hört om tidigare... | |
| Ades | 2009-01-06 03:06 | |
![]() | Klart det blir mer skit på tv. Största hypnos-verktyget i världen. Dom som styr och iscensätter kriser(för kontroll) vill inte att folk ska börja göra något åt det.. eller ifrågasätta deras kompetens. | |
| megasen | 2009-01-06 03:12 | |
![]() | Då är det dax att säga ifrån........... | |